کد خبر 1504417
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
انتشار اولین تصویر جیمزوب از حلقه‌های زحل+عکس

تلسکوپ فضایی جیمز وب اولین عکس از حلقه‌های زحل را شکار کرده که چند قمر این غول گازی نیز در آن قابل مشاهده هستند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپیس، ناسا تصویر جیمز وب از زحل را منتشر کرد که سیاره حلقه دار را در نوری کاملا جدید نشان می دهد. مقامات ناسا در توضیح تصویر گفتند: این عکس که در ۲۵ ژوئن(۴تیر) توسط ابزار دوربین مادون قرمز نزدیک جیمزوب گرفته شده محققان را مجذوب خود کرده است.

آنها افزودند: «زحل در این طول موج فروسرخ بسیار تاریک به نظر می‌رسد، زیرا گاز متان تقریباً تمام نور خورشید را که به جو می‌تابد جذب می‌کند. با این حال، حلقه‌های یخی نسبتا روشن باقی می‌مانند که منجر به ظاهر غیرمعمول زحل در تصویر جیمزوب می‌شود.»

در این عکس تلسکوپ فضایی جیمز وب، زحل، حلقه‌ها و سه قمر آن در برابر سیاهی فضا متمایز هستند. انسلادوس، دیون و تتیس، سه قمر از ۱۴۵ قمر شناخته شده زحل در این تصویر مشخص هستند.

انتشار اولین تصویر جیمزوب از حلقه‌های زحل+عکس

انسلادوس مورد توجه ویژه اختر زیست شناسان است، زیرا تصور می شود این قمر زحل، اقیانوسی از آب مایع در زیر پوسته یخی خود دارد.

جیمزوب برای نظاره اعماق فضا طراحی شده و به ستاره شناسان زاویه دیدی به برخی از اولین ستارگان و کهکشان های کیهان می دهد. اما، همانطور که عکس جدید زحل نشان می دهد، این ابزار می تواند اجسام بسیار نزدیک به خانه را نیز رصد کند.

این تلسکوپ ۱۰ میلیارد دلاری عکس های شگفت انگیزی از اورانوس گرفته و مناظر عالی از مشتری و شفق های قطبی آن را به ما ارائه کرده است. این تلسکوپ فضایی در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱ (۴دی ۱۴۰۰) راه اندازی شد و تابستان گذشته عملیات علمی را آغاز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس