در این مطلب آسان پک نکاتی که برای انتخاب بسته بندی جذاب باید در نظر داشته باشید را ارائه کرده است.

برای افزایش فروش با بسته بندی جذاب، لازم است که نوع بسته بندی محصولات مختلف را بشناسید؛ و با توجه به محصولی که دارید بهترین گزینه را برای بسته بندی محصول، تبلیغ آن در شلف فروشگاه و افزایش فروش محصول انتخاب کنید.

نکات فروش محصولات در بازارهای رقابتی با بسته بندی جذاب

بسته بندی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در بازاریابی و فروش محصولات مختلف است. چون محصولات متنوع در نهایت برای عرضه به مشتری در شلف‌های فروشگاه‌ها قرار می‌گیرند؛ و خریدار با دیدن بسته بندی محصول برای خرید آن ترغیب می‌شود؛ بنابراین هر اندازه بسته بندی جذاب‌تری برای محصول انتخاب شود، تولید کننده سهم بیشتری از فروش را تصاحب خواهد کرد.

برای افزایش فروش با بسته بندی جذاب، لازم است که نوع بسته بندی محصولات مختلف را بشناسید؛ و با توجه به محصولی که دارید بهترین گزینه را برای بسته بندی محصول، تبلیغ آن در شلف فروشگاه و افزایش فروش محصول انتخاب کنید. در ادامه آسان پک نکاتی که برای انتخاب بسته بندی جذاب باید در نظر داشته باشید را ارائه کرده است.

با یک بسته بندی جذاب فروش محصولتان را چند برابر کنید!

استفاده از افکت‌های چاپی برای جلب توجه مشتری

طراحان بسته بندی باید از تمایل به تصمیم‌گیری و خرید مشتریان مختلف آگاه باشند؛ و با طراحی بسته بندی حرفه‌ای خریداران مختلف را برای انتخاب محصول مورد نظر هدایت کنند.

احساسات خریداران باید موقع طراحی بسته بندی مورد توجه قرار بگیرد؛ تا تولید کننده بتواند محصولاتش را در بسته بندی‌های مطابق با روحیات و خواسته‌های خریداران به بازار عرضه کند. همچنین قرار دادن لوگو محصول، درج اطلاعات به درستی روی بسته بندی خریداران سخت‌گیر را برای خرید محصول ترغیب می‌کند. در واقع جنبه احساسی و آگاهانه خریداران در تولید بسته بندی‌ها مهم است.

استفاده از فویل های رنگی سلفون براق و مات، یووی موضعی، برجسته سازی، طلاکوب/نقره کوب بودن و افکت‌های دیگر یک محصول، یا بسته بندی خاصی که یک نوشته خاص روی آن وجود دارد، از جمله مواردی هستند که محصول را برای مشتری به یک برند آشنا و شناخته شده تبدیل می‌کند.

استفاده از ارگونومی در ساختار بسته بندی

بسته بندی باید به نحوی در نظر گرفته شود که مشتری بتواند با کمترین سختی محصول را پیدا کند، آن را تهیه کند و محصول نهایی را استفاده کند. بنابراین، جهت راحتی استفاده مشتری و نگهداری محصول، باید بسته بندی با توجه به نیاز خریدار و مصرف کننده نهایی طراحی شود.

با یک بسته بندی جذاب فروش محصولتان را چند برابر کنید!

توجه به متریال مصرفی و افزایش کیفیت نگهداری

برای اینکه بسته بندی جذابیت خودش را موقع عرضه در شلف فروشگاه‌ها داشته باشد و بتواند نیاز مصرف کنندگان را برآورده کند، لازم است که برای هر محصول بسته بندی مناسب آن را انتخاب کنید. به عنوان مثال میوه‌ها و سبزیجات موقع بسته بندی باید در کارتن‌هایی قرار بگیرند که از فساد، بو گرفتن و خراب شدن آن‌ها پیشگیری کند. یا مواد دارویی نیاز به بسته‌هایی دارند که بتوان دستورالعمل‌های استفاده را روی آن‌ها درج کرد.

بنابراین با توجه به شرایط نگهداری و محل و مدت نگهداری محصول، باید بسته بندی مناسب و جذابی را برای آن انتخاب کنید. این بسته بندی باید توانایی جلب توجه محصول در شلف های فروشگاه‌ها را دارا باشد؛ و در عین حال از سلامتی محصول نهایی مراقبت کرده و قابلیت برآورده کردن نیازهای مصرف کنندگان نهایی را داشته باشد.

بسته نباید موقع استفاده مشتری یا حمل و جابجایی خراب شود، همچنین بسته بندی نباید باعث تغییر در کیفیت محصول شود یا آسیبی به محصول نهایی وارد کند؛ بنابراین متریال انتخاب شده و حتی کارتن بسته بندی محصولات باید کیفیت مناسبی داشته باشند.

توجه به سبز بودن و امر بازیافت

بسته بندی‌ها نباید به محیط‌زیست و حیات حیوانات و موجودات زنده صدمه بزنند. بسته بندی‌های پلاستیکی باعث صدمه دیدن و مرگ حیوانات می‌شود و آن‌ها را به خطر انقراض می‌اندازد؛ بنابراین باید بسته بندی‌هایی برای محصولات استفاده شود که قابلیت بازیافت داشته باشد؛ و حیات طبیعی حیوانات و محیط‌زیست را با مخاطره مواجه نکند.

توجه به تبلیغات و بازاریابی

صدها و هزاران محصول متنوع و مشابه در فروشگاه‌ها وجود دارند و مشتریان باید از بین آن‌ها یک گزینه را برای خرید انتخاب کنند. توجه به مدت زمانی که مصرف کننده در فروشگاه صرف می‌کند جهت انتخاب و خرید محصول بسیار مهم است. چون مشتریان علاقه زیادی به صرف وقت در فروشگاه‌ها ندارند و می‌خواهند سریع‌تر خریدهایشان را انجام دهند. بسته بندی‌های جذاب و منحصر به فرد باعث افزایش فروش محصول می‌شوند؛ و خریدار برای انتخاب آن محصول ترغیب می‌شود.

موقع طراحی بسته بندی باید نیاز و سلایق و علایق تمام مصرف کنندگان در نظر گرفته شود، تا افزایش فروش با بسته بندی جذاب اتفاق بیفتد. در واقع یک بسته بندی باید به نحوی طراحی شده باشد که بتواند سخت پسندان و خریدارانی که راحت خرید می‌کنند را به طور یکسان برای خرید محصول ترغیب کند.

با یک بسته بندی جذاب فروش محصولتان را چند برابر کنید!

توجه به وفاداری خرید در مصرف کنندگان

بسته بندی‌هایی که پس از خرید محصول قابلیت استفاده مجدد دارند مورد توجه خریداران زیادی واقع می‌شوند؛ و کسانی که برای خرید محصول اقدام می‌کنند به دنبال این نوع بسته بندی‌ها هستند؛ بنابراین قابلیت استفاده مجدد از بسته بندی در افزایش فروش با بسته بندی جذاب و وفاداری خریداران سهم قابل توجهی دارد.

در واقع، بسته بندی باید جمع و جور باشد، قابلیت نگه‌داری آن آسان باشد و باکیفیت باشد، تا بتواند وفاداری در مشتری ایجاد کرده و او را برای خرید مجدد محصول ترغیب کند.

چطور با یک بسته بندی جذاب فروش محصولاتمان را افزایش دهیم؟!

بسته بندی یک محصول بخش مهمی از مرحله تولید تا فروش نهایی آن در بازار است. در واقع موفق بودن یک برند و برقراری و حفظ ارتباط برند و مشتری نهایی با بسته بندی نهایی محصول ارتباط مستقیم دارد. باید بسته بندی به نحوی انجام شود که خریدار متوجه حضور محصول در بازار شود و برای خرید آن تصمیم بگیرد.

تیم آسان پک از ابتدای شروع طراحی بسته بندی تا انتهای تولید بسته بندی‌های جذاب با برندها همراه است. جهت استعلام قیمت انواع بسته بندی محصولات مختلف با تیم آسان پک در asanpack.com در ارتباط باشید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس