کد خبر 1444980
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
نگرانی اتحادیه اروپا از روابط روسیه و ترکیه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از روابط نزدیک آنکارا و مسکو ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ابراز نگرانی کرد که علیرغم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه و همچنین حملاتی که این کشور به اوکراین می‌کند، ترکیه روابط نزدیکی با مسکو دارد.

به گزارش رادیو اروپای آزاد، بورل در نامه‌ای به پارلمان اروپا نوشت:« عمیق‌تر شدن روابط اقتصادی میان روسیه و ترکیه نگرانی شدیدی به همراه دارد. همچنین ما از اینکه ترکیه به اتحادیه اروپا در سخت‌تر کردن اقدامات علیه روسیه و تحریم‌ها علیه این کشور نمی‌پیوندد بسیار نگرانیم.»

این مقام ارشد اروپا همچنین با اشاره به آنکه اتحادیه اروپا به همراهی ترکیه مسیری به وجود آورد که کالاهای مختلف آزاد ترانزیت شوند و این یعنی کالاهایی با مصرف دوگانه برای شهروندان و همچنین ارتش، گفت: «مهم است که ترکیه به روسیه راهی برای فرار از تحریم‌ها ندهد.»

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، قصد دارد اواخر هفته جاری با همتایان روس و اوکراینی خود دیدار کند تا درباره توافق بر سر غلات اوکراین رایزنی داشته باشند. این توافق با میانجی‌گری سازمان ملل و ترکیه منعقد شد و مجوز ترانزیت غلات اوکراین از بنادر دریای سیاه را می‌دهد.

روز گذشته هم «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل، در بیانیه خود پس از دیدار با وزیر امورخارجه بلاروس اعلام کرد که مینسک بدون پیش‌شرط غلات اوکراین را ترانزیت خواهد کرد. سازمان ملل مدعیست که حملات روسیه به اوکراین باعث بدتر شد بحران غذا در سطح جهانی شده و حدود ۴۷ میلیون نفر را به سمت گرسنگی کشانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    2 2
    ترکیه و اردوغان زرنگ تر از آن هستند که به روسیه و چین باج دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس