کد خبر 1457745
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
تصمیم ارسال تانک به اوکراین با لهستان است؛ جلوی ورشو را نمی‌گیریم

وزیر خارجه آلمان می‌گوید که اگر لهستان بخواهد تانک‌های ساخت آلمان خود را به اوکراین بدهد، برلین جلوی ورشو را نخواهد گرفت.

به گزارش مشرق، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در پاسخ به واکنش برلین در قبال تصمیم احتمالی لهستان برای ارسال تانک‌های لئوپارد۲ به اوکراین گفت که آلمان جلوی لهستان را نخواهد گرفت.

بربوک در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی فرانسوی گفت: در حال حاضر چنین پرسشی مطرح نشده اما اگر از ما چنین سوالی بپرسند، جلوی آنها را نخواهیم گرفت.

وی افزود: از اهمیت این تانک‌ها مطلع هستیم و به همین دلیل هم درباره آن با شرکای‌مان در حال بحث و تبادل نظر هستیم.

اظهارات وزیر خارجه آلمان ظاهرا با لحن اولاف شولتز، صدر اعظم این کشور در اجلاس دیروز(یکشنبه) تفاوت ملموسی دارد. شولتز گفته بود که تصمیم تحویل سلاح به اوکراین با همکاری کامل متحدان از جمله آمریکا صورت خواهد گرفت.

شولتز که برای شرکت در شصتمین سالروز پیمان الیزه بین فرانسه و آلمان، به پاریس سفر کرده بود، گفت: مادامی که طول بکشد، به فراهم کردن نیازهای اوکراین ادامه خواهیم داد. همه اروپایی‌ها در «کنار هم» از پروژه صلح اروپایی دفاع می‌کنیم.

در این بین، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه احتمال ارسال تانک‌های «لِکلر» فرانسوی را به اوکراین رد نکرد و گفت: درباره لکلر، از وزیر ارتش خواسته‌ام روی آن کار کند اما هیچ احتمالی را رد نمی‌کنیم.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع جدید آلمان گفته است که تصمیم درباره تحویل تانک‌ به اوکراین به زودی گرفته خواهد شد. با این حال، او تاکید کرده برلین هیچ تصمیم شتابزده‌ای نخواهد گرفت.

تعلل برلین در ارسال تانک‌ به کی‌یف، ناتو، آمریکا و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را به ستوه آورده است. ماتئوس موراویتسکی، نخست وزیر لهستان، رویکرد آلمان را «غیرقابل قبول» خوانده است.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) آمریکا و ناتو، همواره برای کی‌یف سلاح ارسال کرده و مسکو هشدار داده که این اقدامات صرفا به تشدید شدن شرایط منجر خواهد شد. وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرده محموله‌های تسلیحاتی که به اوکراین ارسال می‌شوند، اهدافی مشروع برای ارتش مسکو خواهند بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    2 0
    کمک تسلیحاتی غربی ها به اوکراین درمانده در جنگش با روسیه به هدف شکست آن کشور به مانند نشستن بارسالار بر پشت اسب لنگ برای رفتن به جنگ پیل سواران رزم آور است!!!!
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 0
    روسیه باید به نقاط ضعف اَنگَل استان (انگلیس) فشار وارد کند، به آرژانتین برای پس گرفتن جزایر کمک نظامی کند، چند موشک که بتواند لندن را بزند.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 0
    حمله از شمال کیف تنها انهم با نیروی های بسیج نسبی و تازه نفس یگانه راهکار تسلیم نمودن اوکراینی ها در این جنگ است
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 1
    ایول . لیوپارد رو میدن به اوکراین
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 1
    ۵۰۰ تا لیوپارد بدن به اوکراین ، روسیه خودش تا مرز عقب میشینه
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    1 0
    مشرق بخواب نظرات را نه بخوان و نه منتشر کن و نه به مقامات برسان شما را مثل روسها خواب برده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس