مذاکره با قرارگاه خاتم برای اجرای پروژه های نفتی در ونزوئلا/ساخت سکوهای نفتی فشارزا در جزیره صدرا

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه در جزیره صدرا یک سکوی نفتی را تا پابان سال برای حمل و نصب آماده می کنیم، از ساخت سکوی های نفتی فشارزا توسط قرارگاه خاتم خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار سید حسین هوش‌السادات امروز در نشست خبری به مناسبت سالگرد تأسیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سردار رستم قاسمی از فرماندهان فقید سابق قرارگاه خاتم، اظهار داشت: زمانی که پیمانکاران خارجی در عسلویه پس از تحریم ها از پروژه خارج شدند قرارگاه خاتم در ساخت پارس جنوبی ورود کرد و با موفقیت پروژه ها به نتیجه رسیددر حال حاضر ۷۰ درصد گاز کشور و میعانات گازی از پارس جنوبی تامین می شود.

وی با اشاره به ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط قرارگاه خاتم اضافه کرد: ۲۳ درصد گازوئیل و ۴۰ درصد بنزین کشور از طریق این پالایشگاه تامین می شود.

سردار هوش السادات اضافه کرد: از سال گذشته طرح افتتاح ۵۰ ابرپروژه در ۵۰ هفته را آغاز کردیم که ۲۵ پروژه آن به بهره برداری رسید.

وی در پاسخ به سوال درباره ساخت سکوهای نفتی در شرکت صدرا و سکوهای نفتی فشارزا اظهار کرد: یک سکوی نفتی تاپایان سال تکمیل و آماده حمل و نصب می شود.

سکوی رشادت به عنوان سکوی نفتی دوم ۷ هزار تن است و برای نصب در اوایل سال ۱۴۰۳ آماده خواهد شد این پروژ در حال حاضر ۷۰ درصد رشد فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: در پارس جنوبی با توجه به استفاده با افت فشار مواجه هستیم فشارافزایی مستلزم استفاده از سکوهای فشارزا است که در این باره مذاکراتی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا انجام شده است تا در ساخت این سکوها ورود کنیم این سکوها تکنولوژی خاص و پیچیده دارد اما ما با شعار (ما می توانیم) ورود کرده ایم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پاسخ به سوال دیگر در موضوع ساخت و تامین مالی خط آهن شریع ااسیر تهران-قم-اصفهان گفت: این پروژه سریع السیر ریلی برای اولین بار در کشور در حال اجرا است و عمده زیرسازی مسیر از اصفهان تا قم و تهران انجام شده است.

وی افزود: این مسیر ریلی فاینانس چین دارد طراحی مسیر با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت بود اما برنامه ریزی کرده ایم سرعت طرح در این پروژه به ۳۵۰ کیلیومتر بر ساعت برسد.

سردار هوش السادات اضافه کرد: راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان تا ۵ سال آینده در صورت تامین به موقع منابع مالی تکمیل می شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره ورود قرارگاه به پروژه های بین المللی گفت: در حال حاضر در کشور عراق فعال هستیم در سوریه هم برخی خدمات فنی و مهندسی در حال انجام است.

سردار هوش السادات گفت: در ونزوئلا خدمات فنی و مهندسی در حال انجام داریم همچنین مذاکراتی برای اجرای پروژه های نفتی در ونزوئلا در حال انجام است.

وی تاکید کرد: گردش خزانه قرارگاه در قانون بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: قرارگاه خاتم در راستای حمایت از بخش خصوصی در پروژه های کمتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان ورود نمی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    0 0
    ازطرفی ادعا میکنیم که پالایشگاه درونزووئلا ساختیم وببهره برداری رسیده. ودرحال اجرای مترو هستیم.ازطرفی میگن تازه بناس مذاکره کنیم.کدومش درسته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس