کد خبر 1450488
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
حمله توپخانه سعودی به صعده یمن

منابع یمنی از ادامه حملات توپخانه ارتش سعودی به مناطق مرزی یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، منابع یمنی از ادامه حملات توپخانه ارتش سعودی به مناطق مرزی یمن خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که بر اثر حملات امروز به منطقه شدا در استان صعده در مرز با عربستان، شماری زخمی شدند و یک غیرنظامی هم به شهادت رسید.

روز گذشته هم در حملات توپخانه سعودی سه نفر زخمی شده بودند.

لازم به ذکر است که عربستان از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک شأن مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است، به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجدداً تمدید شد و ۱۰ مهر بدون دستیابی به توافقی جدید به خاطر زیاده خواهی‌های سعودی‌ها و برآوردن نکردن مطالبات مشروع ملت یمن پایان یافت و تمدید نشد.

بخش تجارت خارجی وزارت صنعت و معدن دولت نجات ملی یمن با انتشار گزارشی مجموع خسارات و ضررهای وارده به تجارت خارجی یمن در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا پایان سال ۲۰۲۱ را ۶۴.۷ میلیارد دلار عنوان کرد.

تجار یمنی با مشکلات بسیاری روبرو هستند و بسیاری از واردکنندگان یمنی به دلیل ناتوانی در حمل و نقل و ترخیص کالاهایی که از شرکت‌های خارجی خریداری کرده بودند و همچنان ترخیص نشده اند، متحمل ضرر و زیان هنگفتی شده اند.

همچنین برخی کالاها نیز به نزدیکی بنادر رسیده، اما اجازه ورود به بنادر یمن را نداشتند و مدت زیادی در آنجا ماندند که تجار یمنی را متحمل زیان‌های زیادی از جمله پرداخت هزینه‌ها و جریمه‌های تأخیر کرده و همچنین برخی از آن کالاها به علت بازه زمان مصرفی مشخص در معرض خطر انقضا قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس