زاکانی: ۱۰۰ درصد ون ها و ۶۰ درصد تاکسی ها فرسوده است

شهردار تهران گفت: حدوداً ۱۰۰ درصد ون ها و بیش از ۶۰ درصد تاکسی ها فرسوده‌اند و نوسازی در دستور کار است.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص تاکسیرانی گفت: سازمان تاکسیرانی فعال است و کارش را انجام می‌دهد، مشکلاتی در حوزه فرسودگی و کمبود داریم که این هفته بالغ بر ۱۲ ساعت جلسه و دیدار با مجموعه سایپا، ایران‌خودرو و مپنا داشتیم که ایده‌ها و طرح‌هایی که برای آینده خودروسازی دارند افتخارآمیز است.

به گفته شهردار تهران، قرار است نوسازی خودروی خودمان را با اولویت قطعی ناظر به حوزه داخلی بگذاریم و کار گروه تشکیل شد و بنا شد تا ۲۲ بهمن پیشنهادات نوسازی و گازسوز و برقی‌کردن تاکسی، ون و اتوبوس را داشته باشیم که بتوانیم از سال آینده این امر نوسازی و بازسازی را به یک اولویت در حمل و نقل عمومی بدل کنیم.

زاکانی با بیان اینکه ۷۸ هزار ون و تاکسی داریم که حدود ۶ هزار ون و ۷۲ هزار تاکسی را شامل می‌شود گفت: ون‌ها حدوداً ۱۰۰ درصد و تاکسی‌ها بیش از ۶۰ درصد فرسوده‌اند. در اتوبوس هم با ضریب بالایی فرسودگی داریم که نیاز به نوسازی و بازسازی را جدی می‌کند.

وی ادامه داد: برای تسهیلات نوسازی هم بازبینی انجام می‌دهیم و در تلاش هستیم که با وزارت صمت، اقتصاد و بانک‌ها و مجموعه‌های مختلفی که حاضرند سرمایه‌گذاری کنند رایزنی کنیم تا کمک خوبی به رانندگان داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمیدرضا IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    0 0
    آقای زاکانی... سلام علیکم. مجموعه تولیدی صنعتی مپنا قابل اعتماد و دارای بنیه تخصصی بالایی است. اما بحث اینجاست که آیا بلاعوض مبالغی در نظر گرفته‌ اید؟؟ که بعید است بودجه ای در این سطح وجود داشته و یا قابل وصول باشد... برادر زاکانی! چاره در تولید و تغییر کاربری خودروهاست. به طور مثال وسایل عمومی را داخل شهر ۳ سیلندر کم مصرف و با اتاق مدل سدان کوچک و در حمل و نقل سنگین اتوبوسرانی در ایران قابلیت تولید واگن و اتاق اتوبوسی وجود دارد... آقای زاکانی! در این پروژه هم باید تفکر مانند مرصاد داشت یعنی کسب نتیجه و شکست موانع در سر راه. به فکر واردات نباشید. خدایا! توفیق تحول در شهرداری و برای خدمات عمومی را به وجود بیاور... ان شاء الله و به امید خودت...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس