وزیرخارجه ترکیه:عادی‌سازی روابط با اسرائیل، خیانت به فلسطین نیست!

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد، ارسال تسلیحات از سوی آمریکا به یونان موجب بر هم خوردن توازن بین این کشور با قبرس می شود.

به گزارش مشرق به نقل از اعلام خبرگزاری آناتولی ترکیه، وی تاکید کرد، آنکارا به صراحت اعلام کرده است که واشنگتن با ارسال این حجم از تسلیحات به آتن اقدام به نقض آَشکار بی طرفی و اخلال در توازن منطقه ای بین یونان و قبرس کرده است.

وی این مطلب را در جلسه ارزیابی سالانه فعالیت های وزارت خارجه ترکیه و در آستانه پایان سال میلادی بیان کرد.

وزیر خارجه ترکیه همچنین در خصوص بازگشت آوارگان سوری مقیم ترکیه خاطر نشان کرد، اراده دولت سوریه بر بازگشت آنان به کشور خود است و این روند باید به صورت امن صورت گیرد.

مقام های سوریه و ترکیه در ماه های اخیر دیدارهایی را با هم داشته اند که در این خصوص می توان به دیدار مقام های امنیتی دو کشور و وزرای دفاع دو طرف اشاره کرد.

چاووش اوغلو افزود : دولت سوریه خواهان بازگشت آوارگان کشورش به سوریه است لذا این کار باید طی روندی امن که سلامت این آوارگان را تضمین می کند، صورت گیرد.

سوریه از سال ۱۳۸۹ به مدت ۱۱ سال به خاطر برخی طرح های همسایه های خود و حمایت از تروریست هایی از سراسر جهان شاهد ناآرامی بود و شمار زیادی از مردم این کشور مجبور به مهاجرت به کشورهای همسایه شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    2 1
    خخخخخ.
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 0
    اگر عقب نشنینی اردوغان از سوریه به خاطر انتخابات بود جنگ را با یونان شروع نمی کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس