سلامی

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: تحریم اقتصادی یک طراحی قدرتمند جهانی بود که هیچ کشوری و حتی خود آمریکا قادر نیست در برابر این نوع تحریم دوام بیاورد.

به گزارش مشرق، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه شامگاه پنجشنبه در کنگره بزرگداشت سرداران و ۳۷۳ شهید شهرستان گلپایگان و شصتمین سالگرد شهادت آیت‌الله صدوق گلپایگانی، اظهار کرد:گلپایگان شهر علما و فقهای عالی مقام همچون حضرت آیت‌الله جمال‌الدین گلپایگانی، آیت‌الله سید محمدرضا موسوی گلپایگانی، آیت‌الله شهید صدوق گلپایگانی و آیت‌الله صافی گلپایگانی و بسیاری از علمایی است که از یاران دیرین امام(ره)   و مقام معظم رهبری بودند.

وی با بیان اینکه گلپایگان شهر مردمان مومن، متقی و ولایی است، گفت: در کنار علمای بزرگ، اندیشمندان و دانشمندان و اساتید برجسته و نخبگان فرزانه و آموزگارانی هستند که به ما ادب، اخلاق، معرفت، ایمان، نماز و... را آموختند و همه آن‌ها به گردن ما حق دارند.

سلامی با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس و نقش‌آفرینی رزمندگان گلپایگانی، گفت: من در این شهر و در میان شما بزرگ شده‌ام و خاطرات فراوانی از دفاع مقدس در کنار همرزمانمان از این منطقه دارم، این شهر و مردمانش برای ما یک افتخار هستند و بر این مردم بزرگ و باغیرت درود می‌فرستم.

فجر انقلاب نقطه‌ای مثل بعثت اولیه اسلام بود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه فجر انقلاب نقطه‌ای مثل بعثت اولیه اسلام بود، گفت: این بار خورشید اسلام از افق ایران طلوع کرد و هر وقت این خورشید آسمانی می‌شود و طلوع می‌کند همه مستکبران علیه او صف‌آرایی می‌کنند چرا که اسلام دین عدالت و پیامش مبارزه با ظلم، استکبار، تکبر و غرور است، همان گونه که در صدر اسلام مقابل اسلام آرایش جنگی گرفتند اما صبر مسلمانان آن قدر زیاد بود که اسلام در اندک زمانی توانست بخش هایی از سیاره زمین را تحت سیطره خود قرار دهد.

وی افزود: زمانی خورشید اسلام در این سرزمین طلوع کرد که ۴۰ هزار مستشار برای سرنوشت این ملت از سوی آمریکایی‌ها برنامه‌ریزی می‌کردند و زمانی بود که ایران بزرگ با آن همه عظمت به تدریج بر اثر خیانت پادشاهان وابسته، به ایالت منفصلی از پنجاه ایالت آمریکا تبدیل شده بود.

سلامی گفت: ثروت‌های مادی ما را به غارت می بردند و با آن سلاح می‌ساختند و سلاح‌ها را با چند برابر قیمت به ما می‌فروختند تا ما به عنوان ژاندارم منطقه حافظ منافع حیاتی آمریکا باشیم و این زنجیره ادامه داشت تا اینکه امام طلوع کرد و امامت بر این سرزمین درخشید تا استقلال، آزادی، اسلام و کرامت انسان دوباره به این ملت برگردد و این مردم شان و جایگاه خود را پیدا کنند.

دشمنان برای شکست انقلاب اسلامی در کنار هم بودند

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمنان علیرغم اختلاف و دشمنی با هم اما علیه کشور ما متحد شده بودند، گفت: آمریکایی‌ها و شوروی سابق علیه هم بودند ولی برای شکستن انقلاب ما مثل تیغه‌های یک قیچی با هم عمل می کردند.

سلامی گفت: نظام سلطه که در اختیار طواغیت بود نمی‌توانست بپذیرد که یک ایران بزرگ در صفحه قدرت جهان ظاهر شده است و می‌خواهد استقلال، اسلام و آزادی را تحقق ببخشد چرا که دشمنان می‌دانستند این مدل و این الگو اگر تکرار شود تمام جغرافیای سیطره استکبار را در هم می‌نوردد؛ اتفاقاتی که امروز بعد از ۴۳ سال در بخش مهمی از جهان اسلام روی داده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما سختی‌های زیادی را متحمل شده‌ایم، عنوان کرد: سازندگان اصلی سرنوشت یک کشور کسانی هستند که در مقابل دشمن می‌ایستند و تاریخ اسلام هم با شمشیر مجاهدان شناخته می‌شود بنابراین راهی جر قوی شدن وجود ندارد چرا که دشمن تلاش می‌کند در عرصه‌های مختلف ایران را وارد جنگ کند.

وی با بیان اینکه توطئه دشمن یک طرح جامع بود و هنوز ادامه دارد، افزود: دشمنان تلاش می‌کنند تا ملت ایران سرافرار و برافراشته نماند و اساسا در منطق دشمنان مسلمانان باید نسل عقب‌مانده جامعه جهانی باشند، نسلی که فقط مصرف می‌کنند و قدرت تفکر و آزاداندیشی ندارند و از دید آن‌ها چنین ملتی باید ارزش‌های فرهنگی او را بپذیرد.

سلامی تصریح کرد: دشمن می‌خواهد مسلمانان با مدل اقتصادی او زندگی کنند و در رشد علمی آن قدر که آنان می‌خواهند به پیش‌ بروند و آرایش نظامی آن‌ها بر اساس سیاست کلان قدرت‌های بزرگ طراحی شود.

سلامی در بیان دلیل مخالفت دشمنان با ایران اسلامی، گفت: دشمنان از طریق سیطره اقتصادی و موقعیت سیاسی و بازار مصرف و پرکشش اقتصادی جهان اسلام قدرتمند شدند و حالا حاضر نیستند این سیطره را از دست بدهند لذا لازم است با قدرت‌افزایی  آن قدر قوی شویم تا آنان یارای مقاومت نداشته باشند.

 فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی خمپاره‌های دشمن اهواز و دزفول و اندیمشک و سایر مناطق غرب و جنوب و مرکز کشور را بمباران می‌کرد و اگر جوانان ایران  سینه سپر نمی‌کردند و پدران و مادرانشان در مصیبت این‌ها صبور نبودند و همسران‌شان نجابت به خرج نمی‌دادند آن‌گاه این سرزمین سرنوشت کشورهایی را پیدا می‌کرد که وضعیت آن‌ها را می‌بینیم.

دشمنان در حال عقب‌نشینی هستند

وی با بیان اینکه ایران ۴۳ سال است در مقابل فشار حداکثری آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان عربی و اروپایی او باعظمت ایستاده است، افزود: امروز دشمنان به قدرت جمهوری اسلامی در منطقه پی برده‌اند و در حال عقب‌نشینی هستند، آن‌ها همه ابزارها را به کار گرفتند اما شاهکار ولایت و هنر امامت این بود که انرژی دشمن را ظرف ۴۳ سال تخلیه کرد و شکست را بر امپراتوری بزرگ آمریکا تحمیل کرد.

سلامی گفت: تحریم اقتصادی یک طراحی قدرتمند جهانی بود که من به جرات می‌گویم هیچ کشوری و حتی خود آمریکا قادر نیست در برابر این نوع تحریم دوام بیاورد اما تدابیر و حکمت‌های رهبر معظم انقلاب و صبر ملت و مجاهدت اقتصادی آنان به تدریج آثار خطرناک این توطئه جهانی را خنثی کرد و امروز از مخاطرات تحریم‌ عبور کرده‌ایم و اثرات آن را کاهش داده‌ایم اما هنوز برخی مشکلات پا برجاست ولی از گردنه‌های سخت آن عبور کرده‌ایم.

دشمنان به شکست مفتضحانه خود در مقابل ایران اعتراف کردند

 فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دشمنان چند روز پیش اعلام کردند ما در سیاست فشار حداکثری مفتضحانه شکست خوردیم و این چیزی جز اراده و نصرت الهی نیست.

وی افزود: دشمن به دنبال این بود در عرصه‌های مختلف، سیمایی از ایران را که خود دوست داشت ترسیم کند و می‌گفت ایرانی‌ها فلج می‌شوند، در مقابل نظام می‌ایستند، کم می‌آورند و نمی‌توانند ادامه بدهند اما با گذشت زمان و در حالی که آن ها تمام ابزارهای تهاجم را به کار گرفتند جوانان و فرزندان این کشور دشمن را زمین‌گیر و ذلیل کردند.

سلامی در بیان نمونه‌هایی از اقتدر ایران اسلامی گفت:گاهی جلوه‌هایی از شکوه جوانانتان را دیده‌اید؛ مثل نبرد آنان برای تصرف کشتی نفتی که دیدید جوانان این کشور چگونه با اعتماد به نفس دشمن را به ذلت کشاندند یا تفنگداران که وقتی وارد آب های کشور ما شده بودند بدون هیچ مقاومتی تسلیم نیروهای ما شدند؛ این‌ها نمونه‌هایی از اقتدار و غیرت فرزندان این سرزمین است.

هر کجا خودکفا شدیم درهای تحریم بسته شد

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به دستاوردهای نظام در مقابله با بیماری کرونا، گفت: دشمنان به دنبال کرنش ایران در مساله کرونا بودند اما می‌بینیم امروز خودشان در صدر آمار تلفات کرونا گرفتار هستند  و ایران اسلامی با افتخار در حال واکسینه کردن همه مردم و تولید انواع واکسن است، لذا هر کجا خودکفا شدیم درهای تحریم بسته شد.

وی در بیان نمونه‌هایی از قدرت و توان جمهوری اسلامی، گفت: امروز نظام منسجم است و جوانان این کشور قادر هستند کیلومترها آن طرف‌تر یک سفینه روی دریا را با دقت بالا مورد اصابت قرار دهند، موشک‌ها آنقدر زیاد است که دشمن از آن واهمه جدی دارد و چرخ‌های سازندگی در حرکت است و تنها قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا نزدیک به ۴۰۰ پروژه عظیم ملی را به پیش می‌برد و هیچ کدام تعطیل نیست.

اسلام، ولایت و ملت انقلابی سه عامل قدرت جمهوری اسلامی ایران

سلامی با بیان اینکه ملت ایران از تاریخ صدر اسلام عبرت گرفتند که اگر امام خود را در میدان نبرد تنها بگذارند دشمن بر آنان چیره می‌شود، اضافه کرد: ما حقیقتا قدرتمند هستیم و اولین عنصر قدرت ما اسلام و عاشورا و عنصر دوم ولایت و رهبری عظیم‌الشان است که توانستند دست‌های دشمن را ببندند و دست ملت را باز بگذارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: عنصر سوم قدرت، ملت ایران هستند ملتی که هیچ کس نمی تواند از او عبور کند و هر قدرتی به او برخورد کند متوقف می‌شود و ملت ایران تنها ملتی است که اجازه نداده قدرت‌های بزرگ بر سرنوشت و سرزمین‌اش مداخله کند و اگر ما قدرتمند نبودیم آن‌ها هجوم می‌آوردند اما متوقف هستند.

وی افزود: ژنرال آمریکایی گفت ما تا امروز به دنبال این بودیم آنقدر قدرت بیفزاییم تا ایران را شکست دهیم اما امروز  به دنبال این هستیم آنقدر قدرت بیفزاییم که با ایران نجنگیم، وقتی دشمن ستایش می کند بدانید واقعی است چون او بسیار دیر به قدرت ما اعتراف می‌کند.

سلامی در پایان تاکید کرد: مردم اسیر عملیات روانی دشمن نمی‌شوند و جوانان هم مراقب باشند دشمن فقط جغرافیا را اشغال نمی‌کند و هدف او تسخیر قلب و جایگزین‌سازی تیرگی جهل بر نورانیت و تلالو خورشید آگاهی و الهام انقلابی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: دشمن موذی است و حتی در حال عقب‌نشینی هم به دنبال ضربه زدن است و باید متحد و همدل باشیم و مراقب باشیم  بازتاب و پژواک صدای او نشویم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    4 8
    الان چه کسی جلوی خودکفایی رو گرفته؟در ضمن مگر قرار نبود تکنولوژی موشک سرریز بشود به خودروسازی تا خودکفا شویم؟
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    3 9
    احسنت سردار. دست علی (ع) به همراهتان.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    4 6
    ایا در نفت و پروشیمی فروش زعفران خود کفا نیستیم؟ باید با دنیای دوستان روابط بر قرار شود . تا تحریم ها شکسته شود.
  • ابوالفضل IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    7 4
    الان ما تو چی خود کفا شدیم؟
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 0
    از(نابود کردن اسرائیل اشغالگر،دفاع درفرا مرزها ونابودی وهابیهای گاوهای شیرده ونابودی استکبار وصدور انقلاب واسلام)رسیدیم به مسائل اقتصادی وهرجا خودکفا بشویم دشمت را شکست بدهیم-حالا بعدازاین همه زحمت،فقط لطفا جلوی(صادرات وقاچاق مایحتاج مردم را)بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس