کد خبر 1444899
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
آلودگی هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان آسمانی کمی ابری تا نیمه‌ابری، عدم وزش باد و افزایش غلظت آلاینده‌ها و روند افزایش دما از سه‌شنبه تا ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می شود.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی مدل‌های عددی وضعیت جوی استان برای امروز(۲۰ آذر) در ارتفاعات بارش پراکنده برف و طی امروز تا روز سه‌شنبه( ۲۰ تا ۲۲ آذر) آسمان کمی ابری تا نیمه‌ابری و با توجه به پایداری نسبی جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه در مناطق شهری در غالب ساعات شرایط انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها و ‌به‌دنبال آن کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر وقت روز دوشنبه تا پایان هفته با فعالیت متناوب یک سامانه بارشی ضعیف در نیمه‌شمالی بارش پراکنده باران گاهی توام با برف و در ارتفاعات بارش برف گاهی همراه با مه پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت دیگر نواحی استان در نواحی مرکز و نیمه‌جنوبی افزایش ابرناکی و احتمال بارش پراکنده مورد انتظار است و همچنان شرایط انباشت آلاینده‌ها وجود خواهد داشت.

برای امروز و فردا شاهد تغییرات محسوس دمای هوا نخواهیم بود اما از روز سه‌شنبه(۲۲ آذر) تا پایان هفته افزایش محسوس دما بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه آلودگی-امین‌آباد با کمینه دمای ۱۱- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان شهر تهران فردا (۲۱ آذرماه) کمی ابری و غبارآلود و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه (۲۲ آذرماه) نیمه‌ابری همراه با غبارمحلی و در بعد از ظهر افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس