گفتگوی وزرای خارجه ترکیه و فرانسه درباره اعتراضات در پاریس

وزیران امور خارجه ترکیه و فرانسه درباره اعتراضات اخیر در پاریس تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با کاترین کولونا همتای فرانسوی خود به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش «وزارت امور خارجه ترکیه، طرفین در این تماس تلفنی درباره حوادث خشونت‌ بار در پاریس که پس از حمله مسلحانه روز ۲۳ دسامبر رخ داد، بحث و رایزنی کردند.

چاووش‌ اوغلو در این مکالمه تلفنی با اشاره به اینکه فرانسه با این حادثه چهره واقعی گروه‌ های تروریستی را دیده است، تاکید کرد که نباید به هواداران گروه تروریستی پ ک ک/ ی پ گ اجازه داد تا با بهانه‌ گیری، درباره ترکیه تبلیغات منفی و سیاه‌ نمایی کنند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه پیشتر از دولت فرانسه به دلیل حمایت از گروه های تروریستی انتقاد کرده بود.

«ابراهیم کالین» سخنگوی دولت ترکیه ضمن متهم کردن دولت پاریس به حمایت از گروهک «پ ک ک» اعلام کرده بود: این «پ ک ک» در فرانسه است. همان سازمان تروریستی که شما در سوریه از آن حمایت می کنید.

پیش از این «لوران نونز» رئیس پلیس پاریس اعلام کرد که در جریان اعتراضات کردها در مرکز فرانسه، دست کم ۱۱ فعال کرد بازداشت شدند.

عصر روز جمعه ۲۳ دسامبر در تیراندازی در نزدیکی یک مرکز فرهنگی وابسته به شهروندان کرد در فرانسه ۳ تن کشته و چند تن زخمی شدند.

یک مقام پلیس فرانسه تأکید کرد که ضارب دستگیر شده و او یک فرد حدود ۶۰ ساله است که انگیزه وی برای حمله مشخص نیست. در پی این حادثه، کردهای پاریس دست به تجمعی زدند که به خشونت کشیده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    هر جا که باشن اونجارو به آتش میکشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس