کد خبر 1454896
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
.

اف.بی.آی سال گذشته به یک مرکز پلیس برون‌مرزی چین حمله کرده و برخی اسناد آن را در اختیار گرفته است.

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک‌تایمز امروز گزارش داده اف.بی.‌آی سال گذشته به یک مرکز پلیس چینی در منطقه منهتن نیویورک حمله کرده و برخی اسناد آن را در اختیار گرفته است. 

این روزنامه مدعی شده این تجسس سال گذشته از ساختمانی واقع در محله چینی‌ها صورت گرفته که گمان می‌رود یکی از شاخه‌هی اداره امنیت شهر «فوجو» در چین باشد. 

وجود این مرکز پلیس برون‌مرزی چین در منطقه منهتن اولین بار چند وقت قبل‌تر توسط یک گروه غیردولتی به نام «Safeguard Defender» افشا شده بود. این گروه مدعی شده بود بیش از ۱۰۰ مرکز پلیس که توسط استان‌های مختلف چین اداره می‌شوند در کشورهای مختلف برپا شده‌اند. 

دولت‌های بیش از ۱۰ کشور دیگر هم تحقیقاتی را درباره فعالیت این مراکز پلیس در خاک خودشان آغاز کرده‌اند. نیویورک‌تایمز نوشته با وجود این، حمله اف.بی‌.آی که برای اولین بار در روز جمعه گزارش شده نخستین نمونه تجسس از این مراکز است. 

گروه Safeguard Defenders گزارش داده بود شواهد موجود نشان می‌دهند ۴ مورد از این مراکز پلیس در آمریکا واقع شده‌اند: دو مرکز در نیویورک، یکی در لس‌آنجلس و دیگری در منطقه‌ای که هنوز مشخص نیست. 

برخی گزارش‌ها احتمال می‌دهند که تعداد این مراکز از این هم بیشتر باشد. نشریه نیوزویک سال گذشته گزارش داده بود که دست‌کم ۹ مرکز پلیس چینی در آمریکا وجود دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    5 2
    کاری نداره چین هم بره تو یکی از دهات هاش یه مرکز اف بی ای رو مصادره کنه
  • متین IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    5 1
    مرکز پلیس چینی!!! خوب این یعنی چه؟ میشه بیشتر توضیح بدین؟ منظورتون شاید مراکز جاسوسی چینی است که به دلیل روابط ایران و چین، حالا نخواستین از کلمه جاسوس استفاده کنید!!
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    جاسوس های چینی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس