کد خبر 1455351
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
برف

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌هایی از تقویت سامانه بارشی در کشور و احتمال وقوع کولاک برف، یخبندان، خسارت به محصولات کشاورزی در ۱۹ استان خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز جنوب، غرب، غرب کشور، نیمه غربی فارس، بوشهر، جنوب و غرب اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان‌،‌ استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف و باران روی می‌دهد. فردا در جزایر شمالی خلیج‌فارس برخی مناطق جنوب غرب کشور، استان‌های بوشهر و جنوب فارس رگبار، رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد و صبح دوشنبه برای استان‌های غربی و مرکزی کشور یخبندان پیش بینی می‌ شود.

روز سه‌شنبه با گذر سامانه بارشی از نوار جنوبی کشور در جنوب غرب، جنوب، شرق، جنوب شرق و مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان و اصفهان بارش پیش بینی شده است. در استان‌های فارس و جنوب بوشهر رگبار و رعدوبرق شدید انتظار می‌رود.

روز چهارشنبه در مناطقی از کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران و برف روی می‌دهد. روز پنجشنبه در برخی مناطق هرمزگان و در شرق سواحل دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود و در خراسان شمالی و وخراسان رضوی کاهش دما روی خواهد داد.

توصیف سامانه: تقویت سامانه بارشی همراه با بارش برف و مه آلودگی

نوع مخاطره: بارش برف ، مه آلودگی، کاهش دید، یخبندان، لغزندگی جاده ها و کولاک برف
منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۵: کرمانشاه، کردستان، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات مازندران و ارتفاعات و دامنه ایلام، غرب فارس.

اثر مخاطره: اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیتهای عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، رخداد بهمن، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقالِ منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول، نمک پاشی معابر و مدیریت مصرف و انتقال منابع انرژی به‌ویژه گاز و برق.

توصیف سامانه: تقویت فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران، در نواحی گرمسیر همراه بارعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در دامنه و ارتفاعات بارش برف
منطقه اثر:

یک‌شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۵: خوزستان، بوشهر، ایلام، نیمه غربی فارس

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرهای پرورش آبزیان.

توصیف سامانه: تداوم استقرار توده هوای سرد، یخبندان

زمان شروع: صبح دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۶

زمان پایان: پیش از ظهر دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۶

نوع مخاطره: یخبندان و لغزندگی جاده‌ها

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۶: زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، قم، البرز، تهران، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد

توصیه:

عدم تردد غیر ضروری و در صورت لزوم احتیاط لازم در عبور از خیابان‌ها، معابر و جا ده‌ها، آمادگی لازم ارگان‌های امدادرسان به‌ویژه شهرداری‌ و فرمانداری‌ها و انجام اقداماتی نظیر شن و نمک پاشی در معابر و جاده‌ها و در هنگام سفر مخصوصاً در خارج از شهر همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس