کد خبر 1451218
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
سرنوشت تلخ ستاره ایرانی در فوتبال اروپا با تومور مغزی/ پایان دوران فوتبال در ۲۷ سالگی!

هافبک ایرانی- سوئدی شاید هرگز موفق نشود به زمین فوتبال بازگردد.

به گزارش مشرق، در بین فوتبالیست‌هایی که ملیت و اصالتی ایرانی دارند اما هرگز به تیم ملی ایران راهی پیدا نکردند، می‌توان از کریستوفر خازنی نام برد. او هافبک ۲۷ ساله‌ای است که در کشور سوئد فوتبال را به طور جدی شروع کرد و پس از حضور در تیم‌هایی چون انبی‌برگز، استوک‌ساند و سیلویا، در نهایت از سال ۲۰۱۹ به تیم نورشوپینگ در سطح اول فوتبال این کشور پیوست. اما دلیل شهرت این بازیکن در فوتبال سوئد، نه مسائلی مربوط به اصالت ایرانی او، که به ماجرای عجیبی برمی‌گردد که برای او رخ داده است. این بازیکن ۲۷ ساله در ابتدای ماه آوریل اعلام کرد که به مدت نامعلومی از فوتبال کناره‌گیری خواهد کرد. خازنی بعدها در مصاحبه‌ای با سایت باشگاه اعلام کرد که دلیل این دوری از فوتبال، وجود یک تومور بدخیم سرطانی در مغزش بوده است که در اردیبهشت ماه با موفقیت آن را جراحی کرد: «من دوباره روی پاهایم ایستاده‌ام و با توجه به آنچه که پشت سر گذاشته‌ام، احساس خیلی بهتری نسبت به خودم دارم چون فکر می‌کردم دیگر هرگز سلامتم را به دست نمی‌آورم.»

بیشتر بخوانید:

عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران در سال ۲۰۲۲

این بازیکن البته از سوی هواداران تیمش به خوبی مورد حمایت قرار گرفت و علاوه بر طرح گرافیکی ویژه‌ای که برایش درست کردند، در یک حرکت خیرخواهانه، ۳۰ هزار کرون سوئد برای او جمع‌آوری کردند. اتفاقی که اشک‌های او را به دنبال داشت: «من همه مسابقات تیم را تماشا کرده‌ام و مخصوصاً آن جمع‌آوری کمک مالی را به یاد دارم. من خیلی متأثر شدم و وقتی آن طرح روی سکوها را دیدم کاملاً شوکه شدم. در خانه نشستم و اشک در چشمانم حلقه زد، آن موقع همه چیز در مورد بیماری‌ام تازه بود. این احساس خاصی بود و من بسیار بسیار سپاسگزارم برای همه محبتی که دریافت کردم.»

اما برگشت این بازیکن ۲۷ ساله به فوتبال قطعی نیست. او تا مدت‌ها بعد از عملش سردرد داشت و تنها فعالیتی که مجاز به انجامش بود، پیاده‌روی با کمترین سرعت ممکن بود و چندماه طول کشید تا احساس سلامتی کند و در نهایت باید دید آیا این بازیکن ایرانی، دوباره به فوتبال حرفه‌ای برمی‌گردد یا خیر؟

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا بیگ IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    53 0
    خداوند تمام مریضارو شفا بده ان شالله
  • نیما IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    8 1
    امام رضا شفاش بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس