کد خبر 1449018
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷
۲ شهید و ۷ زخمی در حمله ائتلاف سعودی به صعده یمن

منابع یمنی از شهادت و زخمی شدن ۹ نفر در حمله ائتلاف سعودی به استان صعده در شمال یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری المیادین از شهادت و زخمی شدن چند نفر در حمله ائتلاف سعودی به استان صعده در شمال یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش، یک منبع بیمارستانی به المیادین گفت که در پی بمباران مناطق منبه و شدا در استان صعده واقع در شمال یمن ۲ غیرنظامی شهید و ۷ تن دیگر از جمله یک مهاجر اتیوپیایی زخمی شدند.

مناطق مرزی یمن به صورت مکرر مورد بمباران توپخانه ای و موشکی ائتلاف سعودی قرار می گیرد که موجب وارد آمدن خسارات سنگین به منازل و دارایی های شهروندان یمنی شده است.

لازم به ذکر است که عربستان از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است، به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجدداً تمدید شد و ۱۰ مهر بدون دستیابی به توافقی جدید به خاطر زیاده خواهی‌های سعودی‌ها و برآوردن نکردن مطالبات مشروع ملت یمن پایان یافت و تمدید نشد.

بخش تجارت خارجی وزارت صنعت و معدن دولت نجات ملی یمن با انتشار گزارشی مجموع خسارات و ضررهای وارده به تجارت خارجی یمن در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا پایان سال ۲۰۲۱ را ۶۴.۷ میلیارد دلار عنوان کرد.

واردات کالا به یمن در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۰.۸۱۳ میلیارد دلار بوده است. همچنین کالاهای غذایی با ارزش ۳.۵۹۲ میلیارد دلار در صدر فهرست واردات به یمن قرار دارد. پس از محصولات غذایی، کالاهای مصرفی با ۱.۹۴۴ میلیارد دلار در رده دوم بیشترین حجم وارداتی یمن قرار دارند. همچنین واردات مشتقات نفتی با ارزش ۱.۴۱۰ میلیارد دلار رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

با این براساس این گزارش، تجار یمنی با مشکلات بسیاری روبرو هستند و بسیاری از واردکنندگان یمنی به دلیل ناتوانی در حمل و نقل و ترخیص کالاهایی که از شرکت‌های خارجی خریداری کرده بودند و همچنان ترخیص نشده اند، متحمل ضرر و زیان هنگفتی شده اند.

همچنین برخی کالاها نیز به نزدیکی بنادر رسیده، اما اجازه ورود به بنادر یمن را نداشتند و مدت زیادی در آنجا ماندند که تجار یمنی را متحمل زیان‌های زیادی از جمله پرداخت هزینه‌ها و جریمه‌های تأخیر کرده و همچنین برخی از آن کالاها به علت بازه زمان مصرفی مشخص در معرض خطر انقضا قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس