واکنش بایدن به اتهامات آزار و اذیت جنسی فرماندار نیویورک

رئیس جمهور آمریکا حاضر نشده است تا از فرماندار نیویورک بخواهد به خاطر اتهامات آزار و اذیت جنسی از این سمت استعفا کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یکشنبه در اظهاراتی گفته است که منتظر نتیجه تحقیقات مربوط به پرونده آزار و اذیت جنسی آندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

ادامه جنجال بر سر اتهامات آزار و اذیت جنسی فرماندار نیویورک

بر اساس این گزارش جو بایدن حاضر نشده است تا از فرماندار نیویورک بخواهد تا از این سمت استعفا کند.

بایدن در پاسخ به این سئوال که "آیا کومو باید از سمتش استعفا کند"، تاکید کرد: تصور می کنم تحقیقات در جریان است و ما باید منتظر نتایج تحقیقات باشیم.

این در حالی است که چاک شومر و کرستن گیلیبراند دو سناتور دموکرات روز جمعه از کومو خواسته اند تا از این سمت کناره گیری کند.

ببینید:

فیلم/ وقتی مدافع حقوق زنان، تجاوزکار می شود!

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز جمعه حاضر نشده بود تا خواستار استعفای کومو شود. وی در مصاحبه با ای‌بی‌سی گفته است که "این اتهامات باید مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد."

بیل دو بلاسیو شهردار نیویورک نیز پیش از این در اظهاراتی گفت: اندرو کومو دیگر نمی تواند به عنوان فرماندار ایالت نیویورک به فعالیتش ادامه دهد.

تاکنون ۶ زن که اکثر آنها قبلا در دفتر فرماندار نیویورک فعالیت می کرده اند، وی را به آزار و اذیت جنسی و رفتارهای نامتناسب متهم کرده‌اند.

پیش از این نیز تعدادی از سیاستمداران سرشناس و مشهور آمریکایی خواستار استعفای فرماندار نیویورک شده بودند.

اندرو کومو اتهامات مطرح شده از سوی این زنان را رد کرده است. دفتر لیتیشیا جیمز دادستان کل نیویورک تحقیقات مستقلی را درباره این اتهامات آغاز کرده است.

کومو گفته است که از این سمت استعفا نخواهد کرد و از افکار عمومی خواسته است تا منتظر نتایج این تحقیقات باشند و از هرگونه پیشداوری خودداری کنند.

درخواست ها برای استعفای اندرو کومو از اواخر فوریه تاکنون افزایش یافته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس