برگزاری رزمایش یگان‌های هوابرد یونان و آمریکا

ارتش یونان از برگزاری رزمایش مشترک نیروهای زرهی و هوابرد خود با نیروهای هوابرد آمریکا خبر داد.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای روز دوشنبه در حالی از برگزاری رزمایش نیروهای نظامی یونان و آمریکا خبر دادند که ترکیه رقیب یونان، به شدت گرفتار وضعیت اسفبار مناطق زلزله زده است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» نیروهای یونان و آمریکا در حال انجام تمرینات نظامی در «تراکیه غربی» هستند که تا ۲۴ فوریه (جمعه پنج اسفند) ادامه خواهد داشت.

ارتش یونان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این رزمایش که «همکاری تراکیا-۲۳» نامیده می‌شود، با مشارکت یگان‌های هوابرد، زرهی و و یگانی از لشکر ۱۰۱ هوابرد آمریکا ادامه دارد. ارتش یونان به دلایل امنیتی به جزئیات بیشتر این رزمایش اشاره‌ای نکرده است.

پیشتر قانونگذاران یونان نسخه اصلاح شده توافقنامه همکاری دفاعی ایالات متحده و را در می ۲۰۲۲ تصویب کردند. این قرارداد به آمریکا این امکان را می‌دهد از پادگان «جورگولا» در مرکز یونان ، پایگاه «لیتوچورو» در شهر بندری «آلکساندروپولی» در شمال شرقی یونان به همراه یک پایگاه دریایی در خلیج «سودا» در «کرت» استفاده کند.

این رزمایش در حالی برگزار می شود که ترکیه درگیر با زلزله ترکیه و یونان در زمینه اکتشافات انرژی، نظامی شدن برخی جزایر در دریای اژه و پناهجویان با آتن اختلاف دارد. ترکیه و یونان همچنین تقویت نظامی همدیگر را به شدت زیر نظر دارند. دولت ترکیه، یونان را به استقرار تسلیحات در جزایر دریای اژه ، متهم می‌کند.

در تحولی مرتبط با این دو کشور همسایه وزیر خارجه یونان در اقدامی قابل توجه یکشنبه (۱۲ فوریه) همراه همتای ترکیه‌ای خود از مناطق زلزله‌زده در این کشور بازدید کرد. این دیدار بخشی از گام جدید به اصطلاح «دیپلماسی زلزله» بین این دو کشور همسایه پرتنش بود. «نیکوس دندیاس» وزیر امور خارجه یونان یکشنبه با همراهی «مولود چاووش‌اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود از مناطق زلزله‌زده بازدید کرد.

چاووش‌اوغلو در این زمینه گفت: «آن موقع گفتم برای بهبود روابطمان منتظر زلزله دیگری نباشیم. اکنون به عنوان وزیر خارجه ترکیه این را تکرار می‌کنم. باید برای بهبود روابط خود تلاش کنیم».

دندیاس نیز گفت: «من می‌خواهم کاملا به آنچه مولود چاووش‌اوغلو گفته متعهد شوم که نباید منتظر بلایای طبیعی برای بهبود روابطمان باشیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس