کد خبر 1441441
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
جزئیات مهم طرح کالابرگ الکترونیک | استفاده از کالابرگ اختیاری است | کارت الکترونیکی افراد چقدر شارژ می‌شود؟

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اعلام اجرای موفق طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیک در استان هرمزگان نسبت به اجرایی شدن به زودی این طرح در کشور اظهار امیدواری کرد.

به گزارش مشرق، سیدصولت مرتضوی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ قانونگذار تکلیف کرده است که دولت به جای پرداخت یارانه نقدی کالابرگ الکترونیکی توزیع کند اما چون تاکنون بستر فراهم‌ نشده بود، این کار انجام نشد.

وی ادامه داد: اکنون مقرر شده زمینه کالابرگ الکترونیکی را با انجام نمونه آزمایشی دنبال کنیم و به همین منظور به صورت آزمایشی در استان هرمزگان آغاز شده است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه ما مکلف هستیم که سازوکار کالابرگ را تقویت کنیم، افزود:‌ همکاران ما در وزارت کار با همکاری وزارتخانه های اقتصاد و صنعت جلساتی داشتند و بستر این کار فراهم شده است؛ این طرح در چند شهرستان به صورت موردی اجرا شد که بازخورد خوب و مطلوبی گرفتیم.

مرتضوی ادامه داد: به محض اینکه زمینه کالابرگ الکترونیکی فراهم شود، به صورت آزمایشی آن را اجرا می‌کنیم و امیدواریم هرچه زودتر این طرح اجرا شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: استفاده از کالابرگ اختیاری است یعنی کسانی که بخواهند می‌توانند از آن استفاده کرده و یا از مبلغ نقدی آن استفاده کنند.

مرتضوی گفت: سازوکار اجرای این طرح این است که کارت الکترونیکی افراد معادل مبلغ یارانه شارژ می شود و افراد در یک بازه زمانی مشخص و به اختیار می توانند با این کارت، پروتیین خرید کنند یا اینکه زمانی که یارانه به حساب افراد واریز می شود، پول آن را برداشت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 22
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    1 0
    لبنیات هم پروتیین هست آیا شامل میشود؟
  • صورت سرخ IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 1
    این طرح اشتباه و بدون شناخت مردم و محکوم به شکست است و مانند طرح بنزین سال ۹۸ با نارضایتی مردم مواجه خواهد شد و هیچ دردی از مردم درمان نخواهد کرد و غوز بالا غوز به مشکلات معیشتی مردم خواهد بود و جنس بنجل یک عده رانت خوار به مردم تحمیل میشه و شکاف بین مردم و دولت را رقم خواهد زد ، بهترین واریز نقدی است و مدیریت توسط مردم؛

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس