کد خبر 1461222
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
امیر عبداللهیان

وزیر امور خارجه کشورمان با «دانیل اورتگا»، رئیس جمهور نیکاراگوئه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشورمان که در اولین بخش از سفر خود به منطقه آمریکای لاتین در ماناگوئا، پایتخت نیکاراگوئه به سر می‌برد، پیش از ظهر روز پنجشنبه به وقت محلی در محل مجلس نیکاراگوئه با «گوستاوو پورراس»، رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور خصوصا در ابعاد همکاری‌های پارلمانی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابلاغ سلام رییس مجلس شورای اسلامی به همتای نیکاراگوئه‌ای خود، بر اهمیت روابط پارلمان‌های دو کشور خصوصا در حوزه تصویب قوانین برای مقابله با تحریم‌های غیر قانونی و همچنین‌ رویکرد مراکز قانون‌گذاری دو کشور برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها، تاکید کرد.

«امیرعبداللهیان» همچنین با اشاره به گفت‌وگوهای شب گذشته خود با وزیر امور خارجه و دستیار ارشد رئیس جمهور نیکاراگوئه، موضوعات مهم مورد توجه دو دولت برای تقویت همکاری‌ها خصوصا در حوزه دارو، اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی و حوزه واکسن کرونا را تشریح کرد.

رئیس پارلمان، رئیس گروه دوستی مجلس و برخی دیگر از نمایندگان پارلمان نیکاراگوئه نیز در این دیدار طی اظهاراتی ضمن تاکید بر اهمیت روابط فی‌مابین خصوصا باتوجه به پیروزی همزمان انقلاب اسلامی در ایران و انقلاب «ساندینیستی» در نیکاراگوئه در سال ۱۹۷۹ بر ضرورت ارتقای همکاری‌های همه جانبه دو کشور در ابعاد مختلف اقتصادی و پارلمانی تاکید کردند.

در ادامه وزیر امور خارجه کشورمان با «دانیل اورتگا»، رئیس جمهور نیکاراگوئه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در بازدید از پالایشگاه «رویای آرمانی بولیوار» در یکصد کیلومتری ماناگوئا در نشستی با حضور «ایوان آکوستا»، وزیر دارایی، «لاعورئانو اورتگا»، دستیار ارشد رییس جمهور در سرمایه‌گذاری و همکاری‌های بین‌المللی، «سالوادور مانسل»، وزیر انرژی و معدن و رئیس شرکت ملی انتقال انرژی و «فرانسیسکو لوپز»، وزیر مشاور ریاست جمهوری در امور تولید و تجارت نیکاراگوئه در جریان اقدامات و طراحی‌های انجام شده در خصوص زنجیره کاری بخش‌های مختلف این پالایشگاه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست ضمن تحسین روحیه استقلال طلبی آمریکای لاتین و به ویژه نیکاراگوئه، توجه این کشور به حوزه انرژی و پیشرفت در این زمینه را امیدوار کننده عنوان و به همکاری ایران در این زمینه با نیکاراگوئه تاکید کرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس