اوکراین پیشنهاد دادن سرزمین به ازای صلح با روسیه را تکذیب کرد

مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت که این کشور هیچ پیشنهادی مبنی بر دادن سرزمین به ازای صلح با روسیه دریافت نکرده است.

به گزارش مشرق، «میخائیل پودولیاک» مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت که کی‌یف هیچ پیشنهادی مبنی بر دادن سرزمین به ازای صلح با روسیه دریافت نکرده است.

پیشتر روزنامه سوئیسی «نئو زورچر زیتونگ» گزارش داده بود که رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اواسط ماه ژانویه (دی ماه) به کی‌یف و مسکو طرح صلحی برای پایان دادن به جنگ اوکراین پیشنهاد داده بود.

بر اساس گزارش این روزنامه، این طرح شامل انتقال ۲۰ درصد از اراضی اوکراین به روسیه به ازای ایجاد صلح میان مسکو و کی‌یف بوده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه نیز پیشتر این موضوع را رد کرده بود.

پودولیاک نیز در این باره در مصاحبه با روزنامه آلمانی « وی ولت» گفت: «هیچ کسی چه به طور رسمی و چه غیررسمی، پیشنهادی مبنی به مبادله سرزمین در مقابل صلح پیشنهاد نداده است و این موضوع کامل بی معنی است».

وی در ادامه گفت: «اگر قرار باشد ۱۰ یا ۲۰ یا ۳۰ درصد از سرزمین‌های کشور به روسیه برود، هیچ صلحی وجود نخواهد داشت. در این حالت، جنگ به صورت و شکل دیگری ادامه خواهد یافت».

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه گفت مسکو در تلاش است درگیری در اوکراین را که با کودتای تحت حمایت آمریکا در سال ۲۰۱۴ آغاز شد به پایان برساند.

ولادیمیر پوتین گفت: «اجازه بدهید تکرار کنم: ما فعالیت‌های نظامی را آغاز نکردیم اما در تلاش هستیم آنها را به پایان برسانیم.»

پوتین این اظهارات را در جمع مدیران صنایع هوایی در مسکو مطرح کرد. او گفت: «آنها جنگ را آغاز کردند. برای ۸ سال، این جنگ ادامه پیدا کرد- جنگی برای نابود کردن مردمی که در آنجا زندگی می‌کنند و خودشان را از طریق خون و فرهنگ به روسیه متصل میدانند.چقدر باید این را تحمل میکردیم؟»

رئیس‌جمهور روسیه علاوه بر این در اظهاراتی که به توافقات مینسک اشاره داشت اوکراین را به نقض توافقنامه‌ها و تعهدات منعقدشده با میانجی‌گری غرب متهم کرد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.
دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.
به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    7 6
    شکست اوکراین حتمی است. چون امریکا با اوکراین است و امریکا تبحر خاصی در شکست دارد.ان شالله
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    4 5
    زلنسکی دلقک بخاطر منافع امریکا و ناتو اوکراین را تبدیل به خرابه ای کرد که هیچ دستاوردی برای اوکراینی ها نخواهد داشت
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    2 1
    ظاهرا چندان بی میل نیستند . رئیس جمهور احمقش مردم و کشورش را نابود کرد و در سال های پیش رو سایر مناطق هم از اوکراین جدا خواهند شد و اوکراین تبدیل به یک دهکده میشود .
  • GB ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    1 0
    یه بازی فقط و فقط واسه زنده کشتن مردم، به بهونه اون قیمت ها رو ببرن بالا. هر چند سال یه بار جمع میشن به بهونه تغییرات اقلیمی، اب و هوا ، افزایش جمعیت و کمبود منابع یه داستانی این گوشه اون گوشه راه می اندازن دهن مردم رو سرویس کنن و خودشونم دور یه میز کباب غاز میزنن.
  • احمد IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    2 2
    این چه طرز فکریه که پوتین داره پس آذربایجان هم بگه چون آذربایجان شرقی و غربی ترک هستند و فرهنگ این دو استان با آذربایجان یکی هست پس از آن ما هستند
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      2 0
      ایران که مثل اوکراین نسل کشی نمی کند مطمئن باش اگر در ایران هم جنگ قومی توسط انگلیسی ها رخ دهد ترک ها را نمی توان ساکت کرد
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    1 0
    اگر فردا ترکیه به شمال غربی ایران حمله کند وبه بهانه همزبانی بخواهد این مناطق را ضمیمه خاک خود کند ایا منطقی وپذیرفرفتنی است ،اگر نه پس اقدام روسیه دراوکراین چگونه قابل حمایت است
  • علی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
    0 0
    ترکیه و ایران باید همدیگه رو حمایت کنند چون ترکیه ۳۰درصد کرد و ایران هم اقلیت‌های قومی زیادی دارد... تجزیه ایران مساوی با تجزیه ترکیه و عراق است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس