کد خبر 1455200
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
ترکیه: به تحریم‌ها علیه روسیه نمی‌پیوندیم

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت که اگر ترکیه به تحریم‌ها علیه مسکو بپیوندد بیش از آنکه به روسیه آسیب بزند به اقتصاد ترکیه ضربه خواهد زد.

به گزارش مشرق، «ابراهیم کالین» سخنگوی رئیس جمهور ترکیه روز شنبه گفت که آنکارا هرگز به تحریم‌های غرب علیه روسیه نخواهد پیوست».

وی در ادامه سخنانش گفت: «آنکارا هرگز به تحریم‌های غرب علیه مسکو نخواهد پیوست، چون این تحریم‌ها بیش از آنکه به اقتصاد روسیه آسیب برساند به اقتصاد ترکیه ضربه می‌زند».

چند روز پیش نیز سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفته بود که کشورش در حال تلاش برای فراهم کردن شرایط مناسب پایان درگیری ها میان روسیه و اوکراین است.

وی که با شبکه خبری سی ان ان اینترنشنال مصاحبه می کرد با اشاره به تحولات اخیر در جنگ روسیه و اوکراین، بر ضرورت تمدید آتش بس موقت در اوکراین تاکید کرد.

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز روز جمعه گفت درگیری در اوکراین ممکن است یا از طریق دیپلماتیک یا نظامی پایان یابد، اما این پایان تنها بعد از آن خواهد بود که مسکو به اهدافش دست یابد.

او که در نشستی در شورای امنیت سازمان ملل صحبت می‌کرد، در خصوص راه ممکن برای پایان دادن به خصومت‌ها بین دو طرف اظهارنظر کرد. به گفته این دیپلمات روس، فرصت حل و فصل درگیری تنها زمانی دست می‌آید که اوکراین از تهدید روسیه و تبعیض علیه اوکراینی‌های روس زبان دست بکشد.

نبنزیا افزود «اگر بتوان به این نتیجه از طریق مذاکرات دست یافت، برای آن سناریو آماده هستیم. اگر نه، آن زمان وظایف ما از طرق نظامی محقق خواهد شد».

نماینده روسیه در سازمان ملل بار دیگر تاکید کرد که «روسیه نه در برابر مردم اوکراین، بلکه علیه رژیم ملی‌گرای جنایتکار که بعد از کودتا در کی‌یف در سال ۲۰۱۴ روی کار آمد، می‌جنگد» و افزود: رهبری جدید اوکراین در تلاش بوده که این کشور را از هر چیز مرتبط با روسیه پاکسازی و از همدستان نازی‌ها تجلیل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    4 2
    خوب ترکیه با پذیرش سوئد و فنلاند سند تجزیه خودش را امضاء نخواهد کرد مخصوصاً که چند بار دروغ گفتن آمریکایی ها در ماجرای اف 35 و کلاه گذاشتن آمریکایی را مشاهده کرده است. بهتر است آمریکا دروغ دیگری برای ترکیه ببافد.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    6 0
    ترک ها بیشتر از فرانسوی ها و آلمانی ها و ژاپنی ها متوجه تله و دام بودن جنگ اوکراین شده اند.
  • متین IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    1 0
    ترکیه از دو طرف جنگ حمایت میکنه از یک طرف پهپاد پیشرفته بایراکتار رو میده به اکراین و از یک طرف مخالف تحریم روسیه است.این سیاستی است که گفته میشه نه سیخ بسوزه نه کباب!!
  • IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    ترکیه با همه طرفهای درگیر همکاری می کنه. اساسا ترکیه از همین طریق امرار معاش میکنه. اگرچه دور از نجابت و شرافته اما برا خودشون خوبه. نه آمریکا نه ایران نه روسیه نه اروپا نه یونان و نه هیچ جای دیگه به ترکیه اعتماد ندارن.
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    خوب ترکیه می داند که نه اف 35 و نه اف 16 هیچکدام به ترکیه داده نخواهد شد و دنبال انتخابات و نتیجه آن است تا سوخو 35 از روسیه بخرد که بسیار بهتر از اف 16 است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس