کد خبر 1447647
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
هشدار سید عمار الحکیم درباره طرح شیطانی علیه عراق

رئیس جریان حکمت ملی عراق در واکنش به افزایش عملیات‌های تروریستی در عراق درباره وجود یک «طرح شیطانی» طراحی شده برای کشورش هشدار داد و خواستار انجام عملیات پیشگیرانه قاطع نیروهای امنیتی شد.

به گزارش مشرق، «سید عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق، امروز (سه‌شنبه، ۲۰ دسامبر)، درباره وجود یک «طرح شیطانی طراحی شده برای عراق» هشدار داد و از سرویس‌های امنیتی خواست که با هوشیاری و طی یک عملیات پیشگیرانه قاطع داعش را از بین ببرند.

وی طی بیانیه‌ای تصریح کرد: «هنوز چند ساعت از نفوذ دردناک امنیتی به منطقه الحویجه کرکوک نگذشته بود که ترور تاریک برای دست زدن به یک قتل عام دیگر به سوابق جنایی داعش افزوده شد و باندهای خونریز آن، به حومه روستای البوبالی در الخالص حمله کردند و موجب شهادت و مجروحیت شماری از شهروندان شدند».

سید عمار الحکیم تصریح کرد: «تکرار این نفوذهای [امنیتی] و در زمان‌های نزدیک به هم در مناطق مختلف، نشان‌دهنده وجود یک طرح شیطانی با هدف به هم ریختن پرونده امنیتی است. امری که نیازمند به احتیاط و هوشیاری بیشتر برای از بین بردن باندهای جنایتکار با عملیات‌های پیشگیرانه قاطع است».

یک منبع امنیتی شامگاه دیروز (دوشنبه، ۱۹ دسامبر) خبر داد که عناصر تروریستی داعش به روستای «البوبالی» در استان دیالی حمله کردند. در پی این حمله، سه نفر کشته و سه نفر نیز مجروح شدند.

«عقیل الطائی» کارشناس و تحلیلگر عراقی در امور امنیتی نیز دیروز گفت که گروهک‌های تروریستی وابسته به داعش به استفاده از سیاست موجود در صفحه نخست کتاب «مدیریت توحش» که خالق آن ایالات متحده آمریکا است، بازگشته‌اند.

وی تصریح کرد: گروهک‌های تروریستی داعش، به استفاده از صفحه نخست کتاب «مدیریت توحش» بازگشته‌اند. امری که مبتنی بر ایجاد رعب و وحشت در ارتش و نیروهای امنیتی، تلاش برای تأثیرگذاری روانی و برانگیختن ترس در اینجا و آنجا است.

این تحلیلگر امور امنیتی عراق افزود: این کتاب، از سوی ایالات متحده و به ویژه اندیشکده واشنگتن طراحی شده است با این رویکرد که برای آمریکا تنها منافع خودش مهم است. از سوی دیگر منافع واشنگتن در عراق در دوره دولت السودانی در معرض تهدید قرار گرفته است که با تحرکات اخیرش، دولت آمریکا و سفیر واشنگتن را نگران کرده است».

به گفته این تحلیلگر عراقی، باید یک تحرک سریع از سوی نیروهای امنیتی عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح به دور از تعارفات سیاسی، رهبری یک حزب یا یک بلوک سیاسی یا یک طایفه خاص انجام شود تا به نقش این باندهای تروریستی از طریق یک عملیات نظامی قوی پایان دهد.

یکشنبه پیش، رسانه‌های عراقی از انفجار بمب در مسیر دو خودرو نیروهای پلیس در جنوب استان «کرکوک» و کشته‌شدن حداقل ۱۲ نفر خبر دادند. همزمان با این انفجار، تروریست‌ها اقدام به تیراندازی به سوی خودروهای پلیس کردند که در این درگیری، یک تروریست داعشی نیز به هلاکت رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    6 0
    خدا عراق را از شر این اشرار وحشی و پشتیبانشان آمریکا ی ادکلن زده نجات دهد بحق محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس