شرایط فعالیت قانونی ون‌کافه‌ها و خودروهای غذا در پایتخت

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نحوه دریافت مجوز و فعالیت ون‌کافه‌ها و خودروهای غذا در شهر تهران را تشریح کرد.

به گزارش مشرق سعید بیگی در تشریح نحوه فعالیت ون‌کافه‌ها و خودروهای غذا در شهر تهران گفت: از چند سال قبل تهران با پدیده‌ای تحت عنوان ماشین‌های غذا و ون کافه مواجه شد که در محل‌هایی از شهر می‌ایستادند و با جایی به‌صورت رسمی هماهنگی نمی‌کردند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران خاطرنشان کرد: این پدیده را شهرداری ایجاد نکرده بود اما با آن مواجه شد و مردم نیز بعضاً از آن‌ها استقبال کردند؛ بر همین اساس در شورای شهر دوره قبل مجوزی مبنی بر ساماندهی مشاغل سیار اعم از موتوری و غیرموتوری دادند و بر اساس آن مجوز، شهرداری در وهله اول مکلف شد که به مواردی که در حال فعالیت بودند، مجوز دهد.

وی اظهار کرد: شهرداری در این موضوع متولی تهیه زمین است؛ به این معنا که ما زمین را در اختیار این عزیزان قرار می‌دهیم و اجاره ماهانه زمین را از آن‌ها دریافت می‌کنیم که بر اساس فرمولی است که سال به سال از سوی شورای شهر تهران ابلاغ می‌شود و بر اساس آن از دو میلیون تومان شروع می‌شود و حداکثر به ۱۲ میلیون تومان در ماه می‌رسد.

بیگی با بیان اینکه ابعاد ماشین در تعیین میزان اجاره خیلی مهم است، اظهار کرد: مجوزاتی که داده می‌شود به صورت سه ماهه و برای یک محل خاص است و در سه ماه بعدی فرد باید به یک نقطه دیگر منتقل شود و یا کاربر ماشین تغییر پیدا کند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اذعان کرد: کسانی که کارشان این است به بسیاری از مناطق نمی‌روند و بیشتر راغب هستند در مناطق یک و دو باشند.

وی با بیان اینکه در شهر تهران جاهایی شناسایی شده که تا سقف پر شدن آن جاها اجازه صدور مجوز داریم، اذعان کرد: در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت اجرا می‌شود و در حریم خودرو به شرط اینکه مانع تردد شهروندان نشوند امکان چیدن صندلی نیز وجود دارد؛ اما بعضاً افراط می‌شود که برخورد صورت می‌گیرد.

بیگی در ادامه عنوان کرد: فرایند صورت مجوز فعلاً آنلاین نیست و مردم به دو روش می‌توانند مجوز بگیرند؛ روش اول مراجعه به شهرداری مناطق و نواحی است و دوستان از طریق سامانه شهرداری به ما اعلام می‌کنند. یک روش این است که کسانی که قبلاً از ما مجوز گرفتند، برای تمدید مراجعه می‌کنند و ما به شهرداری مناطق اعلام می‌کنیم که این مجوز دارد و با او همکاری می‌شود

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص دست‌فروشان با بیان اینکه متولی این امر ما نیستیم، گفت: مشکل دستفروش نیست بلکه مشکل فعلی است که بر اساس کار دستفروشی ایجاد می‌شود که سد معابر است. اگر رفت و آمد مردم صورت گیرد و هم اینها کاسبی خود را کنند. در برخی جاهای خاص مثل تقاطع چهارراه ولیعصر، میدان هفتم تیر و نزدیک بازار علاالدین می‌توان طرح‌هایی داد که هم معابر سد نشود و هم این افراد فعالیت کنند، اجرایی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس