کد خبر 1453194
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
جزئیات توزیع کارت آزمون کنکور سراسری

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات توزیع کارت آزمون کنکور سراسری را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، گفت: نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در ۴۱۷ شهر و ۵۸۵ حوزه اصلی و بیش از ۲ هزار حوزه فرعی برگزار می‌شود.

وی افزود: برای هر دفترچه پاسخنامه جداگانه طراحی شده است، داوطلبان گروه ریاضی ۲ دفترچه دریافت می‌کنند، دفترچه اول شامل ۴۰ سؤال ریاضی است که نسبت به سال گذشته ۱۰ مورد کاهش یافته است. زمان پاسخگویی به سؤالات ۷۰ دقیقه است این دفترچه شامل ۳۰ سؤال شیمی و ۳۵ فیزیک است و ،زمان پاسخگویی نیز ۷۵ دقیقه است.

وی افزود: دفترچه شماره یک شامل ۴۵ سؤال زیست شناسی است که نسبت به سال گذشته ۵ مورد کاهش یافته اما فرصت داوطلبان برای پاسخ به پرسش‌ها بیشتر شده است. دفترچه دوم داوطلبان گروه تجربی مختص این دروس است که شامل ۳۰ سؤال شیمی و ۳۵ سؤال فیزیک است. مدت زمان پاسخگویی نیز ۷۵ دقیقه است. این دفترچه شامل ۳۰ سؤال ریاضی و ۱۵ سؤال زمین‌شناسی است که ۶۰ دقیقه زمان برای پاسخ در نظر گرفته‌ شده است.

مروتی با بیان اینکه داوطلبانی که رشته بهیاری انتخاب کرده‌اند، باید به سؤالات دفترچه چهارم پاسخ دهند؛ گفت: این دفترچه شامل ۳۰ سؤال است و ۲۰ دقیقه فرصت پاسخ‌دهی برای این سؤالات در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: دفترچه‌های گروه علوم‌انسانی نیز شامل ۲۰ سؤال ریاضی، ۳۰ سؤال برای زبان و ادبیات فارسی، ۱۵ سؤال روان‌شناسی و ۱۵ سؤال علوم‌اجتماعی است‌. دفترچه دوم گروه انسانی شامل ۱۳ سؤال تاریخ، ۱۳ سوال جغرافیا،۲۰ سوال فلسفه و منطق، ۱۵سوال برای اقتصاد و ۲۰ سوال برای عربی است.

مروتی اظهار داشت: داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز به ۵۰ سوال برای درک عمومی هنر، ۲۰ سوال درک عمومی ریاضی و فیزیک و ۳۰ سوال خلاقیت تصویری و در مجموع به ۱۰۰ سؤال در مدت ۱۱۵ دقیقه پاسخ می‌دهند و آزمون گروه زبان نیز شامل ۷۰ پرسش تخصصی است که داوطلبان این گروه آزمایشی در مدت ۱۰۵ دقیقه به سؤالات پاسخ می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس