هاشم آقاجری

در حالیکه پدیده "دانشجویان فحاش" و نشان مفاهیم رکیک با دست تبدیل به نماد اعتراضات در برخی دانشگاه‌ها شده است؛ "هاشم آقاجری" اما مدعی متعالی بودن اعتراضات دانشجویی اخیر شد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

روایت عماد افروغ از "تجزیه‌طلبی در دانشگاه"!

دلواپسی مرعشی از اصابت موشک به تشکیلات نفتی عربستان/ روایت عماد افروغ از "تجزیه‌طلبی در دانشگاه"

عماد افروغ، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه اخیراً در بخشی از یک مصاحبه که سایت انتخاب آنرا منتشر کرد، پیرامون اغتشاشات 70 روزه گفته است: وقتی در جامعه گشتی می زنیم، می بینیم که افتخار برخی خانم ها این است که روسری را از سر بردارند. این جای بحث دارد. این جنبش نیست. به این جنبش نمی گویند.

او در ادامه به اقدامات اغتشاشگران در محیط دانشگاه‌ها نیز اشاره و تصریح می‌کند: آنچیزی که ما در دانشگاه‌ها دیده ایم جنبش نیست. جنبش؛ رهبری و سازماندهی می خواهد؛ بیانیه و عقبه هویتی و تاریخی می خواهد؛ حمایت مردمی می خواهد. من چنین خصوصیاتی را در اینها نمی بینم. مثلا می بینم فقط شعارهای سلبی کلی می دهند. مرگ بر... سر می دهند. از بالا تا پایین را می گویند. کل تاریخ را هم می گویند. یعنی مرگ بر روحانیت، مرگ بر ...، مرگ بر اسلام، مرگ بر جمهوری اسلامی، مرگ بر انقلاب اسلامی. او نمی فهمد که چه می خواهد جایگزین کند. هیچ طرح جایگزینی هم نمی گذارد.

افروغ می‌افزاید: من از یکی از این دوستان پرسیدم که اینها چه می خواهند؟ گفت «حالا این بره بعد یک فکری می کنیم». این یعنی تجزیه طلبی. اصلا هیچ اپوزسیون مستقلی صراحتا بحث براندازی و تجزیه طلبی در تاریخ ما نداشته است مگر اپوزیسیونی که وابسته به بیگانه باشد. حتی رژیم پهلوی هم به مخالفان خود می گفت که اینها تجزیه طلب هستند و می خواهند کشور تجزیه شود. اینقدر تابو دارد و اینقدر منع بر روی تجزیه طلبی و بعضا براندازی منتج به تجزیه طلبی است. این چیزی که حالا می بینیم ملغمه است. چندان هم نگران آن نیستم مگر اینکه در بستر جنبش اجتماعی بیفتد.[1]

*حریّت و منطق استدلالی دکتر افروغ در شرایط فعلی که حتی برخی مسئولان هم جرأت هشدار پیرامون "اغتشاش و تجزیه‌طلبی در دانشگاه" را ندارند؛ مغتنم و شایسته تجلیل است.

خواص و مسئولان دولتی باید بدانند که "عقلانیت" به مثابه فانوسی است که در تلاطم طوفان‌ها مسیر درست را نشان می‌دهد و بی‌هراس از هجوم هشتگ‌ها و نظرات توییتری اما حق را بر سر دست می‌گیرد و همان را هم بیان و پیاده می‌کند.

و صحبت‌های دکتر افروغ در بحث جنبش نبودن حرکت عده‌ای بی‌حجاب و تجزیه‌طلبی عده‌ای در دانشگاه؛ مصداق همین عقلانیت راهبردی است که جامعه ما به‌سان یک تنشه در صحرا به ترنّم آن نیاز مبرم دارد.

اشاره‌های دکتر افروغ در مبحث تفکیک "اعتراض از اغتشاش" هم قابل تعمیم است.

چه اینکه بر اساس همین گفته‌ها و اشارات می‌توان نتیجه گرفت جماعتی که بدون قانون به خیابان آمد و کشت و برد و سوخت؛ هرگز اطلاق "معترض" ندارد ولو حتی اگر در ابعادی هم اعتراض به حق داشته باشد.

جالب است بدانیم در ایام اغتشاشات 70 روزه اخیر؛ کسی از رجال ستادی اصلاح‌طلب به صحنه آمد و از این گفت که هرکس به رویدادهای خیابان می‌گوید اغتشاش؛ "کلبی مسلک" است![2]

"ذبح عقلانیت" و قلّت خواصی که مجاهدانه پا به عرصه جهاد تبیین بگذارند و به ابعاد تاریک قضیه نور بتابانند؛ تلخ‌ترین رخدادی بود که در طول بلوای 70 روزه شاهد آن بودیم.

***

اعتلای جنبش دانشجویی با پدیده "دانشجویان فحاش"!

دلواپسی مرعشی از اصابت موشک به تشکیلات نفتی عربستان/ روایت عماد افروغ از "تجزیه‌طلبی در دانشگاه"

هاشم آقاجری، چهره جنجالی اصلاح‌طلبان در دهه 80، اخیراً به صحنه آمده و با اشاره ضمنی به پدیده "دانشجویان فحّاش" به روزنامه هم‌میهن گفته است:

"اعتراضات دانشجویی ما که از سال 78 به‌طور خاص در تیر 78 برآمد و سیستم را هم به‌شدت دچار نگرانی کرد، به‌طوری‌که مسئولین سیستم در قبال آن حتی واکنشی از خود نشان داد که حاکی از نوعی نگرانی بود که البته با کمک نیروهای امنیتی و وعده‌هایی که دادند و ملاقات‌هایی که داشتند اطمینان خاطری ایجاد کردند که می‌توانند آن را کنترل بکنند و همین کار را هم کردند. حرکت دانشجویی البته در تمام این دوران وجود داشته، گاهی اوج می‌گرفت و گاهی در اثر برخوردها به حالت کنونی در می‌آمد و در این دوره اخیر هم می‌بینیم دوباره اعتراضات دانشجویی رو به اعتلا گذاشته است!"[3]

*ما این قضاوت را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم که آقاجری چطور توانسته نشان دادن مفاهیم رکیک با دست و پدیده دانشجویان فحاش را "اعتلای اعتراضات دانشجویی" بنامد؟!

او چطور توانسته بلوایی را اعتلا بنامد که نه مانیفست داشت، نه عقلانیت، نه هدف، نه انسانیت و نه دین! و جالب آنکه عده زیادی از متفکران و چهره‌های دانشگاهی نیز به نقد آن نشسته‌اند و حتی آنرا تجزیه‌طلبی می‌خوانند.

بیان این نکته نیز ضروریست که "اغتشاشات 70 روزه" پدران و تئوریسین‌هایی داشت که اگر برخورد مقتضی در دو حوزه امنیتی و تبیینی با آنها صورت نگیرد؛ عملا راه ادامه آشوب‌ها باز می‌ماند.

برخی محافل تحلیلی معتقدند اغتشاشات 70 روزه اخیر نیز بخشی از یک پیش لرزه برای وقوع "فتنه اقتصادی" بوده است.

فتنه‌ای بزرگ و دامنگیر که فرماندهان آن همچنان مشغول کار هستند...

***

یمنی‌ها بمیرند که بن‌سلمان ناراحت نشود!

دلواپسی مرعشی از اصابت موشک به تشکیلات نفتی عربستان

دلواپسی مرعشی از اصابت موشک به تشکیلات نفتی عربستان/ روایت عماد افروغ از "تجزیه‌طلبی در دانشگاه"

حسین مرعشی، از فعالان اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب کارگزاران در بخشی از یک مصاحبه که سایت جماران آنرا منتشر کرده است در حاشیه مباحث خود پیرامون اغتشاشات 70 روزه به فهرست کردن مشکلات کشور بر اساس نظر خود پرداخته و گفته است:

"در عرصه سیاست داخلی، علی لاریجانی را بعد از ۱۲ سال ریاست مجلس و چند سال دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور، رد صلاحیت می کنید این چه معنایی دارد. اسحاق جهانگیری بعد از ۸ سمت معاون اولی، رد صلاحیت می شود! و ... تا شخصی به ریاست جمهوری برسد که مورد نظر شماست؛ حتی به بهای آن که مشارکت ۴۸ درصدی شود، مشارکت در انتخابات را حداقلی می کنید، در سیاست خارجی درگیری دائم با اسرائیل را رقم می زنید، آقای سیستانی در عراق را برای دستگیری روح الله زم می رنجانید و رابطه‌تان را با او را بهم می زنید. با عربستان سعودی هم به ته خط می رسید در حدی که متحدین شما تاسیسات نفتی او را می زنند، و او هم ایران اینترنشنال را برای شما تجهیز می کند تا در خیابان‌های خودتان جنگ شود، با اروپا هم تمام عیار درگیر می شوید و خودتان را نفر دوم جنگ اوکراین می کنید و با امریکا هم تکلیف معلوم است؛ چه کسی گفته اتخاذ چنین سیاست هایی عاقلانه است؟‌ در آن واحد درگیری با سیاسیون داخلی، و رنجاندن همه از خودتان ، خون به دل کردن مردم در حوزه اقتصادی، چه دستاوردی برای نظام تاکنون داشته است. در مسائل فرهنگی، سخت گیری‌های زیادی را اعمال می کنید. مسئولان مربوطه در این حوزه همه ضعیف هستند. این همه بی تدبیری برای چیست؟"[4]

*آقای مرعشی بعنوان یک رجل سیاسی به جای اینکه دست به دامان خرد شود اما گویا دست به دامان "عوامزدگی" گرفته است!

پاسخ یکان‌یکان شبهات و مشکلاتی که مرعشی مطرح کرده است را در ادامه بخوانید:

1_ در قضیه ردّ صلاحیت دکتر لاریجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 البته ظلمی صورت گرفت که مقام معظم رهبری هم به آن اعتراض رسمی کردند و قرار بوده و هست که شورای نگهبان این ایراد را جبران کند. مسئله مهندس جهانگیری اما قبال قیاس با این قضیه نیست و در قبال آقای جهانگیری جهات عقلانی متقنی وجود دارد که می‌گوید ایشان فعلا و شاید تا همیشه صلاحیت ریاست‌جمهوری را ندارد.

2_ اگرچه مشارکت بالای انتخاباتی یک امتیاز است لکن چیزی که برای یک انتخابات قابل افتخار است؛‌ برگزاری قانونی است. یعنی مادام که یک حاکمیت می‌تواند انتخابات قانونی برگزار کند؛ پس مشروع و مستقر است.

در این میان اینکه میزان مشارکت، بالا باشد یا پایین؛ هرگز تأثیری در روند و سرنوشت انتخابات ندارد. بماند که در قضیه انتخابات 1400 این دوستان آقای مرعشی در ستاد اصلاحات بودند که دست به تحریم انتخابات زدند و همین مسئله موجب کاهش مشارکت کسانی از مردم شد.

اینکه چرا مرعشی به این حقیقت عقلانی اشاره‌ای ندارد، محل سؤال و تأسف است.

3_ ما قضاوت درباره اعتراض مرعشی به درگیری با اسرائیل و ایضا اعتراض او به دستگیری روح‌ا... زم را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

4_ آقای مرعشی با حالتی اعتراضی گفته است: "متحدین شما تاسیسات نفتی او(عربستان) را می‌زنند"!

این حرف یعنی یمن از خودش دفاع نکند و زنان و کودکان بیدفاع و مستضعف یمنی زیر چکمه‌های تجاوز ارضی بمیرند؛ چون کسانی در حزب کارگزاران طاقت اخم آل سعود را ندارند.

ضمنا بایستی این اصل هژمونیک را هم به آقای مرعشی یادآوری کرد که ایران اسلامی اگرچه هژمون منطقه است و از کشورهای همپیمان خود دفاع اقتصادی و نظامی و سیاسی دارد لکن این چتر هژمونیک به این معنی نیست که اگر ایران صلاح ندانست؛ فلان کشور تحت هژمونی ایران؛ امنیت خود را به حراج بگذارد و در مقابل متجاوز از خود دفاع نکند!

در بحث ایران‌اینترنشنال هم مگر شاهد اولین شیطنت سعودی‌ها هستیم که آقای مرعشی قضیه را به یمن ربط می‌دهد؟ بماند که بروز اغتشاش در ایران هم نه به ایران‌اینترنشنال آماتور که به آشپزخانه‌ای در داخل ربط دارد که اسباب "فتنه اقتصادی" در آن پخت و پز می‌شود.

5_ در مسئله اوکراین نیز اولا ما صرفا در مغز آقای مرعشی و دوستانشان نفر دوم جنگ هستیم!

ثانیا حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در این باب چه کرده که خلاف عقل بوده است؟!

ما در راستای انتفاع اقتصادی از فناوری نظامی، سلاح صادر کرده‌ایم و ایضا از مواضع درست متحد کلان خود نیز در عین تأکید بر توقف جنگ حمایت کرده‌ایم.

چرا دوستان آقای مرعشی که رسما از حامیان براندازی دولت قانونی اوکراین در سال 2014 بودند؛ اکنون اصرار دارند ایران را به واسطه اصول و عقلانیت هژمونیکش محکوم کنند و به حامیان آمریکایی و اروپایی اوکراین پاس گل بدهند؟!

مردم و نظام اسلامی ایران چه گناهی دارند که باید بخاطر دفاع یمن و روسیه از منافعشان محاکمه شوند؟!

6_ و اما بحث مشکلات اقتصادی!

آقای مرعشی کدام کشوری را می‌شناسد که مشکلات اقتصادی نداشته باشد؟

پاسخ مشخص است!

لکن ما فقط یک کشور را می‌شناسیم که برخی یا عمده رجال آن مشغول تیشه زدن به ریشه خود و بزرگنمایی از مشکلاتی هستند که در تمام دنیا یک بحث همیشگی و روزمره تلقی می‌شود. و آن ایران است.

بله! ما با گرانی و اجاره‌های بالا و تحریم و ناکارآمدی برخی دولت‌ها مواجهیم.

اما آیا این مشکلات در سایر کشورهای جهان وجود ندارد؟ و آیا در آن کشورها هم رجال سیاسی به محض رؤیت یک مشکل، عزم اغتشاش خیابانی می‌کنند یا از ضرورت "رأی خوب" دادن مردم در قبال مشکلات حرف می‌زنند؟!

اینکه حسین مرعشی علیرغم تمام تجربه و دنیادیدگی خود اما اینچنین به سان فریب‌خوردگان، حوادث کشور را آنالیز می‌کند از شوربختی ماست...

***

و حرف آخر اینکه بدتر از تمام این بهانه‌ها و شبهه پراکنی‌ها که ترجمانی از لیبرالیسم هستند؛ جاده‌صاف‌کنی دبیر کل حزب کارگزاران برای "فرماندهان فتنه اقتصادی" و "بانیان آشوب" است.

همان‌ها که طی 13 سال گذشته پس از فتنه 88 تاکنون؛ دائما مردم را به خیابان فراخوانده‌اند،‌ خشونت خیابانی را رواداری کرده‌اند، از ناامیدی و سیاهی و تباهی سروده‌اند، مشکلات را بزرگنمایی کرده‌اند، دست به تحریم انتخابات زده‌اند و مدعی نامشروع بودن نظام اسلامی شده‌اند.

آقای مرعشی حتما بهتر از ما می‌داند که وقتی خواص یک جریان سیاسی دائما مردم را به تحریم انتخابات یا حرکت خیابانی و خشونت فرابخوانند؛ چگونه "حمام خون" در کف خیابان‌ها شکل خواهد گرفت.

اینکه مرعشی در انتخابات 1400 با تصمیم شریرانه ستاد اصلاحات مبنی بر تحریم انتخابات همراه نشد اما اکنون مشغول جاده‌صاف‌کنی برای حامیان همان حرکت شده است؛ شاید به این دلیل است که کارگزاران علیرغم عقلانیتی که در انتخابات 1400 به خرج داد و در انتخابات شرکت کرد؛ اما نمی‌تواند تغییر ژنتیک را چندان تحمل کند و همچون فتنه 88؛ سرانجام با ستاد اصلاحات بر سر یک سفره خواهد نشست!

***

1_https://www.entekhab.ir/002xik

2_ mshrgh.ir/1426396

3_ https://hammihanonline.ir/news/culture/tqabl-systm-w-zyst-jhan-ayrany

4_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1576907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 24
  • حامد IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    97 34
    از حرف های مرعشی و امثالهم کاملا مشخصه این جماعت فقط به فکر مهیا بودن شرایط برای دزدی های خودشون هستند وگرنه حتی یک کلمه هم از مردم نگفتند.
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      49 30
      حکومت هرگز نباید به اصلاح‌طلبها میدان میداد
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      42 19
      چه خوب بود اگر حسین مرعشی این توصیه هم پالکی هایش را آویزه گوشش می کرد که او را گفته اند: تو لطفاً به اندازه دانایی ات سخن بگو نه به اندازه دارایی ات! کاری که وی در حال حاضر عکس آن را انجام می دهد!!!!!
    • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      28 17
      ملت ایران دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شده که گول نمی خوره. آمریکا متخصص این کاره : گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه . جوانان ما هم باید به این دید برسند.
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      18 1
      امثال مرعشی فقط این را بلدن گاو شیر ده باش و آرام بچر چاق هم که شدی بزار کبابت کنن تو هم روی سیخ جیز جیز کن و لدت ببر.
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      23 1
      مرعشی تلویحا"همان حرف غلط غریق استخر فرح را تکرار می کند که میگفت دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک ها !!! در حالیکه همه می دانند موشک ها و قدرت دفاعی سایه جنگ را از سر کشور دور کرده است.
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      24 3
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند مرعشی بهتره سکوت کند.
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      16 3
      اصلاح طلبان و کارگزاران فقط بفکر منافع حزبی و شخصی خودشان هستن اصلا"بفکر مردم نبوده و نیستن !
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      20 2
      اسحاق جهانگیری کم سواد 60 میلیارد دلار 4200 تومانی را به جیب دلالان ریخت و سنگ و دسته بیل و غذای سگ و گربه وارد کشور شد برای چی باید تایید صلاحیت می شد ؟!
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      13 3
      دوستان و همفکران مرعشی 8 سال مملکت را شخم زدند و کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و انبوهی از مشکلات و تورم 60 درصدی تحویل دادند حالا بلدم بلدم می کنند !
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      15 2
      دولت مورد حمایت هاشمی(روحانی و جهانگیری) قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و موبایل و پوشاک و خوراک را بیش از 10 برابر افزایش دادند و مردمو بیچاره کردند و کشور را به قهقرا بردند بازهم خجالت نمی کشند و از رو نمی روند !
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      11 4
      مجلس و دولت اصلاح طلب بیشترین ضربه را به اقتصاد کشور و معیشت مردم و اعتماد مردم وارد کردند و باید پاسخگو باشند نه مدعی !
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      12 1
      فتنه 88 که به گفته هیلاری کلینتون بسترساز تحریمهای بانکی و نفتی برای ایران شد زیر سر خانواده هاش....و مرعش.... بود.
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      6 1
      یه جوری میگن نفر خودتان را آوردید حالا روحانی و مجلس همسو با اصلاح طلبان که در راس کار بودند چه کردند ازشون می پرسی میگن اصولگراها نداشتن خوب الان هم اصولگراها نمی‌گذارند رییسی این اعمال رو انجام بده همون فشاری که روی روحانیون بود روی رییسی هم هست حتی بیشتر از فشاری که روی روحانی بود اصلاح طلبان بیشتر دولت ها دستشون بود چه ثمره ای داشتند دولتهای شما
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      10 7
      مرعشی مثل اعضا خانواده هاشمی حرفهای غیر عاقلانه زیاد میزنه - جدی نباید گرفت - دایی به خواهر زاده رفته
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      3 0
      مرعشی، باز هم بد حرف زدی!!!!!!
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      5 0
      مرعشی باز هم بیراهه رفتی!!!!!!!!!!!
    • مهماندار هواپیما IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      14 1
      خانواده هاشمی در بست نوکری ال سعود را خواستار هستن چون خوب بهشون حال میده
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      1 0
      رئوس اصلاحات مرزهای بی شرفی رو هزاران کیلومتر جابجا کردن....
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    23 21
    اصلاح طلبان همراه با مجاهدین خلق حکومت مستقل از ال سعود را در ایران نمی پذیرند چه حکومت پهلوی چه جمهوری اسلامی ایران نعتقدند ایران باید نوکر ال سعود شود موضوا این است الان اگر جمهوری اسلامی اسراییل را به رسنیت بشناید همین ها باز مخالفت می کنند چنانچه همیشه از مسلمانان چین صحبت می کنند اینها فقط به نالودی وتجزیه ایران به دستور ال سعود نی اندیشند
  • علی IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    17 11
    امثال مرعشی ها فکر میکنند عقل کل هستند و تمام تصمیماتشان در گذشته درست بوده در صورتی که بسیاری از مشکلات مردم در زمان حاضر ناشی از تفکر لیبرالیستی این جریان بوده که خودشان هم علنا به آن تفکر افتخار میکردند و اقتصاد اسلامی را حرف مفت میدانستند حالا یکی بگوید زندگی کدامیک از افراد این جریان وابسته به آقای مرعشی از سر تا ته آن شبیه زندگی مردم عادی کشورمان که در زندگی روزانه خود دچار مشکل میباشند هست ؟ حتما خواهرزاده های ایشان ( فرزندان هاشمی )که در انگلیس و اروپا زندگی میکنند بدلیل هوش و ذکاوت خود به این ثروت و زندگی مرفه دست پیدا کردند و دارای ژن برتر بودند !!! ولی مردم عادی ایران بدلیل نداشتن ذکاوت و هوش دچار مشکل هستند یعنی باعث و بانی این مشکلات خودشان هستند نه دولتمردان سابق کشور که سه دهه براین کشور حکمرانی کردند و حالا با فرافکنی دیگران را مسئول کم کاریها و خرابکاریهای خود معرفی میکنند
  • فیروزاسماعیلی IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    15 11
    به جای حرفهای تکراری وتحلیهای ابکی راه حل عملی برای برون رفت ازوضعیت موجودکشورارایه دهید.
  • فیروزاسماعیلی IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    9 4
    به جای حرفهای تکراری وتحلیهای ابکی راه حل عملی برای برون رفت ازوضعیت موجودکشورارایه دهید.
  • رزمنده IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    2 7
    من تا اینجا خوندم که نوشتی ردصلاحیت لاریجانی درست میشه ولی جهانگیری نه !! معلومه جهانگیر اصلاح طلب به ولی لاریجانی جناح راست . از این طرف دل درد میگیریم از این نامادری !! واز اون طرف از دست منافقین دق مرگم چون دوباره در کشور جولان میکنند. پس بزن بر طبل جدایی تا اونها فقط تیر خلاص بزنند.
  • حمید ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    14 7
    خودتی اقای مرعشی.به اندازه کافی از این نظام خوردی و بردی حالا داری نان به نرخ روز میخوری جفتک میزنی؟ نانی دیگر برای طیف شما غربگداها نیست .مردم شماها را شناخته اند .پس با کلمات بازی نکنید
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    10 15
    خاک توسر مشرقیا
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      3 1
      تو آلبانی چیز دیگه ای یاد نگرفتی
    • پری IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      1 0
      خاک دو دستی تو سر تو
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    15 8
    از بیانیه مشترک شی جینپینگ و عربستان چه خبر؟ دیدم خبری نزدید نگران شدم
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    10 7
    از خواب خرگوشی بیدار شوید مرعشی جان
  • محمد IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    9 4
    آقای مرعشی ابتدا باید قانون از کجاآورده ای را برای شما پیاده کرد تا بعد به نقدهذیتان از عملکرد مسئولان برسیم
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    10 5
    مرعشی وشرکا که بدون داشتن حداقلی از سواد وتخصص فقط به خاطر برادزن بودن رفسنجانی بر گرده ی این ملت سواری خورده؛ لیاقت این افاضات را ندارد این موجود حقیر ‌و همپالگی هایش باید پاسخگوی جنایات واختلاسهایشان باشند ولیکن متاسفانه با کاپیتولاسیون نانوشته ای که وجود دارد ؛ این دسته افراد فامیلان سببی ونسبی مسولان همیشه درحاشبه امن هستند متاسفانه متاسفانه
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    9 2
    عربستان در قضيه ٨٨ تامين مالي فتنه را با همكاري اقوام اقاي مرعش انجام ميداد ، بايد هم ايشان نگران تامين كننده وجوه دلار باشد
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    9 9
    اصلاحات = کثافات
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      2 1
      اصلاح طلب = پادری بایدن
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    4 3
    اگرچه در رابطه با سخنان آقای مرعشی یک نکته زیر بنایی است که در تحلیل بدان توجه نشده است. ایشان و دوستانسان بگونه ای سخن می گویند و تحلیل می کنند که با دوقطبی خیر ـ شر، ایران هماره بدنبال درگیری، ایجاد بحران ، آشوب طلبی و... است و درطرف روبرو، آدم هایی خوب و نیکو صفت هستند که اگر هم کاری برای آسیب زدن به ایران انجام می دهند واکنشی است نه کنشی؟! . همچنین با همه ی تحلیل شما موافق نیستم به ویژه درباره ی انتخابات؛
  • Reza IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    4 2
    به جای رد صلاحیت باید اعدام می شدند
  • LB ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    6 1
    اگر می خواهید بدانید چرا مرعشی این نگرانی را دارد ببینید در زمان حکومت هاشمی عربستان چه هدایایی به خاندان هاشمی داده .
  • علی افصحی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    6 3
    در جریان اصلاح طلبی آمریکایی فاجعه‌ای شکل گرفته که آن فاجعه همه گروهک های به صف شده در برابر حق و عدالت خواهی بر مبنای وحی الهی را به سقوط و نابودی کشانده است. آفت همه گروهک ها از سرکرده تا هوادارش این بوده که فتیله عقل و عقلانیت را پایین کشیده و بر اساس چارچوب های تنگ گروهکی، واقعیات بزرگ را مورد ارزیابی قرار داده اند.دلایل این پدیده شوم فراوان است اما مهم ترین آن محفلی و یا بهتر بگوییم خانوادگی بودن گروهک ها بوده!مثلا کسی مثل مرعشی بیش از آن که اصلا «رجل سیاسی»باشد یک رانت خوار و ویژه خوار حرفه ای است که اینک گردش مالی وی هزاران میلیارد تومان است که در اکثر صنایع استان کرمان و شهر رفسنجان و.... می توان رد آن ها را پیدا کرد. گروهک کارگزاران هاشمیون !که مرعشی هم یکی از هاشمی های حاضر در این گروهک است بیشتر یگ گروه مالی بسیار کلان است که در مدت چهل سال فقط به انباشت ثروت پرداخته تا به خیال خود جامعه دینی را به مرحله ای برساند که به مانند گروه مالی ترامپ هم شبه فکر و تحلیل ارائه کنند و هم تمام منابع جامعه بزرگ ایران اسلامی را برای همیشه و برای ایل و تبارشان مالخود کنند.در مواضع امثال مرعشی قارون چیزی که مشمئز کننده است این است که این افراد همیشه به ضرب وابستگی های خانوادگی در مدیریت های کلان بوده و تا توانستند اختلاس و انحصار به وجود آورده و بدبینی های شدیدی را در جامعه ایجاد کرده اند اما همگام با دشمن همیشه از آفات عملکرد خود ، چماقی برای کوبیدن نظام اسلامی فراهم کرده و شورش فرمایشی را اعتراض اقتصادی جا زده اند در حالتی که اگر هم قرار باشد به مشکلات تحمیلی اقتصادی رسیدگی شود که خواهد شد اولین متهمان و بلکه مجرمان مرعشی، جهانگیریاز، خاندان هاشمی و... خواهد بود.
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      2 4
      لطفا سند و مدرک حرف خود را برای اتهامات ارائه دهید.
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    7 0
    مرعشی گوش کن: 1-حمایت تو از سران فتنه و فتنه گران یادمان نرفته 2- حمایت بی چون و چرا تو از خانواده رفسنجانی یادمان نرفته 3- دشمنیت با حزب اللهی ها قابل درک است چون مانع سوء استفاده شماها هستند 4-حمایتت ازشهردار متخلف کرباسچی در ذهن داریم 5- حمایتت از شهردار زن کش نجفی تا ابد مانده است 6-کارگزاران نالایق که ثروت های بادآورده آنها قابل فراموش شدن نیست 7-سکوت در برابر اغتشاشگران تو فراموش نمی شود 8-شماها از قانون فراری بوده و هستید وبخاطر خود دشمن شورای نگهبان هستیدتا دیروز دشمن لاریجانی بودید بخاطر فیلم برلین حالا حامی او شدید 9-دوست عربستان قاتل و سفاک هستید مثل مرحوم مغروق و دشمن مظلوم 10-پس تو با این سابقه باید از سعودی ها حایت کنی شما مجمعه دوم خرداد دشمنان اسلام / انقلاب /مردم/ ایران/ آزادی و آزادگی هستید. سفارشم به تو : دست از این کارها بکشید و به فکر قیامت باش دیدی حتی استخر بر رفیقش رحم نکرد ناگه بانگ بر آمد که خواجه مرد
  • آیدا IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    6 0
    آقای مرعشی شما که شکمتان الحمدلله سیر است و از قبل خیریه مولی الموحدین(ع) که بناست به محرومین خدمت و حمایت کند ، شما را به آلاف و.... رسانده است پس دیگر چه مرگی دارید و... و اینکه شما از دشمنان درجه یک انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و ایران ، آنچنان مراقبت میکنید که مبادا به آنها حتی بی احترامی شود که البته در اصل جنابعالی از جنایت ، ترور ، آدم کشی ، کوک کشی و... حمایت میکنید ، که جای تعجبی ندارد زیرا که شماها از قبل از انقلاب اصلاً اعتقادی به مبارزه نداشتید و.... خداوندا بحق خون شهدا ، شر این جماعت از خود راضی ، چپاولگر، بی تقوا ، شکم سیر و... از سر ملت ما کوتاه بفرما
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    4 0
    در43 سال گذشته بخشی از مدیران از بی سواد ترین و اوباش ترین افراد بودند. که دستورات خاصی را برای دزدیدن و هدر دادن ثروت ملی اجرا می کردند. نتیجه عمل ان ها هم بی ارزش شدن پول ملی بود.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    4 0
    خدایا خودت رحمی کن به این ملت ستم دیده وهمه ما رو از این احزاب وچپ وراست وسط خلاص کن
  • حسين DE ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    5 0
    اين يارو مرعشى دلال معروف بازهم شروع كرد عسل خورى،البته بد هم نيست،چونكه مردم با بلاهت و حماقت اين دلال همه چيز بيشتر آشنا ميشوند،بايد از اين دلاله پرسيد تو كى هستى؟ اگر شعور و سواد سياسى دارى حداقل يك تحليل از اين اغتشاشات اخير كه خود تو هم يكى از گردانندگان پشت پرده بودى و هستى ارائه بده،آخه بيسواد گلابى فكر كردى چون پول دارى عقل هم دارى؟ دلال به اندازه شعورت حرف بزن نه باندازه ثروتى كه از راه غارت و چپاول بيت المال بدست آورده ائى،تو اگر شرف دارى در مورد عملكرد خواهر زاده هات اظهار نظر كن و بگو كه چه غارتى از بيت المال كردند و چگونه كشور را به آشوب كشاندند ،اگر شهامت دارى بگو چرا مهدى تو زندانه ؟ (البته همش تو مرخصيه) ،تو در مورد سياست خارجى چى ميدونى؟ دلال بيسواد نظرت رو در مورد اظهارات رئيس جمهور آمريكا بگو كه در اوج اغتشاشات مثل تو عسل خورى كرد و گفت (ما ايران را آزاد ميكنيم) اون پير خرفت هم به مانند تو عقل و شعور نداره وگرنه اينگونه دچار توهم نميشد،در مورد على لارى جانى و جهانگيرى خودت ميدونى كه تو با اونها سرتون تو كدوم آخوره؟
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    6 0
    آقای معشی ان شاءالله که یک موشک بخوره تو مغز خودت که بدتر از نفتهای آل سعود است
  • ایرانی با غیرت IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    4 0
    این جناب مرعشی و امثال او وابسته به جناح شکست خورده اصلاح طلب بوده و جاده صاف کن غربی ها هستند و این نقد ها و صحبت های ایشان هم برای دلخوشی غربی ها و دقیقا حرف دل غربی هاست که بر زبان امثال این مرعشی جاری میشود. این واکنش ها به دلیل اینست که ایران مسیری را انتخاب کرده که نفع غربی ها در ان دیده نشده. دفاع از لاریجانی که برجام را سه سوته ظرف 20 دقیقه در مجلسی که تحت ریاست او بود تصویب کرد نمایانگر اینست که روند فعلی در برجام به ضرر غربی هاست.
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    4 2
    اینجا هر کی یه آیفون آمریکایی دست گرفته داره از آمریکا بد میگه. عزیزم سیستم عامل ویندوز کامپیوترتون هم که داری باهاش خبر می نویسی یا کامنت میزاری آمریکایی هست. سیستم عامل اندروید و آیفون گوشی هاتون هم جفتش آمریکایی هست. فوتوشاپی هم که باهاش کار می کنی عکس خبر میزاری اونم آمریکایی هست. این چین و روسیه کمونیست چی دادن بهتون که این همه دارید طرفداریشون رو می کنی؟ دشمن دشمن؟ کدوم دشمن؟ ایران با کسی در جنگ نیست. بی خود به مردم توهم جنگ ندهید اوکی تو جنگی؟ از امروز تصمیم بگیر برای دفاع از ارزش هات، استفاده از گوشی و کامپیوترت رو بزاری کنار و درِ این سایت رو تخته کن دیگه نه از ابزار آلات آمریکایی و سیستم عاملشون استفاده کن خبر بزاری توش نه دیگه سری بزن اینجا یا علی مدد
  • SE ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    8 1
    ازین که دبیر کل حزب بیت المال خوران نگران پسر عموهای سعودی بیت المال خواران شده جای تعجبی ندارد چون اسلافشان هم همین تعصب را داشتند
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      2 2
      افساد طلبان سرشان در آخور سعودی است
  • ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    6 3
    چرا این احمقها را خاموش نمی کنن چرا روزنامه های انها را نمی بیندد . چرا روزنامه شرق همچنان فعالیت می کند .
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    2 0
    نکته ای که حضرت آقا در مورد ظلم به لاریجانی فرمودند نه در باب رد صلاحیت او که به علت تهمتهایی بود که به اعضای خانواده او در این قضیه زده شد وگرنه ایشان اگر به شورای نگهبان در رد صلاحیت آقای لاریجانی ایرادی وارد می دانستند مطمئنا برخورد مستقیم نموده و حکم به تایید صلاحیت وی می دادند . مسبوق به سابقه هم بود و ایشان در سال 84 به شورای نگهبان دستور دادند که پس از رد صلاحیت اولیه مصطفی معین و مهر علیزاده آنها را مجددا تایید کنند
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    3 0
    آقای مرعشی استاندار با مدرک دیپلم ! معاون هاشمی و خاتمی! نماینده دو دوره مجلس ! زندانی بعد از فتنه شوم 88 !! اکثر مشکلات و معضلاتی که این روزها و سالها شاهد بوده ایم نتیجه گندکاریهای جنابعالی و دوستان و همفکران جنابعالی بوده که از دهه60 تاکنون در اکثر سالها اختیار قوه مجریه را در دست داشتید و در همه این سالها در دولتهای شیخ مغروق ممد تکراری خائن و حسن کلیدساز هم رابطه خانوادگی و برادرانه !! با وهابیون آل سعود را تجربه کردید و هم نرد عشق با دولت نامردان آمریکایی زدید اما نتیجه همه اون خودباختگیها و اعتماد به شیاطین غربی و نوچه هاش شد این اقتصاد فشل و عقب مانده و فرهنگ آفت زده مخربی که این ایام تحویل دولت آقای رئیسی دادید!! با این حال بازم با پررویی و وقاحت تمام معضلات و مشکلات را به گردن استقلال طلبی و آزادیخواهی نظام جمهوری اسلامی می اندازید و برای اداره مملکت نسخه های مضحکی را می پیچید که خودتون بارها و بارها آزمودید! واقعا" که سنگ پای قزوین را شرمنده خودتون کرده اید شما جماعت!!
  • سپهر FI ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    5 0
    بایستی با متحدین و شرکای داخلی سعودی، یعنی اصلاح‌طلبان ستون پنجمی نیز برخوردار و تصفیه صورت گیرد، والا هر چند وقتی یک بار حوادث تلخی که در دو ماه گذشته شاهد بودیم ، تکرار خواهد شد.
  • ناصر IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    2 5
    چراماباکل دنیامشکل داریم خودمون روچی فرض میکنیم چرانمی نشینیم باکل دنیاحرف بزنیم ببینیم چرابامامشکل دارندوماباانهاچ مشکلی داریم
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      4 0
      امریکا و 3 کشور خبیث اروپایی کل دنیا نیستن.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    2 0
    با این وصف اگر جناب عزرائیل قصد استرداد حسین مرعشی به آخرت را داشتند باید اجازه بگیرند که آیا اجازه می فرمائید شما را تحویل مسئولین محترم قبرستان دهیم یا خیر
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    4 1
    مرعشی هر چی از دهنش اومده بار نظام کرده . انتقاد کرده چرا با اسراییل درگیری دارید بعد شما جواب دادید تو عوام زده ای؟ طرف دغدغه آرامش سراییل رو داره دیگه چطوری بگه
  • DE ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 1
    ملت را نا لیبرالی کنید! غربزدها پا تو یک کفش کرده‌اند و ایران را درخیال خود سویس میبینند. کلاس آموزش تاریخ و اقتصاد را برای همه اجباری کنید تا واقعه گرایی حکم کند.
  • فرهاد IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    4 0
    ای کاش آقای مرعشی یه توضیح مختصر در باره چپاول کشت و صنعت لرستان میدادن و به مردم میگفتن چگونه با رانت و پارتی و به اسم یک عرب عربستانی صاحب بزرگترین مجتمع گوشت خاورمیانه شده اند
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    1 0
    من نمی دانم امثال این مرعشی چه خدماتی در این کشور انجام داده اند که هم مصونیت سیاسی دارند هم مصونیت اقتصادی
  • محمود IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    1 0
    اوضاع اقتصادی فعلی و نابسامانیهای آن زایده افکار اشرافی این طیف غربگرا ی بی بصیرت به اصطلاح متفکر هست
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    2 0
    شامه عربستان قوی است زبان بسته خودش میداند که باید منتظر چه باشد بدبخت انهاییکه غریق نجات انها میشوندانشا الله جام اصلی میره تو مملکت یمن با گلهای بزرگی که به عرعرستان میزنه
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    3 0
    حضرت اقای مرعشی خود ودوستانتان مسبب ویرانی مملکت وزمینه ساز اشوبها هستید حتی از اشوب قبلا دوستانتان پیشگویی کردند .شیوه حاکمیت وسازش وبرجام شما کدام دشمنی را کم کرد اتفاقا مقاومت وایستادگی باعث ترمز دشمن میشود دوستان شما که تحت اوامر وفرامین شیطان بودند چه امتیازی کسب وچه بدخواهی را دور کردند اتفاقا باعث تشدید دشمنی وجریتر شدند
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    3 0
    مرعشی کثیف
  • علی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    2 0
    مسلمانان از صدر اسلام تاکنون از دست پدران این منافقان و خوارجان چه صدماتی متحمل که نشده است اکنون نوبت این ... هاست که راه اجدادشان را در ضدیت نشان دهند
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    4 0
    ننگ ابدی خدا بر رفسنجانی که این برادر زنش را به این کشور تحمیل کرد .
  • جاوید ایران اتمی NL ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    2 0
    ایران در هر مذاکره ای که با مقامات اروپایی داره از جمله در احضار سفرای اروپایی باید یک بخش ثابت از حرفاش برای اروپایی ها گوشزد کردن این باشه که ما ایران اینترنشنال رو سازمان تروریستی میشناسیم مثل گروه هایی که برای شما اروپایی ها تروریستی هستن، اینو باید انقدددر براشون تکرار کنید که وقتی روز مجازات اعضای اینترنشنال فرارسید نتونن بگن اوناکه خبرنگار بودن چرا ابن کار رو کردید، یا باید خود دولت هاشون با این سازمان تروریستی مقابله کنن یا هم اگه نکردن ایران باید خودش وارد بشه و یا با دست های پنهان خودش. بالاخره ماباید دلمون خنگ بشه از برخورد عملی با این شبکه اینترنشنال. با عربستان هم خرده حسابهایی که هست بایدحساب بشه، شوخی کردن با ایران باید شوخی با دم شیر فرض بشه و باید تبعات گسترده داشته باشه، وگرنه وجهه ایران زیرسوال میره. وقت انتقامه
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    5 0
    گند کارهایی بهرمانی هاست
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    ملک سلمان گفته فایده بهرمانی وبابا آمدن قسمم دادن که به آمریکا بگو ایران رو بزن یا تحریم بیشتر کن ....سنگ پا
  • سید فروزان CH ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    4 0
    مرعشی و فامیلش ، علنا شدهاند اما ...در داخل باید از این شخص پرسید چه خدمتی در طول انقلاب انجام داده برای مملکت ؟؟؟ جز استفاده از رانت‌ها و امتیازات و ثروت اندوزی از برکت این انقلاب ، مثبترین حرکتش چه بوده ؟؟
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    1 0
    البته باید یاد آوری کرد هیچ کشوری در دنیا مسولینی ندارد که حداقل ۳۲ از ۴۳, سال حکومت خودیا تمام دولت را در اختیار داشته باشددولت روحانی وخاتمی یا نصف بیشتر دولت را دولت میرحسین وهاشمی وبیشترین خیانت ها وبیشترین کم کاری هابه کشور ونظام را داشته باشد وبعد هم مرتب از نظام اشکال بگیرد ونظام را متهم کند هیچ جای دنیا چنین ناجوانمردانی مثل این اصلاح طلبان ندارد
  • محمد قزل IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    2 0
    اتفاقاً شورای نگهبان کار خوبی کرد و صلاحیت علی لاریجانی را رد کرد چون اگر او ریس جمهور میشد باز هم باید باند روحانی را در وزارتخانه ها میدیدیم
  • سید فروزان CH ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    2 0
    از این مرعشی باید پرسید : مردم باید چکار کنند که تو و فامیلت دست از سر این مملکت بردارید ؟ اگر ما مردم شما و فامیلت را نخواهیم چه کسی را باید ببینیم ؟ چقدر دیکر امتیاز لازم دارید که بگیرید و از بلند گوی دشمن بودن کنار بکشید ؟
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    فتنه اقتصادی ....... هممممممممممم ..... از تحریم آمریکا باید این را متوجه می شدیم
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    2 0
    یکی از مرعشی و الباقی این اسلاح طلبها بپرسد... اول انقلاب کجا منزل تان بود و الان کجا ساکن هستید ؟؟؟!!!!! و اینکه دارایی های منقول و غیر منقول تان را از اول انقلاب تا امسال برای ملتی که برای آن اشک تمساح میریزید لیست کنید !!!!!!!!! جلو قاضی و ملق بازی .. از صندوق قرضالحسنه ( قرض الحاشا ) تا..... از کجا آوردید ؟؟؟؟؟؟ زرمفت ممنوع .. خفه
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    4 0
    خاندان هاشمی چه غلطی کردید؟ خام فروشی منابع نفتی به آمریکایی ها وارد کردن کالاهای غیر ضروری تعطیلی کارخانه ها در کشور تخزیب زمین های کشاورزی تخریب جنگل ها تعطیلی تولیدی ها و هر خیانتی از دستشون برآمده کوتاهی نکرده اند
  • حسین IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    1 0
    وقتی کشور ما با پول سعودی نا امن میشه دلیلی نداره پالایشگاهها و تا سیسات نفتی سعودی ها و اماراتی ها سالم بمونه.
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    0 0
    آقایون و خانومها، مرعشی داماد رفسنجانی است،
    • ابرانی US ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      1 0
      مرعشی برادر زن رفسنجانی یه ، دایی مهدی رفسنجانی گردن کلفته
  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    1 0
    بسمه تعالی خر که عر عر می کند صوتش بلند __می شود،باشد به تهران یا هلند __هر بلندی هاشما ،مطلوب نیست __گو ترا مقصود از این حرف چیست ؟__آلت دست شیاطین هر که شد __ضربه ای مهلک خودش بر فرق خود__کوفته و نا بود کرده خویش را__پس نمی ماند بفهمد ریش را __از چه بگذاشت پیش شیطانش گرو __تا بداس تیز او گردد درو
  • لعنت بر وطن فروش IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    دلواپسی مرعشی برا خودشه
  • ایرانی US ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    آقای مرع شی، راستی آن‌همه فرشهای طلا بافت و ظروف عتیقه باستانی را که در سال اول انقلاب با ایران ایرIran Air به دوبی منتقل کردی و پس از یکهفته نگهداری در هتل شراتون دوبی که یکی از زیباترین فرشها را که تارش سیم طلای ناب بود برای جلب مشتری به نمایش گذاشتی وپس از دریافت ویزای انگلیس فرشها و ظروف عتیقه را به لندن بردی ، شما که این بی‌نظیر ترین فرشها و اشیاء باستانی که اموال ملی بود غارت کردی، بی تردید این چپاول اموال ملی را با هم آهنگی هاش که در ان زمان رییس مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع بود انجام دادی. شما را باید محکمه کنند تا اسامی اشخاص و موزه هایی را که این اموال از شما خریده‌اند اعلام نمایید تا دولت اقدام به استرداد آنها نماید . مصاحبه مرعشی با تین نیوز آقای سید حسین مرع شی راستی آن پولی را که ازایران پیش از انقلاب به مصر وام داده بود وشما آن پول را ملت ایران را با همکاری مدیر کل بانک مرکزی بدستور شوهر خواهرت هاش رفسنج از دولت مصر گرفتی و به شریک صوری مصری ات با بت خرید هواپیماهای جت دست دوم و تاسیس شرکت ماهان پرداخت کردید چه شد؟
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    حسین مرعشی نامرد می باشد .
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      1 0
      مرعشی نامرد = دزد = رانت خوار
  • وحیدی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    0 0
    رسانه گرامی اینقدر اسم تجزیه رو نیار . کسی خواهان تجزیه نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس