تعرض وزیر امنیت قومی کابینه نتانیاهو به مسجدالاقصی

وزیر امنیت قومی کابینه نتانیاهو به مسجدالاقصی، همان‌طور که تهدید کرده بود، امروز به همراه شماری از شهرک‌نشینان و تحت تدابیر شدید امنیتی به صحن‌های مسجدالاقصی تعرض کرد.

به گزارش مشرق، با وجود هشدارهای شدیداللحن مقاومت فلسطین در غزه درباره هرگونه تعرض «ایتمار بن گویر» (بن غُفیر) وزیر امنیت قومی کابینه افراطی «بنیامیین نتانیاهو»، صبح امروز (سه‌شنبه، ۳ ژانویه) وی به همراه شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست تحت تدابیر شدید امنیتی به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند.

بن‌گویر نخستین وزیر کابینه رژیم صهیونیستی است که طی پنج سال اخیر، به صحن‌های مسجدالاقصی تعرض می‌کند. وی پیش از تصدی پست وزارتی نیز بارها با تحریک کردن صهیونیست‌ها و همراه کردن آن‌ها با خود، به مسجدالاقصی تعرض کرده بود و اعلام کرده بود که پس از انتصاب به عنوان وزیر با اختیارات گسترده‌تری به هجوم خود به الاقصی ادامه خواهد داد.

وی پیشتر به پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که تصمیم دارد طی هفته جاری به مسجد الاقصی تعرض کند. اقدامی که با واکنش شدیداللحن جنبش حماس در نوار غزه همراه شد و به اعلام رسانه‌های عبری،این جنبش از طریق میانجیگر مصری، پیام هشدار شدیداللحنی را به رژیم صهیونیستی داد و اعلام کرد که تعرض بن‌گویر به مسجد الاقصی موجب خواهد شد وضعیت آرامش نسبی حاکم بر نوار غزه از بین رفته و تا فرودگاه بن گوریون در اللد، خبری از امنیت و آرام‌سازی اوضاع نخواهد بود.

با وجود این هشدار، بن گویر امروز با شماری از شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی یورش برد اما این یورش تنها ۱۲ دقیقه طول کشید و وی تحت تدابیر شدید امنیتی، این مکان مقدس را ترک و از صحن‌های آن خارج شد.

در طول زندگی سیاسی بن گویر، بیش از پنجاه کیفرخواست علیه او تنظیم شده که هشت کیفرخواست جنایی بوده و بارها به او اتهام شورش، اخلال در کار پلیس رژیم صهیونیستی، تحریک به نژادپرستی، حمایت از یک سازمان تروریستی و ... وارد شده است.

به اذعان رسانه‌های عبری، بن گویر که ۵۳ بار از سوی شاباک و پلیس به اتهامات امنیتی و اخلال در نظم عمومی دستگیر شده و چندین بار به دلیل اقدامات تروریستی و نژادپرستی محکوم شده است.

اما به نظر می‌رسد که این صهیونیست تندور، به لطف نتانیاهو به یک مرد کاملا مشروع تبدیل شده و به درخواست خود بن گویر در یکی از سری‌ترین کمیته‌های دولتی قرار گرفت که کمیته مسئول نظارت بر اقدامات و فعالیت‌های شاباک است. به این ترتیب فردی که تحت تعقیب شاباک بود با یک انتصاب دولتی که توسط خود نخست وزیر نتانیاهو تأیید شد، مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس