کد خبر 1463448
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
مسکو: طرح غرب برای منزوی کردن روسیه شکست خورد

وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت که طرح غربی‌ها برای منزوی کردن روسیه و محاصره کردن آن با شکست مواجه شد.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه تاکید کرد که طرح‌های غرب برای منزوی کردن روسیه و محاصره کرده آن، با شکست مواجه شده است.

وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد که مسکو با وجود اقدامات غربی‌ها، همچنان به تقویت روابط دوستانه خود با اکثر کشورهای جهان ادامه خواهد داد.

لاوروف تاکید کرد که هیچگونه تهدیدی علیه روسیه تاثیرگذار نخواهد بود و مسکو تمامی تهدیدات را از بین خواهد برد.

به رغم اتفاق نظر کشورهای غرب اروپا درباره اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، نخست‌وزیر مجارستان با هشدار درباره نابودی اقتصاد این قاره خواستار بازنگری در این تحریم‌ها شد.

دفتر نخست‌وزیری مجارستان خبر داد که ویکتور اوربان نخست‌وزیر این کشور طی نشست ویدئو کنفرانسی با سران اتحادیه اروپا که به منظور تدارک نشست آتی سران برگزار شد، درباره تبعات تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه هشدار داد.

نخست‌وزیر مجارستان از رهبران اتحادیه اروپا و کشورهای عضو خواست که رایزنی‌ها برای بازنگری کردن در تحریم‌ها علیه روسیه را آغاز کنند.

این نشست مجازی با شرکت «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا، رئیس‌جمهور بلغارستان و نخست‌وزیران لهستان، بلژیک، فنلاند، مالت و مجارستان برگزار شد تا طرف‌ها درباره نشست دو روزه اتحادیه اروپا رایزنی کنند.

قرار است نشست اتحادیه اروپا در بروکسل روزهای نهم و دهم فوریه (۲۰ و ۲۱ بهمن ماه) برگزار شود.

هشدار اوربان درباره پیامدهای ناشی از تحریم‌های اروپا علیه روسیه بر اقتصاد این قاره در شرایی مطرح شده که او و دیگر مقام‌های این کشور بارها مخالفت خودشان را با اعمال تحریم‌ها علیه روسیه اعلام کرده‌اند.

چندی قبل بود که نخست‌وزیر مجارستان به دنبال تشدید فشارهای اتحادیه اروپا به این کشور برای همراهی با تشدید فشارها ضد مسکو اعلام کرد که اعمال تحریم‌ها علیه روسیه را به همه‌پرسی می‌گذارد.

ویکتور اوربان گفت: تصمیم‌گیری درباره تحریم‌ها به‌صورت دموکراتیک نیست بلکه بروکرات‌های بروکسل تصمیم می‌گیرند. شهروندان اروپا هزینه تحریم را می‌پردازند اما کسی از آن‌ها سوال نمی‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس