آزمون مهم هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال؛ عبور از کی‌روش یا تمدید قرارداد؟

سؤال بی‌پاسخ این روزها، ادامه حضور کی‌روش یا انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی است؛ پرسشی که با سکوت مسئولان فدراسیون فوتبال همراه بوده است.

به گزارش مشرق، با وجود گذشت چند روز از پایان کار تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، فدراسیون فوتبال هنوز واکنشی نشان نداده و هر روز شایعات و حرف و حدیث‌ها در این باره بیشتر می‌شود. تیم ملی در جام جهانی قطر کارش را با شکست سنگین و دور از انتظار ۶ بر ۲ برابر انگلیس آغاز کرد؛ شکستی که کمتر کسی آن را تصور می‌کرد. برد ۲ بر صفر مقابل ولز امیدها را زنده کرد تا با توجه به دیگر نتایج رقم خورده در این گروه، سرنوشت صعود در دستان شاگردان کی‌روش باشد.

در حالی که همه چیز برای صعود ایران مهیا بود و تیم ملی می‌توانست با یک تساوی برای اولین بار راهی مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ شود، ترس از شکست کار دست‌مان بود و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ارائه فوتبال تدافعی و ترسو بودن تیم ملی، نتیجه را به سود آمریکا رقم زد تا باز هم رؤیای صعود رنگ ببازد. بدین ترتیب طلایی‌ترین فرصت صعود برای ایران از دست رفت تا ۴ سال دیگر منتظر بمانیم.

بیشتر بخوانید:

سایه روشن کی‌روش در تیم ملی ایران

کی‌روش که امروز ایران را ترک کرد، حدود دو ماه پیش از آغاز جام جهانی قطر جانشین اسکوچیچ شد. جدا از برخورد نامناسبی که با سرمربی کروات شد، کی‌روش به این دلیل آمد که «تیم ملی آبرومندانه» بازی کند.تسنیم نوشت: اکنون سؤالی که وجود دارد این است که آیا از نظر فدراسیون فوتبال عملکرد تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آبرومندانه بوده است؟ آیا انتظارات از کی‌روش همین بود؟ آیا تیم ملی با اسکوچیچ نتیجه‌ای بدتر از این می‌گرفت؟ آیا این نمایش مورد قبول فدراسیون قرار گرفته است؟ همه این پرسش‌ها تاکنون از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال بی‌پاسخ مانده است.

در عین حال تکلیف نیمکت تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا که قرار است دی ماه سال ۱۴۰۲ در قطر برگزار شود، نیز همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است که باید رأی به ادامه حضور این مربی یا انتخاب مربی‌ای دیگر بدهد. شنیده‌ها حاکی است که شمار مخالفان کی‌روش در هیئت رئیسه افزایش پیدا کرده است. عملکرد تیم ملی از نظر برخی افراد که رأی به آمدن این مربی دادند، راضی‌کننده نبوده و به همین دلیل ممکن است هیئت رئیسه طرح عبور از کی‌روش و انتخاب مربی جدید را کلید بزند؛ اما همچنان نمی‌توان با قاطعیت در این باره صحبت کرد. برخی اعضای هیئت رئیسه با توجه به دو شکست تیم ملی برابر انگلیس و آمریکا اعتقاد دارند این مربی نمره قبولی نگرفته و بهتر است در جام ملت‌های فردی دیگر (چه خارجی و چه داخلی) به عنوان سرمربی روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی ایران بنشیند. با این حال همچنان احتمال تمدید قرارداد کی‌روش نیز وجود دارد.

هنوز زمان جلسه هیئت رئیسه مشخص نشده و به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال در حال ارزیابی شرایط و فضای حاکم است. باید دید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال این بار چه تصمیمی برای نیمکت تیم ملی می‌گیرد؛ تصمیم و آزمونی سرنوشت‌ساز که در جام ملت‌های ۲۰۲۳ خودش را نشان خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    این سکوت نشانه یک تصمیم کاملا اشتباه است
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    بازگشت دویاره کیروش به فوتبال ایران اشتباه بود اوراباید کناربگذارند
  • مغرب IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    0 0
    فرهاد مجیدی بهترین گزینه داخلی است. گزینه خارجی هم استراماچونی باید باشه چون کاملا با فوتبال ما آشناست و مربی خیلی خوبیه..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس