کد خبر 1458095
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
واکنش زاکانی به تصمیم پارلمان اروپا علیه سپاه

شهردار تهران گفت: مبلغ بودجه سال آینده شهرداری‌ تهران ۷۸ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان است.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی شهردار تهران در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران ضمن محکومیت اقدام پارلمان اروپا گفت: آنها به دنبال این هستند تا چرخ پیشرفت را خراب کنند اما موفق نشدند و تلاش آنها در قالب یک انتقام دنبال شده است.

وی با بیان اینکه امروز بودجه سال ۱۴۰۲ تقدیم می‌شود گفت: امروز بودجه‌ای تقدیم می‌شود که ویژگی‌هایش با سال قبل تفاوت‌های جدی دارد و برشی از برنامه چهارم توسعه شهری است.

شهردار تهران گفت: همچنین ساماندهی ردیف‌های هزینه‌ای و سرمایه‌ای برای چابک سازی و شفافیت صورت گرفته است و حدود ۶ هزار و ۵۰۰ ردیف را تبدیل به ۲ هزار و ۸۵۰ ردیف کرده‌ایم و موارد دسته بندی و منطقی سازی شدند.

زاکانی با بیان اینکه ردیف‌ها مبنی بر اولویت‌ها شاخص بندی شدند اظهار کرد: در گذشته درصدی افزایش در نظر گرفته می‌شد و امسال مبتنی بر شاخص این کار صورت گرفته است.

وی گفت: توجه شده است که تمام پروژه‌ها باید پیوست‌های فنی، اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و پدافندی داشته باشد و سعی شد شفافیتی در خصوص سازمان‌ها داشته باشیم تا نظارت منطقی را اعمال کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: بخشی از پروژه‌های خود را به اختیار مردم قرار داده‌ایم و تعداد زیادی از پروژه‌ها را مردم مبتنی بر مدیریت مشارکتی انجام دادند.

زاکانی درباره سامانه من شهردارم اظهار کرد: بالغ بر ۵ میلیون رکورد ثبت شده است و مردم ما بالغ بر ۴۵۰ هزار پرسش نامه پر کردند و ۲ هزار و ۸۵ به نظر مردم رسید که هزار و ۴۶۲ طرح با عدد ۴ هزار میلیارد تومان به انتخاب مردم گذاشتیم.

وی گفت: بخشی از بودجه به تصمیمات و مشکلات مردم از جمع بهسازی معابر جمع آوری جانوران موذی تخصیص یافته است.

شهردار تهران با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ در قالب برنامه و طرح خدمت ارائه شده است گفت: این ارائه در ۵ فصل است که برش برنامه را کاملاً شفاف می‌کند.

زاکانی درباره منابع بودجه بیان کرد: مانند سال گذشته بودجه را سه سطحی تدوین شده است و سطح اول تکلیف شهرداری نسبت به شورا است، سطح دوم واگذاری دارایی سرمایه‌ای و بخش سوم هم واگذاری دارایی مالی است.

وی ادامه داد: در بخش اول بودجه سال گذشته از ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ۹۹ درصد بودجه را محقق کردیم و امسال نیز تاکنون در حوزه نقد ۴۳ هزار میلیارد تومان به حساب شهرداری پول واریز شده است و با توجه به پیش بینی‌ها تا پایان سال بیش از ۱۰۰ درصد بودجه را محقق خواهیم کرد.

شهردار تهران گفت: امسال نیز بودجه سه سقفی بسته شده است سقف اول بودجه ۷۸ هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان است.

زاکانی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل ترافیک ۵۴ درصد رشد داشته ایم گفت: در حوزه خدمات شهری نیز ۴۹ درصد رشد داشته ایم. شهردار تهران با بیان اینکه ۳۰ هزار میلیارد تومان از شورای شهر تهران برای مجوز طلب کرده ایم گفت: این ۳۰ هزار میلیارد تومان علاوه بر ۷۸ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران است و می‌توان با این مجوزها عملیات‌های خود را انجام دهیم.

وی گفت: عمده مجوزها در حوزه حمل و نقل خواهد بود و این به معنای آن است که مسیری را طی می‌کنیم که ماحصل آن توسعه حمل و نقل عمومی باشد.

زاکانی تصریح کرد: در حوزه افزایش بودجه نسبت به سال قبل رصد ۵۶ درصدی را شاهد هستیم و عمده این رشد در خصوص تملک دارایی سرمایه‌ای و دارایی مالی است و در حوزه هزینه‌ای قدرالسهم خود را ۵ درصد کم کرده‌ایم. شهردار تهران گفت: امسال بالغ بر ۱۲۰ درصد بودجه محقق خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس