هزاران صهیونیست این بار مقابل «کنست» تظاهرات کردند+فیلم

تدارک کابینه بنیامین نتانیاهو برای انجام «اصلاحات قضایی» گسترده، همچنان خبرساز است و تظاهرات هزار معترض صهیونیست‌ در مقابل پارلمان این رژیم را به دنبال داشته است.

به گزارش مشرق، در ادامه اعتراضات گسترده علیه کابینه بنیامین نتانیاهو و مواضع آن، این بار معترضان با تجمع در مقابل کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با تغییرات مدنظر کابینه در نظام قضایی مخالفت کردند.

منابع رسانه‌ای از قدش اشغالی خبر دادند که صهیونیست‌ها روز دوشنبه (امروز) در اعتراض به برنامه جنجالی کابینه بنیامین نتانیاهو برای انجام «اصلاحات در نظام قضایی» این رژیم تظاهرات کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، هزاران اسراویلی با تجمع در مقابل کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) بار دیگر به برنامه مد نظر کابینه برای انجام تغییرات گسترده در ساختار قضایی این رژیم اعتراض کردند.

بنا بر گزارش این رسانه غربی، طرح مد نظر کابینه نتانیاهو انتقادات و اتهامات گسترده‌ای را مبنی بر اینکه قوه مقننه عملا اختیارات غیرقابل کنترلی روی قوه قضاییه و دادگاه عالی کسب خواهد کرد، به راه انداخته است.

معترضان صهیونیست در تظاهرات امروز خود در مقابل کنست، پرچم رژیم صهیونیستی و پلاکاردهایی را در اعتراض به برنامه مورد نظر کابینه نتانیاهو در دست داشتند. روی برخی از این پلاکاردها نوشته بود: «دموکراسی اسرائیل را نجات دهید» و «همه جهان دارد تماشا می‌کند».

این تظاهرات در شرایطی انجام شده که به دنبال هفته‌های متمادی اعتراضات گسترده علیه کابینه نتانیاهو و برنامه مد نظر آن برای تغییران گسترده قضایی در رژیم صهیونیستی، «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم در یک سخنرانی خواستار عدم رای گیری برای این تغییرات در کنست شد.

هرتزوگ در سخنرانی یکشنبه خود (دیشب) هشدار داد که رژیم صهیونیستی «در آستانه انفجار» است. وی گفت: «احساس می‌کنم که به طور جدی به درگیری و حتی درگیری شدید نزدیک می‌شویم. بشکه باروت در آستانه انفجار است و ما در موقیعت جنگ داخلی هستیم. از خواهران و برادران اسرائیلی درخواست می‌کنم، تهدیدات خارجی به اندازه کافی وجود دارد، در این شرایط خشونت از هر نوعی خط قرمز است».

رئیس رژیم صهیونیستی از بنیامنی نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم خواست که طرح پیشنهادی خود برای رای‌گیری در پارلمان درباره اصلاحات قضایی مد نظر را به کنست ارائه ندهد.

به رغم اعتراضات چند هفته اخیر در مناطق مختلف فلسطین اشغالی، وزیر دادگستری این رژیم چندی پیش گفته که روند اصلاحات قضایی پیشنهادی حتی یک دقیقه هم متوقف نخواهد شد.

کابینه جدید تل‌آویو به ریاست بنیامین نتانیاهو در تاریخ چهارم ماه جاری میلادی طرحی برای «اصلاح نظام قضایی» این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظامی قضایی» نامیده، به کمک وزیر دادگستری این رژیم محاکمه خود را ملغی کند.

در این طرح با تضعیف دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی، کابینه و احزاب سیاسی این رژیم این امکان را خواهند یافت که کمیته انتخاب قضات در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را با تعیین اعضای احزاب و سیاستمداران کنترل کنند و از عضویت قضات در این کمیته ممانعت به عمل آورند.

از سوی دیگر، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس