کد خبر 1447711
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
پیش‌نویس بودجه نظامی ۲۰۲۳ آمریکا منتشر شد

پیش‌نویس بودجه نظامی ۲۰۲۳ آمریکا با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل، امروز (سه‌شنبه) منتشر شد.

به گزارش مشرق، در پیش‌نویس بودجه دفاعی ۲۰۲۳ آمریکا ۱۲۶.۳ میلیون دلار برای آمادگی و واکنش به رویدادهای هسته‌ای و تشعشعی احتمالی در اوکراین اختصاص یافته است.

این سند همچنین مبلغ ۴۵ میلیارد دلار را به «کمک‌های مضاعف» به اوکراین اختصاص داده است. این بودجه برای «کمک اضطراری به مردم اوکراین، حفاظت از دموکراسی جهانی و دیگر مقاصد» در نظر گرفته شده است.

سند مذکور همچنین ۲.۴ میلیارد دلار به حمایت از مهاجران اوکراینی در حوزه‌های «اسکان اضطراری، کلاس زبان انگلیسی، آموزش حرفه و سامان‏بخشی» آنان اختصاص داده و ۱۳.۳۷ میلیارد دلار را برای کمک‌های اقتصادی به مقامات اوکراین در نظر گرفته است.

بر اساس سندی که امروز (سه‌شنبه) منتشر شد، بودجه دفاعی آمریکا در ۲۰۲۳ حدود ۷۹۸ میلیارد دلار است که نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افرایش یافته است.

در این سند حدود ۱۲ میلیارد دلار به جایگزینی سلاح‌های ارسالی به اوکراین در انبارهای آمریکا اختصاص داده شده و ۹ میلیارد دلار برای آموزش، تجهیزات، تسلیحات و حمایت لجستیکی از ارتش اوکراین در نظر گرفته شده است.

۶.۹۸ میلیارد دلار نیز برای عملیات‌های فرماندهی اروپای آمریکا و فعالیت‌های مربوطه از جمله تدارکات، حمایت اطلاعاتی، پرداخت حقوق‌ها و تهیه تجهیزات محاسبه شده است.

آمریکا همچنین ۱.۸ میلیارد دلار را در سال ۲۰۲۳ به مقابله با افزایش نفوذ چین در منطقه هند-آرام اختصاص داده است.

علاوه بر این، ۲.۹ میلیارد دلار به پیشبرد برنامه‌های دموکراسی با هدف مقاوم کردن دموکراسی‌های در برابر نفوذ سلطه‌گرایی اختصاص یافته است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ح IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    آقایان آمریکایی آیا میدانستید در کشورتان 80 میلیون فقیر و گرسنه وجود دارد و بیش از 200 میلیون نفر مشکلات اقتصادی دارند؟؟ چرا بجای کمک به اکراین و ساختن سلاح پولش رو به اونا نمیدی؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس