کد خبر 1397298
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۰
فضاپیمای دراگون تا چهار روز دیگر به فضا می رود

سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا در بیانیه‌ ای اعلام کرد، فضاپیمای باری آمریکایی Cargo Dragon ۲ قرار است در تاریخ ۱۴ جولای از پایگاه فضایی در ایالت فلوریدا به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شود.

به گزارش مشرق، سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا در بیانیه‌ ای اعلام کرد، فضاپیمای باری آمریکایی Cargo Dragon ۲ قرار است در تاریخ ۱۴ جولای از پایگاه فضایی در ایالت فلوریدا به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شود.

سازمان فضایی ناسا در به روز رسانی جدید خود اعلام کرد فضاپیمای ترابری دراگون تا چهار روز دیگر به مدار زمین اعزام شده و تجهیزات مورد نیاز فضانوردان ساکن در این ایستگاه را برای آن ها خواهد برد. گفتنی است عملیات پرتاب این فضاپیمای ترابری به ایستگاه بین ‌المللی فضایی در مدار زمین ابتدا برای اوایل ژوئن برنامه ‌ریزی شده بود اما در ادامه، این ماموریت به دلایل فنی چندین بار به تعویق افتاد.

در بیانیه جدید ناسا آمده است: ناسا و اسپیس ایکس در ساعت ۸ و ۴۴دقیقه بعد از ظهر روز  پنجشنبه، ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیر) ماموریت دراگون را به طور مشترک اجرا خواهند کرد.

بر اساس برنامه ریزی فوق، فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس از مجتمع پرتاب های فضایی ۳۹A در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا برای ارائه تحقیقات علمی جدید، تجهیزات و تجهیزات برای خدمه بین المللی، از جمله تحقیقات جدید تحقیقات آب و هوایی، به مدار زمین فرستاده خواهد شد. دراگون بیش از ۲ هزار و ۶۳۰ کیلوگرم محموله را حمل خواهد کرد.  

از جمله  تجهیزات موجود در این فضاپیما می توان به انواع ابزار تحقیقات ناسا مانند EMIT  منبع گرد و غبار معدنی سطح زمین اشاره کرد که ترکیب غبار معدنی مناطق خشک زمین را شناسایی کرده و گرد و غبار حمل شده در جو از بیابان ها را تجزیه و تحلیل می کند.  

خدمه فعلی ایستگاه بین المللی فضایی متشکل از فضانوردان روسی اولگ آرتمیف است که همچنین خبرنگار ویژه در مدار زمین محسوب شده و دنیس ماتویف و سرگئی کورساکوف به نمایندگی از روسیه، وی را همراهی می کنند.

کیل لیندگرن، رابرت هاینز، فضانوردان ناسا؛ و جسیکا واتکینز و یک فضانورد ایتالیایی آژانس فضایی اروپا سامانتا کریستوفورتی نیز در ایستگاه فضایی حضور دارند.

منبع: سینا پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس