کد خبر 1442529
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
نقش دستیاران پرتعداد کی‌روش در جام جهانی چه بود؟+ تصاویر

تیم ملی فوتبال کشورمان در شرایطی جام جهانی قطر را ترک کرد که همراه بودن ۹ نفر در کادرفنی کارلوس کی‌روش حواشی و انتقادهای زیادی را ایجاد کرد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کشورمان با شکست یک بر صفر مقابل آمریکا در آخرین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در ششمین دوره متوالی حضورش در این رقابت‌ها نیز نتوانست به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

پس از این حذف تلخ، یکی از انتقادات مطرح شده به کی‌روش درمورد تعداد افراد خارجی بود که در کادر وی فعالیت کردند و استفاده از ۸ نفر به عنوان مربی، مربی بدنساز، مربی بازتوانی، مربی دروازه‌بان‌ها، فیزیوتراپ، آنالیزور، مسئول رسانه‌ای مورد بحث برخی‌ها قرار گرفت.

این در شرایطی است که کی‌روش با توجه به نیاز تیم چنین تصمیمی را اتخاذ و از افراد مورد اعتمادش در کادر خود استفاده کرد.

در زیر نگاهی به فعالیت‌های افراد خارجی‌ای که در این هشت ماه به کی‌روش در کادرفنی و پزشکی تیم ملی کمک کردند، می‌اندازیم:

راجر ده سا

دستیار اول سرمربی پرتغالی که پیش از این هم در تیم ملی مصر هم با کی‌روش در همین سمت همکاری کرد. راجر به عنوان تمرین دهنده اصلی تیم ملی ارتباط بسیار خوبی با بازیکنان تیم ملی برقرار کرده بود.

این مربی ۵۸ ساله اهل آفریقای جنوبی که به عنوان یک دروازه‌بان برای تیم کشورش هم سابقه بازی دارد، در دوره حضور کی‌روش در تیم ملی این کشور مربی دروازه‌بان‌ها بود و سابقه سرمربیگری در تیم‌های بزرگ آفریقای جنوبی مثل آژاکس کیپ تاون، اورلاندو پیراتس، کیپ تاون آل استارز و ... را هم در کارنامه دارد.

نقش دستیاران پرتعداد کی‌روش چه بود؟ +عکس

برونو فلیکس اولیویرا

از این مربی ۴۴ ساله پرتغالی که سابقه مربیگری در تیم‌های مطرحی مثل لسترسیتی، سوانسی، کوئینز پارک رنجرز، گوانگ ژو رنهه چین و لخویا قطر را دارد، به عنوان مغز متفکر کادرفنی تیم ملی یاد می‌شد. او نقش اصلی در طراحی تمرینات و آنالیز رقیبان را برعهده داشت.

نقش دستیاران پرتعداد کی‌روش چه بود؟ +عکس

الکساندر لوپز

مربی دروازه‌بان‌هایی که در جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های ۲۰۱۹ هم عضو کادرفنی تیم ملی بود. این مربی ۵۲ ساله پرتغالی که سابقه کار در تیم‌های بنی یاس، خور فکن و الشعب امارات، النصر و الکویت کویت، دپورتیوو آوس، چاوس و ویزلا پرتغال، آمه‌ریکا کلمبیا، موانگ تونگ یونایتد تایلند، ممبئی سیتی هند و تیم ملی گینه را در کارنامه دارد، وظیفه آماده سازی دروازه‌بان ها را عهده دار بود.

بیشتر بخوانید:

توقعات آنچنانی دلیل حذف تیم ملی از جام‌جهانی شد/ مبادا درآسیا هم مرتکب اشتباه جام‌جهانی شویم!

نقش دستیاران پرتعداد کی‌روش چه بود؟ +عکس

ریکاردو سیلوا

مربی بدنساز ۴۶ ساله پرتغالی با سابقه فعالیت در تیم ملی بولیوی، تیم های ملی فوتبال، فوتبال ساحلی، فوتسال عمان، بوآویشتا پرتغال، بیساماکس ویتنام نیز مربی بدنساز اصلی تیم ملی در جام جهانی قطر محسوب می‌شد.

نقش دستیاران پرتعداد کی‌روش چه بود؟ +عکس

میکو کوجالا

مربی بدنساز ۴۵ ساله فنلاندی در اولین دوره حضور کی روش در کادرفنی تیم ملی حضور داشت‌ و از سال ۲۰۱۳ به این تیم اضافه شد. او پس از جدایی مربی پرتغالی از ایران، مدتی در باشگاه‌های کشورش فعالیت کرد و پس از بازگشت کی‌روش با نظر مستقیم وی، مدتی با حضور در اروپا با بازیکنانی مثل سردار آزمون، علی قلی‌زاده، سعید عزت اللهی و سامان قدوس برای بازتوانی بدنی آن‌ها پس از مصدومیت تمرینات اختصاصی بدنسازی انجام داد. میکو نیز جزء افرادی است که با توجه به سابقه حضورش در کادرفنی تیم ملی ارتباط ویژه ای با بازیکنان به ویژه لژیونرها دارد.

نقش دستیاران پرتعداد کی‌روش چه بود؟ +عکس

ژوائو پیکسیرو

وظیفه این آنالیزور جوان ۲۸ ساله که در کلمبیا و مصر نیز مانند دوره اول حضور کی‌روش در ایران، در کادر فنی این سرمربی حضور داشت، آنالیز حریفان تیم ملی و اطلاعات مربوط به بازیکنان تیم کشورمان مطابق داده‌های GPS بود.

نقش دستیاران پرتعداد کی‌روش چه بود؟ +عکس

میکائیل موریرا

این مربی جوان پرتغالی نیز مسئولیت توانبخشی بازیکنان تیم ملی را عهده دار بود و پس از مصدومیت سردار آزمون، نقش ویژه ای در رساندن مهاجم تیم ملی به جام جهانی ایفا کرد. در طول برگزاری جام جهانی نیز هر بازیکنی دچار مصدومیت جزیی می‌شد، بلافاصله در اختیار میکائیل قرار می‌گرفت تا او در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ها را به شرایط ایده آل برای بازی کردن برساند. میکائیل نیز از نفراتی است که پیش از این نیز در تیم ملی ایران کار کرده و سابقه حضور در تیم های مصر و کلمبیا را نیز دارد.

نقش دستیاران پرتعداد کی‌روش چه بود؟ +عکس

سالز

یکی دیگر از مربیان جوانی که در امور بازتوانی بدنی بازیکنان مشارکت داشت. میکائیل وظیفه بازتوانی بدن بازیکنان را عهده دار بود.

فیلیپ سانتوس

یکی از عوامل رسانه ای تیم ملی که در سال‌های اخیر یکی از افراد مورد اعتماد کی‌روش در تیم‌های تحت هدایت این مربی بوده است. او در کنار محسن معتمدکیا، مدیر رسانه‌ای تیم ملی فعالیت می‌کرد و شاید این نکته نباید مغفول بماند بسیاری از تیم‌های حاضر در جام بیست و دوم از دو یا چند نفر به عنوان مدیر رسانه بهره می‌بردند اما فیلیپ سانتوس که سابقه سردبیری رسانه معروف رکورد پرتغال را در کارنامه دارد، در بحث ارتباط با رسانه‌های بین المللی به مدیر رسانه تیم کشورمان هم یک بازوی مناسب برای تیم رسانه ای تیم ملی بود.

نقش دستیاران پرتعداد کی‌روش چه بود؟ +عکس

در زیر لیست مسئولان رسانه‌ای تیم‌های حاضر در جام جهانی را می‌بینید که بسیاری از کشورها از ۲ یا چند مدیر رسانه بهره می‌برند.
نقش دستیاران پرتعداد کی‌روش چه بود؟ +عکس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس