کد خبر 1441983
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳
بزرگ‌ترین قمر زحل، شکار جدید تلسکوپ وب | تصویر حیرت‌انگیز تیتان با رنگ‌های جادویی

تلسکوپ فضایی جیمز وب یک شاهکار دیگر را به ثبت رساند و این بار بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل به نام تیتان، شکار این تلسکوپ فوق‌‎العاده شد.

به گزارش مشرق و به نقل از ناسا، دانشمندان مدت‌هاست که تیتان را برای مشاهدات هدف قرار داده‌اند، زیرا سطحی شگفت‌انگیز مانند زمین مملو از رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و دریاها را در خود جای داده است. این نشان می‌دهد که ممکن است نوعی از حیات در این قمر وجود داشته باشد، اگرچه احتمالاً این حیات با زمین بسیار متفاوت است، زیرا دریاها و رودخانه‌های آن از متان مایع تشکیل شده‌اند.

فضاپیمای کاسینی ناسا در سال ۲۰۰۴ به زحل رسید و منظره بی‌سابقه‌ای از زحل و تیتان ارائه کرد. ناسا در توییتر نوشت: با این حال، از موقعیت مکانی اعماق فضایی خود، وب قادر است ترکیب و سطح [تیتان] را به گونه‌ای کاوش کند که حتی فضاپیمای کاسینی نیز قادر به بررسی آن نیست.

بزرگ‌ترین قمر زحل، شکار جدید تلسکوپ وب | تصویر حیرت‌انگیز تیتان با رنگ‌های جادویی

عکس گرفته شده از تیتان توسط دوربین‌های متفاوت وب

رصدخانه جیمز وب در مجموع ۱۵ ساعت را صرف رصد تیتان کرد. این مشاهدات توسط کانر نیکسون، اخترشناس مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در مریلند سازماندهی شد.

همانطور که ناسا در بیانیه خود اشاره می‌کند، جو تیتان پر از مه غلیظی است که نور مرئی را که از سطح منعکس می‌شود، پنهان می‌کند. این باعث شد که کاندید مناسبی برای ابزارهای تصویربرداری مادون قرمز وب که می‌توانند از میان ابرهای ضخیم عبور کنند و آنچه را که در زیر آن پنهان شده است، ببینند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 1
    ناسا به عبری میشه دروغ نجوم فقط نجوم اسلامی #زمین تخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس