گوترش: تلاش می‌کنیم برجام از دست نرود!

دبیرکل سازمان ملل متحد امروز در جمع خبرنگاران بی‌اشاره به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از سوی آمریکا در سخنانی ادعا کرد: تلاش می‌کنیم برجام از دست نرود!

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز دوشنبه با بیان اینکه همیشه معتقد بوده، برجام یک دستاورد مهم دیپلماتیک است، در جمع خبرنگاران در سخنانی ادعا که برای از دست ندادن این توافق تلاش خواهد کرد!

دبیرکل سازمان ملل با ندیده انگاشتن نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ابتدا از سوی آمریکا در سال ۲۰۱۸ با خروج این کشور از توافق بین المللی سال ۲۰۱۵ و سپس انفعال اروپا در قبال تعهدات برجامی خود، در این خصوص مدعی شد: به نظر من برجام یک دستاورد مهم دیپلماتیک بوده و زمانی که این توافق زیرسوال رفت بسیار از آن ناراحت شدم!

به گزارش اسپوتنیک، «آنتونیو گوترش» در این باره ادعا کرد: خطر جدی از دست دادن برجام وجود دارد که پیامدهای بسیار منفی برای امنیت منطقه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: همه تلاش ها را انجام خواهیم داد تا برجام از دست نرود.

گفتنی است در حالی که آمریکا طرفی بوده که با خروج از برجام و نقض تعهداتش وضعیت فعلی پیرامون این توافق را رقم زده و تا کنون از پذیرش تعهداتش برای به سرانجام رسیدن مذاکرات خودداری کرده، سخنگوی وزارت خارجه این کشور اخیراً مدعی شد: ایرانی‌ها مشخص کرده‌اند که این توافقی نیست که آماده انجام آن بوده‌اند، توافق قطعاً قریب الوقوع به نظر نمی‌رسد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس