توزیع آزمایشی کالابرگ الکترونیکی در استان هرمزگان آغاز شد

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از آغاز اجرای آزمایشی طرح توزیع کالابرگ الکترونیکی در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش مشرق، سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بودجه ۱۴۰۱ دولت مکلف بود ما به ازای حذف ارز یارانه‌ای را به صورت کالابرگ الکترونیکی با قیمت پایه شهریور ۱۴۰۰ میان مردم توزیع کند. متأسفانه بستر این کار فراهم نبود و با همکاری‌ها بستر کار فراهم شد و از روز گذشته در استان هرمزگان به صورت آزمایشی اجرای آن آغاز شد و در صورت مطلوب بودن ارزیابی‌ها این اقدام را به کل کشور تعمیم خواهیم داد.

وی در رابطه با نحوه اطلاع مردم از میزان اعتبار خود در بهره مندی از یارانه و کالا برگ الکترونیکی خاطرنشان کرد: سامانه‌ای تعریف شده است که می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند و سرپرستان خانوار با کد دستوری *۷۸۸*۲۸# میزان اعتبار خود را مشاهده کنند و در صورت ضرورت خرید کنند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی عنوان کرد: اقلام مهم کلابرگ شامل مرغ، برنج، ماکارانی، روغن و لبنیات است. در این مرحله مقدماتی انتخاب کالا اختیاری است و می‌توانند یک قلم یا چند قلم کالا خریداری کنند.

وی گفت: در هر استان تعداد فراوانی فروشگاه تامین شده و در سطح استان هرمزگان حدود هزار فروشگاه به این سیستم مجهز شدند. منتظر هستیم طی هفته‌های اخیر استقبال مردم را ارزیابی کنیم و امیدوار هستیم با استقبال مردم مواجه شویم و به نوبت استان‌های بعدی را آغاز می‌کنیم تا بتوانیم تقریباً تا انتهای سال کل کشور را پوشش دهیم.

مرتضوی در رابطه با افرادی که مشمول نشدند، تصریح کرد: هر کسی معترض باشد و مشمول نباشد به اعتراضش رسیدگی می‌شود و اگر استحقاق داشته باشد حتماً در عداد کسانی که مشمول یارانه نقدی و کالا برگ الکترونیک قرار خواهند گرفت.

وی افزود: روزانه اعتراضات فراوانی در سامانه ثبت می‌شود و سامانه نتیجه آن را اعلام می‌کند و اگر فردی همچنان به نتیجه استعلام اعتراض داشته باشد مجدد توسط همکاران ما بررسی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    1 2
    به منشی دفتر شورای شهر بدید به مبلغ ۸۰۰هزار تومان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس