رسانه ترکیه: اردوغان احتمالاً ماه می با بشار اسد دیدار می‌کند

یک رسانه ترکیه‌ای به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که احتمالاً رئیس‌جمهور ترکیه قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ماه می ۲۰۲۳ با رئیس‌جمهور سوریه دیدار خواهد کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «آیدینلیک» ترکیه امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه احتمالاً قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که احتمالاً در ماه می (اردیبهشت ماه) برگزار می‌شود،‌ با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار خواهد کرد.

این روزنامه ترکیه در این خصوص نوشت: «دیدار بین رئیس‌جمهور (ترکیه) رجب طیب اردوغان و بشار الاسد رئیس‌جمهور سوریه احتمالاً‌ در مرحله سوم روند عادی‌سازی روابط برگزار خواهد شد».

در ادامه این گزارش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور ترکیه اشاره شده که تصریح کرده بود تمایلی به طولانی شدن روند عادی‌سازی روابط ندارد و به وضوح از احتمال دیدار با همتای سوری خود خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، احتمال می‌رو که اردوغان قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ماه می ۲۰۲۳ ترکیه با رئیس‌جمهور سوریه دیدار کند.

اردوغان پیش از این احتمال دیدار با الاسد را رد نکرده بود.

پیش از این، شبکه یورونیوز گزارش داده بود که اردوغان این دیدار را در چارچوب تلاشها برای برقراری صلح انجام خواهد داد.

رئیس‌جمهور ترکیه در یک سخنرانی در آنکارا خبر داد که قرار است نشست سه‌جانبه‌ای بین وزاری خارجه ترکیه، روسیه و سوریه برگزار شود.

وی با بیان اینکه این دیدار برای نخستین بار برگزار خواهد شد، تصریح کرد، هدف از این دیدار، افزایش تماس بین این کشورها است؛ به ویژه اینکه وزاری دفاع این کشورها نیز اخیراً با هم دیدار کرده بودند.

«میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور غرب آسیا و آفریقا و همچنین معاون وزیر خارجه روسیه پیش‌تر به خبرگزاری روسی «ریانووستی» گفته بود که میانجیگری مسکو بین آنکارا و دمشق را تحمیل نمی‌کند اما در صورت درخواست، روسیه آمادگی دارد تا چنین نشستی را برگزار کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    0 0
    شتر.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس