آلمان هتک حرمت مسجد الاقصی را اقدامی «تحریک آمیز» توصیف کرد

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان امروز اعلام کرد که هتک حرمت مسجد الاقصی توسط «بن گویر»، اقدامی «تحریک آمیز» بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان امروز چهارشنبه در ارتباط با هتک حرمت «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر قدس به صحن مسجد الاقصی در بیت القدس اشغالی، این واقعه را «تحریک آمیز» توصیف کرد.

این سخنگوی وزارت خارجه آلمان در این خصوص گفت: انتظار داریم کابینه جدید اسرائیل به ادامه روش آزمایش شده در اطراف مکان‌ های مقدس در اورشلیم (بیت القدس اشغالی) متعهد بماند و مانع تحریکات عمدی بیشتر شود.

امارات متحده عربی و چین هم پس از واقعه هتک حرمت «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر قدس به صحن مسجد الاقصی در بیت القدس اشغالی خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل شدند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، دیپلمات های آگاه دراین خصوص اعلام کردند که انتظار می رود نشست این شورا فردا پنجشنبه تشکیل شود.

این نشست همراه با اعلام محکومیت های شدید این واقعه در سراسر جهان همراه شد به نحوی که آمریکا به عنوان نزدیک ترین متحد رژیم صهیونیستی هم مجبور شد به نگرانی عمیق پیرامون این تحولات وانمود کند.

«فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل هم پیشتر در سخنانی اظهار داشت که «آنتونیو گوترش» بر ضرورت حفظ وضع موجود همسو با نقش ویژه اردن در مدیریت مقدسات اسلامی قدس تاکید کرده است.

وی در واکنش به تعرض ایتمار بن گویر وزیر افراط گرای صهیونیست به مسجد الاقصی نیز از تمامی طرف‌ ها خواست از هرگونه اقدامی که به تشدید تنش و درگیری‌ ها در قدس و دیگر اراضی اشغالی منجر شود، اجتناب ورزند.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه تحت تدابیر امنیتی شدید به مسجد مبارک الاقصی تعرض کرد که این اقدام با واکنش شدید فلسطینیان از جمله گروه های مقاومت فلسطین مواجه شده است.

پیش از این مقامات سازمان ملل و مصر با ارسال پیامی برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وی هشدار داده بودند که در صورت تعرض ایتمار بن گویر به مسجدالاقصی، نمی توانند مانع از پیامدهای خطرناک آن شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    0 0
    الآن فیلمش اومده، آپارتاید صهیونی گورستان مسیحیان قدس را با فحاشی تخریب می کنه. اینجاها پاپ و بابانوئل ها، لال و کر و کورند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس