کد خبر 1455338
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
برف

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران با بیان اینکه طی امروز بارش برف و کولاک در تهران پیش‌بینی می‌شود، گفت: این پدیده جوی تا حدود ۲۴ ساعت استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش مشرق، مازیار غلامی مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران درباره کاهش دمای تهران و در واکنش به اخبار منتشر شده نسبت به بی‌سابقه بودن سرمای هوای تهران اظهار کرد: این سرما بی‌سابقه نیست. طی روز گذشته اولین بار نبود که در ایستگاه آبعلی کمینه دمای ۱۵- ثبت شد و در دهه ۷۰ این ایستگاه هواشناسی دمای ۲۷- و فیروزکوه در سال ۸۶ دما ۲۸- را نیز تجربه کردند.

وی درباره مدت زمان ماندگاری هوای سرد در تهران گفت: هوای سرد تا اواسط هفته در منطقه ماندگار است. طی امروز بارش برف و کولاک برای تهران مورد انتظار است که می‌تواند ۲۴ ساعت استان را تحت تاثیر قرار دهد. در ارتفاعات نیز به دلیل وزش باد شدید احتمال کولاک‌های شدید و به دلیل مه آلودگی هوا خطر کاهش دید افقی در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی وجود دارد.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران درباره فعالیت‌های کوهنوردی طی امروز (۲۵ دی) گفت: کوهنوردان از صعود به ارتفاعات بپرهیزند چراکه شرایط جوی به دلیل پدیده مه و کولاک در مناطق کوهستانی اصلا مناسب نیست اما از روز دوشنبه (۲۶ دی) کاهش ابر و بارش مورد انتظار است.

وی افزود: تا روز چهارشنبه (۲۸ دی) هوای سرد در تهران ماندگار است بنابراین احتمال یخبندان در نیمه شمالی تهران وجود دارد. از سه‌شنبه (۲۷ دی) نیز روند افزایش آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

غلامی در پایان درباره منشا این سامانه بارشی گفت: این توده سرما و سامانه بارشی، از عرصه‌های بالاتر یعنی جنوب کشور روسیه، سیبری و قزاقستان به کشور نفوذ کرد و تا نیمه کشور را تحت تاثیر قرار داد و به علت وسعت زیاد و حرکت کند ماندگاری آن طولانی‌تر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    یک روز آلودگی، یک روز سرما، هر روز به یک بهانه کشور را تعطیل می‌کنید!! هر وقت مملکت تعطیل نبود در اخبار اعلام کنید...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس