اين اطلاعات به يك الگوريتم داده شده كه يك گمان تجربي را در مورد رفتار بعدي وي ثبت ميكند.اين الگوريتم سپس شكل فلز مورد نياز بعدي و اندازه برش آنرا پيشنهاد ميكند.با وجود اينكه طراح ميتواند اين پيشنهاد را پذيرفته يا رد كند، اين ساخته جديدترين مثال از پيشرفت هوش مصنوعي است.

فيبيگ كه در آكادمي طراحي آيندهوون تحصيل ميكند، طراح خود را يك رابط رايانهيي خوانده كه به جوشكار در زمان جوشكاري پيشنهادهايي ميدهد و در نهايت نتيجه به دست آمده يك محصول مشترك ميان رايانه و طراح است.
دوربين فيلمبرداري روي دستگاه تمام برشها را ثبت كرده و طول هر قطعه فلز را كه فيبيگ در زمان جوشكار ايجاد كرده، اندازهگيري و يادداشت ميكند.وي اطلاعات اين دستگاه را به عنوان يك كد منبع باز در اينترنت منتشر مي كند تا ديگران را به ارتقاي فناوري تشويق كند.

هوش رايانهيي در چند سال اخير پيشرفتهاي زيادي داشته و براي مثال دستگاهها توانستهاند انسانها را در بازي شطرنج شكست داده و همچنين يك رايانه ميتواند پيشماني را احساس كند.با درك تفاوتهاي ميان نتايج دلخواه و واقعيت به نظر ميرسد كه دستگاه ها ميتوانند احساسات را فراگرفته و بر روي به حداقل رساندن آنها كار كنند.
مايكروسافت اولين شخصيت واقعي جهان را با نام «ميلو»(Milo) ساخته كه به اندازه كافي براي انسان بودن قانعكننده است.

همچنين محققان ژاپني روباتي را ساختهاند كه ميتواند عملكردهايي را كه براي آنها برنامهريزي نشده انجام دهد و اميد ميرود تا مانند يك كودك به يادگيري مسائل بپردازد.اختراع فيبيگ در نمايشگاه گروهي «دستگاه» در بلژيك به نمايش در آمده است.