کد خبر 1456522
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
رزمایش دریایی و هوایی ناتو بیخ گوش روسیه

ناتو از برگزاری رزمایش دریایی و هوایی در منطقه بالتیک در شرق اروپا از فردا (پنج‌شنبه) خبر داد.

به گزارش مشرق، ناتو امروز (چهارشنبه) از برگزاری رزمایش هوایی و دریایی در کشورهای لیتوانی، لتونی و استونی مشرف به دریای بالتیک خبر داد.

به نوشته روسیا الیوم، ناتو در صفحه توئیتر خود نوشت: «نیروهای دریایی و هوایی فرانسه، هلند، آلمان و ایالات متحده در ۱۹ ژانویه اقدام به برگزاری تمرین هوایی و دریایی همزمان در لیتوانی، لتونی و استونی خواهند کرد».

به گفته ناتو دراین رزمایش قرار است جنگنده‌های کشورهای حاضر اهدافی را بر روی خشکی و دریا هدف قرار دهند.

در این راستا «میرچا جوآنا» معاون ائتلاف ناتو امروز گفت که اعضای این ائتلاف باید بیشتر در زمینه اموردفاعی سرمایه گذاری کنند، تولیدات نظامی را افزایش دهند و از فناوری‌های جدید برای جنگ‌های آینده استفاده کنند.

معاون ائتلاف ناتو گفت: «ما هیچ نشانه‌ای نداریم که اهداف "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه تغییر کرده است. بنابراین باید برای مدت طولانی آماده باشیم. سال ۲۰۲۳ سال سختی خواهد بود و باید تا زمانی که این جنگ طول بکشد از اوکراین حمایت کنیم.»

دریاسالار «راب بائر» رئیس کمیته نظامی ناتو نیز روز چهارشنبه در گردهمایی روسای ناتو با اشاره به جنگ‌های پیشرفته کنونی گفت که این ائتلاف باید برای مقابله با نبردهای آینده دگرگونی در خود ایجاد کند.

«ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو روز یکشنبه گفت که جنگ اوکراین در مرحله حساسی قرار دارد. وی خواستار ارسال سلاح‌های سنگین بیشتر برای اوکراین شد و گفت که باید تسلیحاتی در اختیار اوکراین قرار داد که اوکراین را پیروز کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس