کشورهای اروپایی فعلا جنگنده به اوکراین ارسال نمی‌کنند

نخست وزیر لهستان گفته است که فعلاً برای ارسال جنگنده به اوکراین اجماعی بین کشورهای اروپایی وجود ندارد.

به گزارش مشرق از راشا تودی، ماتئوش موراویتسکی نخست وزیر لهستان در گفتگو با یک روزنامه اسپانیایی گفت که اعضای سازمان ناتو درباره ارسال جنگنده به اوکراین به اجماع نرسیده‌ اند و چنین اقدامی باید به تایید کل اعضای سازمان برسد.

موراویسکی در مصاحبه ای با روزنامه اسپانیایی ال موندو که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: اگر در حمایت از اوکراین ثابت قدم نباشیم، آینده اروپا زیر سوال خواهد رفت و هزینه‌ای که باید بپردازیم بسیار بالا خواهد بود.

وی گفت: تمام تصمیمات در مورد ارسال جنگنده به سازمان ناتو بستگی دارد ولی فعلاً چنین تصمیمی گرفته نشده است.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که هفته گذشته وویچ اسکورکیویچ معاون وزیر دفاع لهستان گفت که ورشو قصد ندارد جنگنده های اف ۱۶ ساخت آمریکا را در اختیار کی‌یف قرار دهد. وی گفت که این اقدام باید با هماهنگی کامل اعضای ناتو انجام شود.

ماه گذشته، ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین مجدداً درخواست خود را از حامیان غربی این کشور برای ارسال جت‌های جنگنده تکرار کرد. فرانسه و هلند در گذشته گفته بودند که برای ارسال جت آمادگی دارند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی موضوع ارسال جنگنده‌های اف۱۶ را به اوکراین تکذیب کرد. رابرت هابک معاون صدراعظم آلمان هفته گذشته گفت که ارسال جنگنده به اوکراین خطر ورود مستقیم کشورش به جنگ با روسیه را افزایش خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    3 0
    بزودی جنگنده هم به اوکراین ارسال خواهد شد چون بایدن یک احمق تمام عیار است و رهبران اروپایی مشتی مزدور اسرائیل بیش نیستند البته ایران نیز باید موشک های بالستیک به روسیه باید ارسال کند مخصوصا فتح 360 را
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    2 0
    گویا تمام جبهه امریکایی اروپایی و ناتو علیه روسیه متحد شده اند و خواستار شروع یک جنگ جهانی علیه روسیه میباشند متاسفانه زلنسکی دلقک اوکراین را به بهانه عضویت در ناتو تبدیل به یک ویرانه کامل خواهد
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    3 0
    شروع جنگ جهانی سوم بوسیله اوکراین کلید خورده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس