کد خبر 1455843
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
حملات موشکی عربستان به مناطق مرزی مسکونی یمن

منابع رسانه‌ای از ادامه تجاوز عربستان سعودی به یمن با انجام حملات موشکی به مناطق مسکونی مرزی در این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، شبکه المسیره امروز اعلام کرد که عربستان سعودی روستاهای مسکونی در شهرستان مرزی "شدا" در استان صعده را هدف حملات موشکی قرار داد.

برپایه این گزارش، ارتش عربستان سعودی همچنین مناطقی از شهرستان "منبه" در صعده را هدف قرار داده است.

المسیره از مجروح شدن سه مهاجر آفریقایی در نتیجه این حمله خبر داده است.

مناطق مرزی استان صعده تقریبا هر روزه شاهد حملات راکتی و گلوله باران توپخانه ای و تیراندازی نظامیان متجاوز سعودی است. ارتش متجاوز سعودی ۲۳ دی نیز دو منطقه «شدا» و «منبه» در استان صعده را هدف قرار داد که در جریان آن دستکم یک شهروند یمنی شهید و یک نفر دیگر زخمی شد.

هفته گذشته نیز ۱۶ نفر از جمله یک مهاجر آفریقایی مقیم یمن در حمله توپخانه ای ارتش متجاوز سعودی به دو منطقه شدا و منبه شهید و زخمی شدند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 0
    قرار بود ما انتقام شرارت سعودی نشنال رو بگیریم. این انصارالله است که هشت ماهه میگه می زنم می زنم. در عمل، عربستان زد. کاش حد اقل تا واقعاً آرامکو رو نزدن و نزدیم، رجز اضافه نخونیم. حالمونو بد می کنید.
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    1 0
    آشفتگی در مرزها برای عربستان ایجاد کنند تا تبدیل به یک زخم مزمن بشه.
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
    0 0
    الهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس