کد خبر 1448367
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
کردستان عراق

اتحادیه میهنی کردستان عراق امروز نشستی را برگزار خواهد کرد و در آن، اختلافات این حزب و حزب دموکراتیک و آخرین تحولات سیاسی کردستان بررسی خواهد شد.

به گزارش مشرق، منابع آگاه خبر دادند که قرار است اعضای اتحادیه میهنی کردستان عراق امروز پنجشنبه در سلیمانیه نشست فوق‌العاده برگزار کنند.

این منابع به پایگاه خبری بغداد الیوم گفتند که در این نشست، روابط اتحادیه میهنی و حزب دموکراتیک کردستان و اختلافات بین این دو حزب و آخرین تحولات سیاسی کردستان بررسی خواهد شد.

به گفته این منابع، همزمان با نشست اتحادیه میهنی، حزب دموکرات نیز نشستی را به ریاست مسعود بارزان برگزار خواهد کرد تا اختلافات بین این دو حزب و «راهکار حل درگیریها بین طرفین و اوضاع منطقه کردستان» بررسی شود.

منابع مذکور مدعی شدند که فضای مثبتی بین دو حزب حاکم بر کردستان عراق شکل گرفته است و دیدارها بین آنان ادامه دارد؛ کما اینکه به توافقاتی درباره تغییرات در کابینه و پارلمان کردستان حاصل شده است.

این در حالی است که مشکلات و اختلافات شدیدی بین اتحادیه میهنی و حزب دموکرات شکل گرفته است و منشأ آن، اختلاف بر سر پست ریاست جمهوری و نحوه مدیریت کردستان و حکومت بر آن است. کار به جایی رسیده است که حتی تهدیدهای مبنی بر جدایی سلیمانیه و حلبچه از دولت کردستان به گوش می‌رسد.

در همین ارتباط، بافل طالبانی رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق اواخر آذر ماه گذشته به استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه سفر کرد و با «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» دیدار انجام داد.

یک منبع آگاه گفت: طرفین، اوضاع سیاسی و نظامی مناطق شمال شرق سوریه و تحولات مربوط به گفت‌وگوهای کُردهای سوریه را بررسی کردند. طالبانی نیز تأکید کرد که همه مشکلات منطقه باید به صورت مسالمت‌آمیز و از طریق گفت‌وگو حل شود.

به گفته این منبع، طالبانی همچنین گفته است که باید رابطه خوب با کشورهای همسایه نیز حفظ شود. عبدی هم در این دیدار، «بر روابط مستحکم نیروهای دموکراتیک و تشکیلات خودگردان اتحادیه میهنی» تأکید کرد.

این برای نخستین بار بود که طالبانی به مناطق تحت اشغال کُردها در شمال شرق سوریه سفر می‌کند؛ به ویژه اینکه این روزها تنش زیادی بین حزب وی و حزب دموکراتیک کردستان عراق به رهبری بارزانی وجود دارد.

یک منبع نزدیک به دولت کردستان عراق هم گفت که سفر طالبانی در راستای اعمال فشار اتحادیه میهنی بر منطقه کردستان عراق است؛ چرا که «رابطه اتحادیه میهنی و حزب دموکراتیک متشنج شده است. طالبانی هم به حزب خود فشار آورده است که نشست‌های کابینه کردستان عراق را تحریم کنند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس