قطر: تا امضای توافق بین ایران و غرب به تلاشمان ادامه می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه قطر بر تداوم ایفای نقش این کشور در نزدیک کردن دیدگاه‌های بین ایران و غرب در مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «ماجد الأنصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر از تداوم میانجی‌گری این کشور بین ایران و غرب خبر داد.

وی امروز چهارشنبه در خصوص سفر اخیر «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر به تهران گفت: «ایفای نقش قطر در نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و غرب در مذاکرات هسته‌ای ادامه دارد تا از هر گونه تنشی که به ضرر همه طرف‌ها در منطقه است، جلوگیری شود».

بنابر گزارش وبگاه «العربی الجدید»، الأنصاری گفت: «تاکنون هیچ ترتیبی برای آغاز دور جدید مذاکرات بین ایران و طرف‌های غربی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد اما میانجی‌گری قطر برای ارائه پیشنهادات جهت تسهیل بازگشت طرف‌ها به مذاکره ادامه دارد و ایفای این نقش قطر نیز تا زمان امضای توافقنامه که ضامن امنیت و صلح در منطقه است، هرگز متوقف نخواهد شد».

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر روز یکشنبه (نهم بهمن ماه) در سفری به تهران با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود دیدار کرد و در نشست خبری مشترک گفت: « درباره توافق هسته‌ای، قطر همه طرف‌ها را تشویق می‌کند به این توافق بازگردند».

وی درباره جزییات پیام‌هایی که به ایران منتقل کرده است نیز گفت: «از سوی طرف‌های مختلف پیام‌ها درباره موضوعات مختلف بود. اکنون فرصت مناسبی است که مشکلاتی که در خصوص توافق هسته‌ای هست حل شود و شرایط مناسبی برای بازگشت به توافق حاصل شود. آمریکا هم یکسری پیام‌هایی را به ما داده تا آن را به ایران منتقل کنیم، در خصوص موضوعی که در رابطه با این توافق است و شاید به صورت مستقیم با این موضوع در ارتباط نباشد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس