عامل حمله نژادپرستانه فرانسه به مرکز بیماران روانی منتقل شد

دادستان‌های پایتخت فرانسه، عامل حمله نژادپرستانه به مرکز فرهنگی کردهای پاریس را از زندان به مرکز بیماران روانی منتقل کردند.

به گزارش مشرق، مقام‌های فرانسه، مظنون ۶۹ ساله‌ای را که در یک حمله نژادپرستانه، سه نفر را در حمله به مرکز فرهنگی کردها در «پاریس» پایتخت فرانسه، به ضرب گلوله کشت، از زندان به یک مرکز بیماران روانی منتقل کردند.

بنا بر گزارش شبکه الجزیره، دادستان‌های فرانسه روز گذشته (شنبه) اعلام کردند که این عامل مسلح به دلایلی مرتبط با سلامت روان از زندان به مرکز بیماران روانی منتقل شده است.

طبق این گزارش، تیراندازی در مرکز فرهنگی و سالن آرایشگاه مجاور آن که روز جمعه به وقوع پیوست، موجب وحشت و ترس مردم منطقه شلوغ ۱۰ پاریس شد که در آن‌جا چندین فروشگاه و رستوران وجود دارد و جمع زیادی از اتباع کرد ساکن هستند.

یکی از منابع نزدیک به این پرونده نژادپرستانه به خبرگزاری فرانسه گفت که علاوه بر قربانیان این حادثه تروریستی، سه نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

دادستان پاریس در خصوص انتقال این فرد به مرکز بیماران روانی گفت که پزشکی روز گذشته (شنبه)،‌سلامت فرد مظنون را بعدازظهر شنبه مورد بررسی قرار داده است و به نظر می رسد که وضعیت وی با اقدام حبس وی ناسازگار است.

وی ادامه داد که در حال حاضر فرد مظنون در واح بیماران روانی پلیس قرار دارد تا زمان دادگاه وی فرارسد و تحقیقات درباره پرونده این فرد همچنان ادامه دارد.

اوایل روز شنبه، دادستان پاریس، مدت زمان بازداشت فرد مظنون را برای ۲۴ ساعت تمدید کرد و اتهام اقدام با انگیزه نژادپرستانه را به وی داد.

طبق این گزارش،‌این فرد همچنان به ظن قتل، اقدام به قتل، خشونت مسلحانه و نقض قوانین سلاح در بازداشت پلیس فرانسه قرار دارد.

بنا بر گزارش الجزیره، فرد مظنون که سابقه خشونت نژادپرستانه دارد، قبل از ورود به سالن آرایشگاه، مرکز فرهنگی کردهای فرانسه را هدف قرار داد و در نهایت در سالن آرایشگاه بازداشت شد.

از میان سه زخمی حادثه، یکی از آن‌ها تحت درمان در بخش آی سی یو است و دو فرد دیگر متحمل جراحات جدی و شدید شده‌اند.

بنا بر گفته شورای دموکراتیک کردها در فرانسه (CDK-F)، قربانیان این حادثه شامل یک زن و دو مرد بودند. زن قربانی این حادثه به نام «امینه کارا» رهبر جنبش زنان کرد در فرانسه بود و دو مرد دیگر «عبدالرحمن کیزلی» و «میر پرور» نام داشتند.

در پی وقوع این حمله تروریستی، هزاران تن از ساکنان کرد در فرانسه عصر روز گذشته با تجمع در میدان جمهوری واقع در مرکز پاریس به احترام قربانیان این حادثه یک دقیقه سکوت کردند.

با این حال نیروهای پلیس فرانسه این اعتراضات را به خشونت کشاندند و به سمت معترضان گاز اشک‌آور پرتاب کردند و معترضان نیز به سمت نیروهای پلیس اشیائی را پرتاب کردند و گزارش‌ رسانه‌های فرانسوی حاکی از آن است که دست‌کم چهار خودرو واژگون شد و یک خودروی دیگر نیز در آتش سوخت.

بنا بر گفته رئیس‌ پلیس پاریس، در نتیجه خشونت‌ها در پایتخت فرانسه دست‌کم ۳۱ افسر پلیس و یک معترض زخمی شده اند و ۱۱ نفر نیز به اتهام آسیب زدن به اموال عمومی بازداشت شدند.

طبق گزارش الجزیره، اعتراضات مشابهی نیز در شهر بندری مارسی در جنوب فرانسه نیز برگزار شد که در نهایت به درگیری معترضان و نیروهای امنیتی منجر شد و دو خودروی پلیس نیز توسط معترضان به آتش کشیده شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    2 0
    بیشتر اعضای فرقه فوق تروریستی مریم رجوی هم باید به مرکز بیماران روانی ویژه اعضای داعش منتقل شوند.
    • محسن IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
      0 0
      نه جانم بزودی روانه زبر خاک میشوند و دنیا زیباتر خواهد شد یکبار که در البانی دچار زلزله شدند انشاالله شاهد 136 را زیارت بفرمائند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس