کد خبر 1463944
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
ریاض به دنبال مجوز فرود در سوریه؛ تروریست‌ها مانع رسیدن کمک به زلزله‌زدگان

به‌رغم قطعی روابط ریاض و دمشق، سازمان هواپیمایی کشور سوریه اعلام کرد که عربستان سعودی برای ارسال کمک‌ به سوریه از دمشق مجوز فرود درخواست کرده و سوریه به این کشور اجازه فرود داده است.

به گزارش مشرق، هلال احمر عربستان سعودی، شنبه، از دمشق برای فرود هواپیمای حامل کمک‌ در فرودگاه بین‌المللی دمشق درخواست اجازه کرد.

بنا بر گزارش شامگاه شنبه شبکه «المیادین»، «باسم منصور» مدیر سازمان هواپیمایی سوریه در این باره گفت که هلال احمر عربستان سعودی از دمشق اجازه فرود را دریافت کرده است.

او در ادامه اشاره کرد تعداد کشورهایی که برای فرود در فرودگاه‌های سوریه به منظور کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان اقدام کرده‌اند، به ۲۱ کشور رسیده است.

منصور همچنین اظهار داشت: «چهار کشور امروز درخواست فرود داده‌اند و با آن‌ها موافقت شده است. این کشورها عبارتند از عربستان سعودی، قبرس، سودان و بلاروس. احتمال می‌رود که هواپیمای کمک‌های عربستان سعودی در چند روز آینده [در فرودگاه‌های کشور] فرود بیاید.»

براساس گزارش‌ها، عربستان سعودی تاکنون ۱۱ کامیون حامل مواد غذایی و چادر از گذرگاه روستای «الحمام» در عفرین به سوریه ارسال کرده است.

پیشتر منابع آگاه سوری خبر داده بودند که امارات عربی متحده در تلاش برای میانجیگری میان عربستان سعودی و سوریه است.

منابع مذکور در گفت‌وگو با روزنامه سوری «الوطن» در این باره گفته بودند که سفر دی‌ماه وزیر خارجه امارات به دمشق، با هدف بررسی روابط دمشق با کشورهای عربی به‌ویژه به منظور پیشرفت در برقراری روابط دیپلماتیک سوریه و عربستان سعودی صورت گرفته است.

تروریست‌ها مانع ارسال کمک به سوریه

در عین حال المیادین اشاره کرد امارات به مدت سه روز با گروههای مسلح (تروریستی) ادلب برای بازگشایی گذرگاه‌ها و ارسال کمک‌ها به سوریه مذاکره کرده است؛ اما این گروه‌ها اجازه ورود کمک‌ها را به آن‌ها نداده‌اند.

منابع یادشده اضافه کردند: «گروه‌های مسلح بالاخره قانع شدند که کاروان حامل کمک‌ها از طریق هلال احمر سوریه و سازمان‌های بین‌المللی وارد سوریه شود. این گروه‌ها به این بهانه که حکومت سوریه کمک‌ها را به مناطقشان وارد نخواهد کرد یا این کار را رد خواهد کرد، می‌خواهند کمک‌های بین‌المللی تنها برای آن‌ها جمع شود.»

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه روز دوشنبه هفته گذشته، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

داده‌های مراکز زلزله‌نگاری حاکی از آن بود که که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داده است.

براساس گزارش‌ها، این زمین‌لرزه در کشورهای ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.

در پی این زلزله، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه نشستی اضطراری با حضور اعضای کابینه، برای بررسی خسارات جانی و مالی وارده به کشور و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص آن برگزار کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    5 0
    خدا لعنتشون کنه. این بهترین دعا در حق تروریست ها بود.نوش جونشون
  • عباس IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 4
    برعکس جلوه ندید گناه خودتون رو بیشتر نکنید دولت حاکم بر سوریه برا همه اشکاره موقع جنگم حتی نذاشت یه کمک بین المللی به مناطق مخالف بره
    • ح IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      3 0
      چرا خفه نمیشی؟؟ مجبوری وقتی هیچی نمیفهمی هی زر بزنی؟؟
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 0
      ح، به جای فحش قشنگ جواب بده تا بفهمن حرفشون دروغی بیش نیست
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 1
    عذاب الهی است بر سر مردم و دولت سوریه
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      0 0
      خخخخخخخخخخخخخ زلزله سوریه در مناطقی اومده که خانواده مسلحین هستن. از سوزش چرت و پرت نگو.
    • ۰ IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 0
      شماها واقعا دین ندارید؟! ... از طرف خدا صحبت می کنید ؟! ... شما تشخیص میدید که کی مستوجب عذاب است؟! ... مطمئنا شما ها درکی از دین ندارید
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 0
      لابد نتیجه مبارزه با داعش و آمریکا و اسرائیل و گروه های تروریستی هست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس