کد خبر 1452687
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
اردوغان: احتمالا با بشار اسد دیدار خواهم کرد

رئیس جمهور ترکیه در راستای آنچه آن را تلاش برای برقراری صلح خواند، خبر داد که با همتای سوری خود دیدار خواهد کرد.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بعد از ظهر امروز پنجشنبه تأکید کرد که احتمالا با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

شبکه یورونیوز گزارش داد که این دیدار را در چارچوب تلاشها برای برقراری صلح انجام خواهد داد. وی در یک سخنرانی در آنکارا خبر داد که قرار است نشست سه‌جانبه‌ای بین وزاری خارجه ترکیه، روسیه و سوریه برگزار شود.

وی با بیان اینکه این دیدار برای نخستین بار برگزار خواهد شد، تصریح کرد، هدف از این دیدار، افزایش تماس بین این کشورها است؛ به ویژه اینکه وزاری دفاع این کشورها هفته گذشته با هم دیدار کرده بودند.

رئیس جمهور ترکیه گفت که با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت‌وگو خواهد کرد و در جریان آن، مسأله گذرگاه عبور غلات و کود در دریای سیاه را بررسی خواهد کرد. وی امروز با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تلفنی گفت‌وگو کرد.

طبق بیانیه دفتر اردوغان، دو طرف در این گفت‌وگو در خصوص انرژی، روابط دو جانبه، جنگ اوکراین، و موضوعات منطقه‌ای از جمله سوریه، بحث و تبادل نظر کردند.

اردوغان گفت که ترکیه قصد دارد برنامه خود برای ایجاد یک مرکز ذخیره گاز طبیعی را تکمیل کند و گام‌های محسوسی در این باره بردارد. گفت‌وگوی پوتین و اردوغان درباره تشکیل هاب گازی در ترکیه، در حالی است که «فاتح دونماز» وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه روز گذشته اعلام کرد که کار روی پروژه هاب گازی در منطقه غرب آسیا به پیشنهاد روسیه، آغاز شده است.

وی همچنین در خصوص سوریه نیز گفت باید گام‌های ملموسی برای پاکسازی دو منطقه «تل رفعت» و «منبج» از حضور عناصر کُرد برداشته شود.

او همچنین خواستار مذاکرات برای صلح و پایان درگیری و همچنین آتش‌بس یکجانبه برای حمایت از این روند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 2
    کسی فکر می کرد اردوغان برای دیدار با دوست ایران التماس کنه؟!
  • علی IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    3 0
    بعضی ها یاد بگیرند
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 1
    شتر در......... دانه.
  • BE ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 6
    همه چیز دست ترکیه و روسیه؟ پس ایران که این همه هزینه داد، چی؟؟؟ اردوغان دنبال استفاده از اسد برای پیروزی در انتخابات است، وگرنه محال است دست از دویست هزار مزدوری که در سوریه دارد، بردارد.
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    4 2
    ای منافق! تو، روزی شعار حذف اسد می‌دادی. در خون هزاران انسان سلاخی شده شریک هستی. حالا شکست خوردی و با اسد می خواهی دیدار کنی؟
  • علی IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    4 3
    با سلام متجاوز صهیونیست قاتل (اردوغان) آرزو و قصد ملاقات با بشار اسد را دارد.
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
      0 0
      با سلام باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس