هشدار درباره افزایش تحرکات مشکوک سفیر آمریکا در عراق

کارشناس سیاسی عراقی گفت که آمریکا در عراق جاه طلبی‌هایی دارد و برای تحقق آن، به دنبال استفاده از ابزارهای مخرب خود است.

به گزارش مشرق، «مؤید العلی» تحلیلگر سیاسی عراقی درباره تداوم تحرکات سفیر آمریکا در بغداد و دیدار وی با تعدادی از مقامات و شخصیت‌های با نفوذ در قدرت هشدار داد.

بر اساس این گزارش، تحلیلگر سیاسی عراقی در ادامه در گفتگو با المعلومه افزود: آمریکا در عراق منافع و طمع‌هایی دارد و ممکن است در مسیر کار دولت مانع تراشی کند و پروژه‌های خود را ادامه دهد.

وی تصریح کرد: آمریکا در عراق جاه طلبی‌های داخلی دارد و برای تحقق آن، به دنبال استفاده از ابزارهای مخرب خود است، به ویژه اینکه «النا رومانوفسکی» سفیر این کشور در بغداد متخصص امور اطلاعاتی آمریکا و کارشناس امور گروه‌های تروریستی است و رفت و آمدهای او در عراق به طرز مشکوکی یافته است.

این کارشناس سیاسی عراقی ادامه داد: سفیر واشنگتن در بغداد تحرکات گسترده و مستمری نسبت به «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و وزرای کابینه او دارد که نشان می‌دهد تلاش‌هایی از سوی سفارت آمریکا برای مداخله در امور سیاسی یا ترسیم سیاست‌های خاص و جلوگیری از حرکت دولت عراق به سمتی که با اراده و منافع آمریکا در عراق مغایرت دارد، در جریان است.

مؤید العلی در پایان خاطرنشان کرد: نیاز فوری به اطلاع از انگیزه واقعی دیدارهای مکرر سفیر آمریکا با شخصیت‌ها و وزرای بانفوذ سیاسی عراقی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که برنامه‌ها و طرح‌های واشنگتن در داخل عراق اجرا نمی‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    خب، حدف شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس