کد خبر 1463865
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
تلفات زلزله در ترکیه به ۲۵ هزار نفر نزدیک شد

معاون رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه تا آخرین لحظه امید برای نجات گرفتاران زیر آوار را از دست نمی‌دهند، گفت تعداد قربانیان زلزله فاجعه‌بار در این کشور به ۲۴ هزار و ۶۱ نفر رسیده است.

به گزارش مشرق، «فؤاد اُکتای» معاون ریاست‌جمهوری ترکیه بامداد یکشنبه با حضور مقابل دوربین رسانه‌ها، به ارائه توضیحات و آماری از خسارات و تلفات زلزله شدید هفته قبل در جنوب این کشور پرداخت.

اکتای که در مقر سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه در آنکارا صحبت می‌کرد، گفت تلفات زلزله در استان قهرمان‌مرعش که به ۹ استان دیگر هم آسیب رساند، به ۲۴ هزار و ۶۱۷ کشته و بیش از ۸۰ هزار مصدوم افزایش یافته است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با بیان اینکه عملیات جستجو و نجات ادامه دارد، توضیح داد: «تا آخرین لحظه امید خود را از دست نخواهیم داد. همه اقدامات برای مقابله با احتمال شیوع بیماری‌های همه‌گیر در مناطق آسیب دیده انجام می‌شود».

معاون رئیس جمهور ترکیه ضمن اشاره به تلاش دولت جهت تأمین وسایل گرمایشی برای زلزله‌زدگان در اردوگاه‌های موقت، اظهار داشت: «پروازهای رایگان برای انتقال آسیب‌دیدگان به مکان‌های امن در حال انجام است».

پیش از این نیروهای امنیتی ترکیه تاکنون ۸ پیمانکار برج‌هایی را که به دلیل ساخت و ساز غیراصولی در جریان زلزله روز دوشنبه به کلی ویران شده‌اند، بازداشت کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 0
    باید نحوه اطلاع رسانی را یاد بگیریم . درساعت های اولیه زلزله بم رسانه های ایرانی اعلام کردند 40هزار نفر کشته شده اند ولی بعدا مشخص شد کمتر از 30هزار نفر فوت کردند ولی افکار عمومی امار دوم را قبول نکردند . اما در ترکیه با اطلاع رسانی از 100نفر شروع کردند و فعلا به 25000نفر رسیدند و یقینا این امار بالاتر هم خواهد رفت . این مطلب را نه برای سرکوفت زدن نوشتم بلکه برای تنظیم مقرارات برای مصاحبه و اعلام در زمان حوادث غیر مترقبه است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس